dp mor... hvad forventer i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Fuglemor skriver:

Bare et tillægs spørgsmål til frk-s. Hvorfor skulle hun ikke bryde sig om Sit arbejde? det synes jeg måske er lidt vildt at sige.

Jeg har ikke læst den tråd som ts snakker om. 

Jeg er selv dp mor og elsker mit job. Og jeg har selv haft mit eget barn hos mig. Jeg bryder mig så ikke om vs. Jeg har engang arbejdet i en og jeg oplevee at pædagogerne var møg trætte af det når et barn vågnede. og brokkede sig højlydt. Og det ville jeg aldrig udsætte mine børn for. Når det så er sagt så kan jeg læse at ts skriver at hun lader børnene ligge lidt. Nu er jeg lidt fræk. Men har I aldrig selv ladet jeres børn lige ligge fem ti min ekstra? For det har jeg. Altså mine helt egne børn. Og det har de ikke taget skade af. 

Næææ...egentligt ikke. Hvorfor skulle jeg dog det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

Maja88

Menne skriver:

Jeg er også enig.. Men vil dog lige pointere, at hun jo godt kan være der for et barn uden nødvendigvis at sidde med det på knæet, lege med det, tale med det hele tiden... Mit barn skal også kunne lege eller sidde lidt selv uden konstant opmærksomhed..

Er jeg helt enig i men det skal ikke foregå på de præmisser at hun skal lave private ting... forventer ikke de sidder med dem på skødet osv, men forventer sørme ikke mit barn skal lege selv bare fordi nu skal dp mor lige noget andet..

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Fuglemor skriver:

Bare et tillægs spørgsmål til frk-s. Hvorfor skulle hun ikke bryde sig om Sit arbejde? det synes jeg måske er lidt vildt at sige.

Jeg har ikke læst den tråd som ts snakker om. 

Jeg er selv dp mor og elsker mit job. Og jeg har selv haft mit eget barn hos mig. Jeg bryder mig så ikke om vs. Jeg har engang arbejdet i en og jeg oplevee at pædagogerne var møg trætte af det når et barn vågnede. og brokkede sig højlydt. Og det ville jeg aldrig udsætte mine børn for. Når det så er sagt så kan jeg læse at ts skriver at hun lader børnene ligge lidt. Nu er jeg lidt fræk. Men har I aldrig selv ladet jeres børn lige ligge fem ti min ekstra? For det har jeg. Altså mine helt egne børn. Og det har de ikke taget skade af. 

Men ville du gøre det ved dine dp børn fordi du lige skulle ordne noget privat??

Anmeld

14. august 2013

Fuglemor

Endnu et tillægs spørgsmål. Sorry 

men når børnene puttes så ligger de jo også lidt til de er faldet i søvn. Mine dp børn er hurtige til at falde i søvn. Men mine egne kunne ligge op til 15-30 min før de sov. Ofte lå de bare og hyggede sig med sutten. 

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Fuglemor skriver:

Endnu et tillægs spørgsmål. Sorry 

men når børnene puttes så ligger de jo også lidt til de er faldet i søvn. Mine dp børn er hurtige til at falde i søvn. Men mine egne kunne ligge op til 15-30 min før de sov. Ofte lå de bare og hyggede sig med sutten. 

Men det er da så også hvad det er.. min datter kan også tage tid om det, men så skal hun da stadig lyttes efter og hvis hun så havde sovet.. skal hun da tages op..

Din "pause" starter vel først når børnene sovee

Anmeld

14. august 2013

Fuglemor

Maja88 skriver:

Men ville du gøre det ved dine dp børn fordi du lige skulle ordne noget privat??

Det eneste jeg har gjort hvis de er vågnet så har jeg skyndt mig ud og tisse for jeg vidste ikke hvornår jeg kom til det igen. men nej ville jeg nok ikke.

men har et barn som vågner og ikke siger noget som helst. Så jeg aner faktisk ikke altid hvor længe det har været vågen. så snart jeg hører det mindste er jeg ude ved barnevognen. Men det her ligger helt stille. Men jeg er så altid en ekstra gang ude og kigge. 

Anmeld

14. august 2013

Fuglemor

Maja88 skriver:

Men det er da så også hvad det er.. min datter kan også tage tid om det, men så skal hun da stadig lyttes efter og hvis hun så havde sovet.. skal hun da tages op..

Din "pause" starter vel først når børnene sovee

det er rigtigt. Men når de er puttet ud er der jo alarm på og dem har jeg stående i det rum jeg er i. Så jeg lytter mens jeg rydder op efter frokost. Går derud hvis der er det mindste. 

men ville bare høre hvad forskellen er på at de måske ligger selv når de skal sove og så at de ligger selv kort tid når de vågner? Det var mere det jeg prøvede at fange 

Anmeld

14. august 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Fuglemor skriver:

Det eneste jeg har gjort hvis de er vågnet så har jeg skyndt mig ud og tisse for jeg vidste ikke hvornår jeg kom til det igen. men nej ville jeg nok ikke.

men har et barn som vågner og ikke siger noget som helst. Så jeg aner faktisk ikke altid hvor længe det har været vågen. så snart jeg hører det mindste er jeg ude ved barnevognen. Men det her ligger helt stille. Men jeg er så altid en ekstra gang ude og kigge. 

Jamen det lyder da bare helt Fint! Jeg har da intet imod hvis man lader et barn ligge i vognen som er vågen men veltilpas, det er da super! (Babyer/børn har jo også brug for lidt tid "for sig selv") og de skal jo nok "sige til" når de er utilfredse. DET jeg har noget imod er hvis børnene "skal passe sig selv/sove et bestemt antal timer" for at dp kan ordne private ting - DEN går ikke synes jeg. 

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Fuglemor skriver:

det er rigtigt. Men når de er puttet ud er der jo alarm på og dem har jeg stående i det rum jeg er i. Så jeg lytter mens jeg rydder op efter frokost. Går derud hvis der er det mindste. 

men ville bare høre hvad forskellen er på at de måske ligger selv når de skal sove og så at de ligger selv kort tid når de vågner? Det var mere det jeg prøvede at fange 

Men pointen var jo de lå selv fordi hun skulle ordne noget andet

Anmeld

14. august 2013

LinLin

Maja88 skriver:

Nu havde jeg lige en diskussion med en dp mor i en anden tråd, hvor hun skrev at hvis et barn ikke skulle middagssøvn mere,eller et barn var vågen i barnevognen, så måtte det enten bare lige ligge lidt eller så måtte det bare tuller rundt selv.For hun skulle jo ordne regninger og ting hun ikke mente hun kunne nå når hun havde fri, da hun jo så skulle hygge med hendes børn og lave mad osv. Så de andre ting skulle ordnes i pausen

Hvad forventer i af jeres dp mor?? Altså jeg forventer da at min dp mor er det for mit barn hvis det er vågennø.. er da det jeg betaler hende for.

R det bare mig som er sippet eller

Jeg synes faktisk du er lidt sippet

Hun må da bruge sin pause til hvad hun vil! Gør du ikke det?

Det kan godt være hun ikke har "ret" til pause, men hvis man skal klare 7-17 hver dag (eller i hvert fald fire dage om ugen) så kan jeg altså godt forstå man lige lader et barn ligge lige så stille og vågne i fem min inden man tager det - selvfølgelig kun hvis det ikke græder! Det har jeg da også gjort med mine egne. de har også ligget op til 45 min og hvilet uden at falde i søvn, før jeg har taget dem op igen.

Jeg regner da bestemt med at hun holder øje/lytter selvom hun betaler regninger/vasker tøj osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.