dp mor... hvad forventer i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2013

Fuglemor

Maja88 skriver:

Jeg forstod det som de måtte ligge selv.. for hun havde ting hun skulle rdne somikke kunne nå når hun havde fri, for der ville hun hygge med sine børn.. lave mad osv..

Når der skrives kan man nemt gå forbi hinanden. For vi to har forstået den to forskellige måder  Man skal passepå med at dømme folk for hurtigt. Jeg ville i hvert fald have været ked af det hvis en tråd var oprettet omkring noget jeg havde skrevet og som en anden havde misforstået. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Havre74

Maja88 skriver:

Men jeg vil jo ikke mene de har ret til pauser.. men det er et privilegie(staves) nogen dp mødre har..

Vil du gi et link til den tråd du taler om ?

Anmeld

14. august 2013

Faith

LinLin skriver:

Men lige så snart de slår øjnene op SKAL hun tage dem op og må ikke lige gøre det færdigt hun har startet?!

Kommer da an på hvordan barnet vågner. Vågner det og ligger og pludrer, snakker, synger eller lignende, kan hun da sagtens gøre det færdigt hun var i gang med. Men vågner barnet i et skrig, synes jeg faktisk hun bør efterlade det hun er i gang med og hente barnet. Det er en helt klar forventning jeg har til "min" dp mor.

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Havre74 skriver:

Vil du gi et link til den tråd du taler om ?

Den hedder vækning af barn

Anmeld

14. august 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Fuglemor skriver:

Men har hun skrevet at de skal sove et bestemt antal timer? Og at de kommer til at ligge selv et besremt antal tid før de tages ind? Jeg har som sagt ikke læst tråden, og kan se den er lidt lang så kommer nok ikke lige til det. 

Jeg er lidt den udglattende type kan du nok fornemme  Men jeg synes bare det er synd at dunke en person i hovedet fordi det vedkommende har skrevet måske er misforstået lidt. Græder barnet skal det jo hentes med det samme.

Det var nu heller ikke for at dunke nogen i hovedet - jeg har bare skrevet, hvad jeg som forælder forventer af en dagplejemor. Min søn har i øvrigt den dejligste dagplejemor og hvad hun og andre bruger deres pause(r) på er da sletikke noget jeg (eller andre) skal blande mig i.  

Anmeld

14. august 2013

Havre74

Maja88 skriver:

Den hedder vækning af barn

Tak.

Anmeld

14. august 2013

VIPpigen

Jeg forventer at min dp passer mit barn i den tid hun er der... Vågen, eller sovende, så er hun ansat til at passe min datter.

Jeg har tidligere oplevet vores dp har støvsuget, eller ordnet vasketøj med børnene, og de ELSKER det. Min datter kan godt være lidt skræmt af støvsugeren, så det er super hun lærer den er andre steder, og har samme funktion. Vasketøjet havde dp en dag hældt ud på gulvet - det var rent, og en ordentlig stak strømper - så de sad på gulvet i en bunke strømper i gangen, og sorterede dem. Samtidig øvede de farverne der var på strømperne, og børnen hjalp med at lede efter DEN GRØNNE STRØMPE MED BLOMSTER. Det var et total hit ved ungerne.

Vores dp aner jeg ikke om hun ordner private ting når ungerne sover. Men jeg ved at hun er på hvis der er en af dem der ikke sover. Det vil sige at der bliver hygget lidt ekstra om det barn som ikke sover, måske der leges med legemad, eller bare sofahygge med en god på... Men hun er nærværende når der er et barn der ikke sover

Anmeld

14. august 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Har en dagplejemor ikke krav på pause?

Det synes jeg er helt hen i vejret... I VS får de op til 3 pauser på en dag... Og hvis hun har åben 7-17, så har ALLE brug for pauser.... Og hvad hun bruger den på vedkommer ikke dig....

børn har ved Gud også brug for pauser på en dag i dagplejen... Sover de ikke, kan de ligge og hvile... Så de kan klare resten af dagen... De får mange indtryk sådan endag og det skal puttes i kasser, så pauser har børn bestemt brug for... 

Tænk et lille barn i rum med 3 eller 10 andre børn i 8 timer uden pauser, så lige ud og handle hjem og spise, lege lidt osv... Det er dæleme en lang dag for et lille væsen... 

så fordi dagplejemor lige lader barnet hvile på en ene eller anden måde, kan jeg vitterlig ikke se noget galt i... Så får hun ro til at holde pause og er på, når hun skal være På....

Anmeld

14. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, du maler tingene meget groft op i forhold til, hvad hun skriver i tråden. Da mine gik i DP, ville jeg være helt tryg ved, at hun lod dem ligge lidt og vågne for sig selv eller lod dem aktivere sig selv lidt. Det er der ingen børn, der tager skade af, og så længe, de ikke er kede af det, synes jeg tværtimod, det er helt fint, at de ikke aktiveres og underholdes nonstop. 

Alternativet er i mine øjne meget værre - en DP, som slides ned til sokkeholderne, fordi hun er på ti timer i træk hver dag. Alene! Man skal være gjort af et meget sjældent stof, hvis man ikke får en kort lunte over for børnene, hvis det går sådan for sig hver dag. 

Og så er jeg inderligt ligeglad med, om hun ordner regninger, lakerer tånegle eller laver Sudoku, når hun holder pause - vel at mærke med tilsynspligt og dermed i konstant beredskab, hvis et barn vågner og græder. 

Anmeld

15. august 2013

Kløver

Altså er nok lidt mere farvet. Selvfølgelig skal en dpmor passe børnene og lytte efter dem når de sover, men hvis de sover må hun selv bestemme hvad pausen bruges på så længe det ikke går ud over børnene mine unger kan godt brokke sig for at falde i søvn igen, hvor det ikke gavner tagåre derud da de vågner og bliver sure fordi de ikke sov færdig, min søn liggerfaktisk tit og bare kigger og så sætter han sig op og sidder og vågner, og kalder når han vil ind, hentes han før er han søvndrukken og i dårligt humør frem for når han får lov at vågne, har nogle gange holdt øje fra vinduet

Så nej dp skal ikke lave personlige ting på bekostning af børnene men så længe det ikke er det er jeg ligeglad med om hun laver budget eller slapper af med en kop kaffe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.