dp mor... hvad forventer i???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2013

Miss BananaHammock

Kan ikke svare på om en dp mor må eller ej, da jeg ikke ved hvad reglerne er, men synes ikke det er første gang jeg hører det - bla. en af de grunde til at vi er så glade for vores vuggestue, hvor vores knægt ikke behøver indlægges under et fælles søvnmønster før han er klar til det og skal af med formiddagsluren. De sagde at når han så typisk vil være vågen og når de andre børn sover, så kommer han bare med rundt og hygger med de voksne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Maja88 skriver:

Nu havde jeg lige en diskussion med en dp mor i en anden tråd, hvor hun skrev at hvis et barn ikke skulle middagssøvn mere,eller et barn var vågen i barnevognen, så måtte det enten bare lige ligge lidt eller så måtte det bare tuller rundt selv.For hun skulle jo ordne regninger og ting hun ikke mente hun kunne nå når hun havde fri, da hun jo så skulle hygge med hendes børn og lave mad osv. Så de andre ting skulle ordnes i pausen

Hvad forventer i af jeres dp mor?? Altså jeg forventer da at min dp mor er det for mit barn hvis det er vågennø.. er da det jeg betaler hende for.

R det bare mig som er sippet eller

Jeg forventer det samme som dig - selvfølgelig! En dagplejer arbejder i sit hjem og for min skyld kan hun ordne nok så meget vasketøj og andre private gøremål når børnene sover. MEN hun ER på job og hvis børnene har brug for hende så skal hun sgi da passe sit job! Jeg har 30-45 min. Transport til arbejde. Min arbejdsuge er på 37 timer, men jeg arbejder meget sjældent mindre end 8-16 (dertil kommer jo så transport) Indkøb, madlavning, ordne regninger, rengøring, samvær med mine dejlige børn og mand mm. Skal jeg jo klare ud over min arbejdstid - naturligvis!!!! Jeg læste godt den anden tråd - og jeg er enig med dig 

Anmeld

14. august 2013

Maja88

MMOGM skriver:

Lad mig sige det sådan... Min søn skulle ikke være hos den dp mor! Det kan da godt være at hun også har ret til pauser, men så skulle hun nok ikke have valgt at være dp mor til 3-5 børn ALENE en HEL dag. Der skal ligesom ses efter 3-5 børn hele dagen, uanset hvad er deres behov frem for hendes. De kan jo ikke selv gå ud og tage mad hvis de er sultne eller skifte dem selv, eller rejse sig fra barnevognen hvis det var det.. 

Synes det er en forkert indstilling af hende! 

Men jeg vil jo ikke mene de har ret til pauser.. men det er et privilegie(staves) nogen dp mødre har..

Anmeld

14. august 2013

Monski

Maja88 skriver:

Nu havde jeg lige en diskussion med en dp mor i en anden tråd, hvor hun skrev at hvis et barn ikke skulle middagssøvn mere,eller et barn var vågen i barnevognen, så måtte det enten bare lige ligge lidt eller så måtte det bare tuller rundt selv.For hun skulle jo ordne regninger og ting hun ikke mente hun kunne nå når hun havde fri, da hun jo så skulle hygge med hendes børn og lave mad osv. Så de andre ting skulle ordnes i pausen

Hvad forventer i af jeres dp mor?? Altså jeg forventer da at min dp mor er det for mit barn hvis det er vågennø.. er da det jeg betaler hende for.

R det bare mig som er sippet eller

Nu ved jeg ikke helt hvor længe jeres dagplejemor har åbent, men anthons havde åbent fra 7-17 og havde i en periode også børn i hele det tidsrum og så må jeg faktisk indrømme at jeg synes at det er helt okay at et barn lige ligger og hviler sig i 30 minutter. Alt andet er da umenneskeligt for hende

Anmeld

14. august 2013

Maja88

Yurie skriver:

Jo dp skal være der for børnene, men de behøver heller ikke sidde på skødet af hinanden, men de skal ikke lave private ting(fangede jeg efter hvad du skrev)
Men hun må godt sætte sig ned og lige tage en kop kaffe, mens barnet leger, eller lave noget til dagplejen, men så lad barnet komme op til bordet også.

Der er mange dpmødre der bliver sure når børnene sover mindre, forskellige tidspunkter eller overhovedet ikke, for det går ud over deres pause. (Jeg har slet ikke lyst til at gå til pause.. jeg vil bare være sammen med ungerne..)

Så enig

Anmeld

14. august 2013

Menne

Jeg er også enig.. Men vil dog lige pointere, at hun jo godt kan være der for et barn uden nødvendigvis at sidde med det på knæet, lege med det, tale med det hele tiden... Mit barn skal også kunne lege eller sidde lidt selv uden konstant opmærksomhed..

Anmeld

14. august 2013

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Menne skriver:

Jeg er også enig.. Men vil dog lige pointere, at hun jo godt kan være der for et barn uden nødvendigvis at sidde med det på knæet, lege med det, tale med det hele tiden... Mit barn skal også kunne lege eller sidde lidt selv uden konstant opmærksomhed..

Helt sikkert 

Anmeld

14. august 2013

Faith

Jeg forventer:

- At hun er ærlig omkring min søns trivsel.

- At han får sund og varieret kost.

- At han får frisk luft.

- At han får tøj på der passer til vejret.

- At hun overholder hans rytme (så vidt muligt)

- At hun er der 100% for ham i hans vågne timer, og har et øre på ham når han sover.

Hvad hun laver når han og de andre bør sover, er fuldstændig hendes egen sag. Om hun betaler regninger, lægger kabale eller læser. Så længe hun har et øre på min søn (og de andre børn).

Anmeld

14. august 2013

Fuglemor

Bare et tillægs spørgsmål til frk-s. Hvorfor skulle hun ikke bryde sig om Sit arbejde? det synes jeg måske er lidt vildt at sige.

Jeg har ikke læst den tråd som ts snakker om. 

Jeg er selv dp mor og elsker mit job. Og jeg har selv haft mit eget barn hos mig. Jeg bryder mig så ikke om vs. Jeg har engang arbejdet i en og jeg oplevee at pædagogerne var møg trætte af det når et barn vågnede. og brokkede sig højlydt. Og det ville jeg aldrig udsætte mine børn for. Når det så er sagt så kan jeg læse at ts skriver at hun lader børnene ligge lidt. Nu er jeg lidt fræk. Men har I aldrig selv ladet jeres børn lige ligge fem ti min ekstra? For det har jeg. Altså mine helt egne børn. Og det har de ikke taget skade af. 

Anmeld

14. august 2013

MMOGM

Maja88 skriver:

Men jeg vil jo ikke mene de har ret til pauser.. men det er et privilegie(staves) nogen dp mødre har..

Tænker mere at hun evt har pause når de sover, men så snart et barn vågner, så SKAL hun være der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.