dp mor... hvad forventer i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. august 2013

helle85

Maja88 skriver:

Nu havde jeg lige en diskussion med en dp mor i en anden tråd, hvor hun skrev at hvis et barn ikke skulle middagssøvn mere,eller et barn var vågen i barnevognen, så måtte det enten bare lige ligge lidt eller så måtte det bare tuller rundt selv.For hun skulle jo ordne regninger og ting hun ikke mente hun kunne nå når hun havde fri, da hun jo så skulle hygge med hendes børn og lave mad osv. Så de andre ting skulle ordnes i pausen

Hvad forventer i af jeres dp mor?? Altså jeg forventer da at min dp mor er det for mit barn hvis det er vågennø.. er da det jeg betaler hende for.

R det bare mig som er sippet eller

jeg syntes ikke du er sippet

jeg har haft sådan en dagpleje til min søn og han kunne slet ikke falde til jeg, de ville heller ikke give mig en ny men heldigvis flyttede vi også kunne han flytte dagpleje da der var plads, og de(et par der var dagpleje) lod også børnene græde nå de skulle sove(heldigvis græd min son ikke nå han skulle sove)

men til gengæld havde vi verdens bedste dagpleje til min datter hvis hun ikke ville sove en periode så sad de i sofaen og hyggede med at sætte hår og sådan nogen ting

så jeg forventer at de skal være der for børnene også vis der er nogen der ikke kan sove, også må hun rydde op nå hun har fri evt nå hendes egne børn er kommet i seng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2013

Fuglemor

SØS skriver:

Det var nu heller ikke for at dunke nogen i hovedet - jeg har bare skrevet, hvad jeg som forælder forventer af en dagplejemor. Min søn har i øvrigt den dejligste dagplejemor og hvad hun og andre bruger deres pause(r) på er da sletikke noget jeg (eller andre) skal blande mig i.  

Det oplevede jeg skam heller ikke. Men der er bogen der er hurtige til det

Anmeld

15. august 2013

MorDk

Du er bestemt ikke sippet! Jeg have brokket ihvertfald!

Anmeld

15. august 2013

LinLin

Faith skriver:

Kommer da an på hvordan barnet vågner. Vågner det og ligger og pludrer, snakker, synger eller lignende, kan hun da sagtens gøre det færdigt hun var i gang med. Men vågner barnet i et skrig, synes jeg faktisk hun bør efterlade det hun er i gang med og hente barnet. Det er en helt klar forventning jeg har til "min" dp mor.

Ja det synes jeg da også! men det ser jeg som en selvfølge!

Anmeld

15. august 2013

Fuglemor

Faith skriver:

Kommer da an på hvordan barnet vågner. Vågner det og ligger og pludrer, snakker, synger eller lignende, kan hun da sagtens gøre det færdigt hun var i gang med. Men vågner barnet i et skrig, synes jeg faktisk hun bør efterlade det hun er i gang med og hente barnet. Det er en helt klar forventning jeg har til "min" dp mor.

Det ville jeg også se som en selvfølge. Vedkommende har jo heller ikke skrevet hun lader det ligge hvis det græder.

Anmeld

15. august 2013

Maja88

Maja84 skriver:

Altså er nok lidt mere farvet. Selvfølgelig skal en dpmor passe børnene og lytte efter dem når de sover, men hvis de sover må hun selv bestemme hvad pausen bruges på så længe det ikke går ud over børnene mine unger kan godt brokke sig for at falde i søvn igen, hvor det ikke gavner tagåre derud da de vågner og bliver sure fordi de ikke sov færdig, min søn liggerfaktisk tit og bare kigger og så sætter han sig op og sidder og vågner, og kalder når han vil ind, hentes han før er han søvndrukken og i dårligt humør frem for når han får lov at vågne, har nogle gange holdt øje fra vinduet

Så nej dp skal ikke lave personlige ting på bekostning af børnene men så længe det ikke er det er jeg ligeglad med om hun laver budget eller slapper af med en kop kaffe

Jeg er enig med dig.

Jeg har flere gange skrevet jeg er ligeglad nmed hvad hun laver i sine pauser hvis hun vel og mærke har en den dag... vi snakker lige pt om måske at sløjfe min datters lur.. og så ville jeg synes det var meget forkert at hun så sad og betalte regninger osv når mit barn var vågen...

Min niece havde en fantastisk dp mor.. da hun droppede sin lur og var den store.. så blev der lavet en del kreative ting med og ting for hende mens de små sov

Anmeld

15. august 2013

L&V

Maja88 skriver:

åNu havde jeg lige en diskussion med en dp mor i en anden tråd, hvor hun skrev at hvis et barn ikke skulle middagssøvn mere,eller et barn var vågen i barnevognen, så måtte det enten bare lige ligge lidt eller så måtte det bare tuller rundt selv.For hun skulle jo ordne regninger og ting hun ikke mente hun kunne nå når hun havde fri, da hun jo så skulle hygge med hendes børn og lave mad osv. Så de andre ting skulle ordnes i pausen

Hvad forventer i af jeres dp mor?? Altså jeg forventer da at min dp mor er det for mit barn hvis det er vågennø.. er da det jeg betaler hende for.

R det bare mig som er sippet eller

Ja så var mine børn det ikke.. Jeg betaler ikke for at hun ska betale regninger, lave aftensmad eller lignende, hun ska passe børnene og det er ik kun et krav jeg stiller men det stiller hendes arbejdsgiver også... Hendes "pause" er betalt så der er ingen undskyldning

Anmeld

15. august 2013

lycly

Jeg er enig med dig i at hun ikke skal sidde og lave personlige ting i arbejdstiden. Men nu er der ingen mennesker det arbejder hver dag fra 7-16.30 (som åbningstiderne ofte er i en Dp) uden pause. En Dp mor skal jo også have pause fuldstændig som alle os andre, og den får hun jo kun når ungerne sover.
Så forstår hende på en måde godt. Men selvfølgelig, nogen gange vil børn bare ikke sove lur, så hvis det kun er noget der sker engang imellem så ja, så bør hun selvfølgelig være der for barnet, men et barn kan jo også godt lege selv. Så kan hun få sig en kop kaffe eller læse et blad - eller hun kan ordne regninger, det er jo egentlig ligegyldigt, bare hun er til stede og til rådighed for barnet.
Så jeg var nok ikke blevet så sur som jeg kan læse mange andre gør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.