Andre der har en kæreste der arbejder ude i perioder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.350 visninger
46 svar
4 synes godt om
13. august 2013

Babydrøm

Hej ladies

Ville høre om nogen af jer, har kæreste/mand der arbejder ude i perioder? 

Min kæreste er i søværnet, så han er udearbejdende i alt fra 1 dag til 3 mdr. hvor han ikke er hjemme. 

Har lyst til at høre hvordan I har det med det og hvordan jeres parforhold og familieliv fungerer, hvis I har lyst til at dele det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2013

o1Mutte

AnnL skriver:

Hej ladies

Min kæreste er i søværnet, så han er udearbejdende i alt fra 1 dag til 3 mdr. hvor han ikke er hjemme. 

Har lyst til at høre hvordan I har det med det og hvordan jeres parforhold og familieliv fungerer, hvis I har lyst til at dele det?

Min mand er rejsemontør og rejser derved rundt i Danmark. I sidste uge var han på Sjælland og i denne uge er han i Nørresundby.
Men jeg synes det fungere fint, det er bare træls de første par dage han er væk, især fordi jeg så er helt alene (vi har ingen børn) men man kan vænne sig til meget

Anmeld

13. august 2013

Sander&Vitus-Mor

AnnL skriver:

Hej ladies

Min mand er tømmer, og han har haft nogen dage hvor han var væk 3-4 dage, også havde fri 3 dage, fx hvis den opgave de var sendt ud på lå langt væk, så sov de i skurvognen. Og når man så kom hjem, skulle han sove i sin egen seng som det første, også var han ellers til stede.. 

Det var så hårdt at undvære ham i starten, men vi overlevede, og nød de dage han så var hjemme, selvom jeg måske jobbede, var det rart bare at have ham hjemme. Han har dog ikke haft disse opgaver i 2-3 mdr nu. Det noget nemmere når han er hjemme senest 16 

Anmeld

13. august 2013

ønskebørn74

AnnL skriver:

Hej ladies

Min mand er soldat.. Og ja det er hårdt når han er ude.. Men har vænnet mig til det.. Vi har snartværet sammen i 15 år.. Og vi er stadig vildt forelskede og tager ikke hinanden for givet.. 

Anmeld

13. august 2013

Lucky05

AnnL skriver:

Hej ladies

Min mand arbejder på Nordsøen, og er væk 14 dage ad gangen. og så hjemme 3 eller 4 uger ad gangen. 

Det fungerer super fint. Vi har 1 barn.  vi har familie der kan hjælpe.

Anmeld

13. august 2013

An&Jo

Min kommende mand er lastbil chauffør og er væk i op til 14 dage af gangen, og det er da skide hårdt i perioder, især ved sygt barn osv, men det er jo bare sådan det er..

Når han er væk står jeg for alt, min familie bor langt væk og kan ikke bare lige træde til, og hans familie arbejder stadig, så alt hænger på mig når han ikke er hjemme..
Fordelen er jo at man virkelig lærer at klare sig selv, og jeg er sq egentlig blevet ret handy, jeg har fundet ud af hvordan boremaskinen virker og jeg kan skifte sikringer, alle sådanne ting kunne jeg ikke før..

Når han så er hjemme, så står det på hygge, og vi bruger virkelig tiden på en helt anden måde end vi gjorde da han kom hjem hver eneste dag..

Tiden kan godt være lang, men jeg har nogle gode veninder, og generelt er vi beriget med en rigtig god vennekreds min kæreste og jeg..

Vi har aldrig haft det så godt som vi har nu, for han er ikke længere stresset, og han er glad for sit nye arbejde, vi savner hinanden sindssygt, og det er rigtig hårdt for min dreng at hans bonusfar pludselig ikke er hjemme i hverdagene mere, og selvfølgelig også for mig..

men skriv hvis du vil have noget uddybet

Anmeld

13. august 2013

mortilflere

Han er hjemme og sove men arbejder ca 13-17timer i dognet , 7 dage om ugen det meste af året , vi har 5 børn.

Anmeld

13. august 2013

Rockertand

AnnL skriver:

Hej ladies

Ork ja, min mand er bortrejst minimum mandag til fredag, nogle gange også halvdelen af søndagen.
Vi har 3 børn fra 6 år og ned, jeg har ingen aflastning eller hjælp, er fuldtidsansat (dog nedsat tid p.t.), vi har et stort hus med en alt for stor have, manden slår græs, men alt andet står på min liste.
Vi har levet sådan i årevis, det fungerer for os begge, og børnene har ikke kendt til andet.
Den store gevinst for os som par er, at vi nærmest stadig er nyforelskede , bagsiden er, at børnene savner far, men i weekenden er al hans tid dedikeret til familien, det er mere intenst samvær, end hvis vi så hinanden hver dag.

Anmeld

13. august 2013

Bb3031

AnnL skriver:

Hej ladies

Min kæreste er oversergent i Flyvevåbnet. Han er ansat i en flyvende enhed og har ret ofte perioder, hvor han er væk i alt fra en til flere uger ad gangen.

D. 26. august har vi været sammen i seks år  Igennem alle årene har vi været vandt til, at det nu engang er sådan, vores hverdag er. Vi trives begge fint med det og vores søn på 3 år har aldrig kendt til andet 

Selvfølgelig har der været dage, hvor det har føltes hårdt at skulle stå alene med det hele derhjemme, men synes efterhånden at de dage høre sjældenheden til 

Jeg er i dag gravid med vores andet barn og har termin d. 30. oktober. Min kæreste skal 2 uger til England i september og hen over oktober/november skal han 6 uger til USA. Rejsen til USA har den konsekvens, at min kæreste ikke er hjemme til fødslen af vores datter.

Mange forstår ikke hvorfor han vælger at tage afsted. Men valget har været en fælles beslutning og vi har være afklaret med situationen faktisk inden, at vi vidste, at jeg var gravid - har været i fertelitetsbehandling og kunne derfor regne terminen ud på forhånd, hvis forsøget lykkedes  Min kæreste ved, at jeg er i gode hænder og at jeg har kvinderne i mit liv tæt ved mig under forløbet. For mig handler det om tryghed og dernæst glæder jeg mig rigtig meget til at skulle dele oplevelsen med disse kvinder 

Hvis du har nogle specifikke spørgsmål, er du velkommen til at spørge 

Anmeld

13. august 2013

EnSødMor

AnnL skriver:

Hej ladies

Hej ;-) 

Min mand er i forsvaret (søværnet) han bliver sendt ud til skibe for at lave elektronikken der er i stykker osv, så ja nogle gange er han væk... Men ikke mere end 14 dage... ;-) Men da nogle stillinger skal nedlægges så kan det måske ske at han skal være militær ansat, så derfor skal han Ogaå ud at sejle i op til 3 mdr ;-) Så det bliver det samme som hos dig, (måske) ;-) 

Jeg har intet imod at skulle klare alt selv, er god til at være selvstændig og jeg er for det meste den der klarer alt herhjemme, men det bliver hårdt at undvære ham og det er hårdt når han bare er væk i 14 dage, men jeg priser mig lykkelig for at have en dejlig familie som altid står klar.... ;-) Jeg tror det handler om viljestyrke, selvstændighed og at man har mod på det og ikke mindst at have nogle til at hjælpe/ tage over i nogle timer... Så man igen får ny energi.  

Hvilket skib er din mand på? om jeg må spørge  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.