At stå som *falsk* enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
modesty skriver:

Det er socialt bedrageri og ulovligt, og jeg ville også blive skide provokeret hvis jeg var dig. Jeg ville fortælle hende hvordan jeg har det med hendes valg, og sandsynligvis droppe hende som veninde.

Men jeg ville IKKE melde hende til kommunen. Det er bare min holdning, og folk er nok uenige, men jeg hader den måde vores samfund er ved at udvikle sig til en 1984 scenarie hvor man konstant skal kigge sig over skulderen hvis man slår en prut det forkerte sted.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

lycly

Jeg ville fortælle hende at det er møg ulovligt, og at det rent faktisk er mine skattekroner der betaler gildet. Man bør ikke have ondt i røven, men lige sådan nogle som hende har jeg VIRKELIG ondt i røven over! Da jeg blev enlig stod jeg uden noget sted at bo med en datter på 10 mdr - der var ingen lejligheder at få nogle steder, kommunen kunne heller ikke hjælpe. Så jeg bliver sindssyg gal når sådan nogle som hende snyder sig til det - der står folk som rent faktisk har BRUG for den hjælp hun har fået.

Hun er din veninde så synes ikke du bare skal melde hende før du har givet hende en chance for selv at gøre noget.

Anmeld

8. august 2013

Frk. Himmelblå

modesty skriver:

Det er socialt bedrageri og ulovligt, og jeg ville også blive skide provokeret hvis jeg var dig. Jeg ville fortælle hende hvordan jeg har det med hendes valg, og sandsynligvis droppe hende som veninde.

Men jeg ville IKKE melde hende til kommunen. Det er bare min holdning, og folk er nok uenige, men jeg hader den måde vores samfund er ved at udvikle sig til en 1984 scenarie hvor man konstant skal kigge sig over skulderen hvis man slår en prut det forkerte sted.

Hørt 

Anmeld

8. august 2013

Havre74

modesty skriver:

Jeg er SÅ enig med dig, i det du skriver her.

Jeg synes også at det er en frygtelig tendens, at alle går rundt og melder hinanden.

Det ender jo med, at man ikke tør fortælle noget om sit liv til andre. Heller ikke selvom man har ren samvittighed. For jeg VED det ikke er rart at være under mistanke, selvom man ikke har gjort noget. Jeg har prøvet at blive meldt.

Så jeg ville heller IKKE melde det. Alle jer, der skriver, at i ville melde det... Jeg synes det er trist.

Anmeld

8. august 2013

raca

jeg har intet til overs for folk der snyder, på den måde. det er jo tyveri..

så jeg ville mælde det. det har intet med stikker samfund at gøre, men sund fornuft, der skal sparres allesteder og jo mere folk snyder jo mere skal der sparres. og min bedstemor eller børn skal da ikke havde dårlige forhold på plejehjemmene og dårlige forhold i bh og ringer undervisning i skolen, forde der er nogle snyltere der er ligeglade med "det fælles bedste" og ikke tænker på andre end dem selv.

Anmeld

8. august 2013

raca

Havre74 skriver:

Jeg er SÅ enig med dig, i det du skriver her.

Jeg synes også at det er en frygtelig tendens, at alle går rundt og melder hinanden.

Det ender jo med, at man ikke tør fortælle noget om sit liv til andre. Heller ikke selvom man har ren samvittighed. For jeg VED det ikke er rart at være under mistanke, selvom man ikke har gjort noget. Jeg har prøvet at blive meldt.

Så jeg ville heller IKKE melde det. Alle jer, der skriver, at i ville melde det... Jeg synes det er trist.

jammen hvis man gør noget man ved er ulovligt, så ved man jo også der er en riciko for at blive meldt.

og hvis man holder sig til loven og ikke laver bedrageri, så er der jo intet at frygte.

hun giver enlige mødre et dårligt ry og hun stæler af den fælles kasse.

det kan da på ingen måde retfærdiggøres,

og at man bare vender ryggen til og ikke vil blande sig forstår jeg ikke, ville du ikke melde indbrud i det eget hjem... dette her er jo tyveri, på af den offenlige kasse.

Anmeld

8. august 2013

Havre74

raca skriver:

jammen hvis man gør noget man ved er ulovligt, så ved man jo også der er en riciko for at blive meldt.

og hvis man holder sig til loven og ikke laver bedrageri, så er der jo intet at frygte.

hun giver enlige mødre et dårligt ry og hun stæler af den fælles kasse.

det kan da på ingen måde retfærdiggøres,

og at man bare vender ryggen til og ikke vil blande sig forstår jeg ikke, ville du ikke melde indbrud i det eget hjem... dette her er jo tyveri, på af den offenlige kasse.

Som jeg skrev, så har jeg prøvet at blive meldt, uden der var det mindste at komme efter.

Jeg synes også det er forkert det hun gør. Jeg mener bare ikke, at vi skal gå rundt og melde hinanden. Hvis der ikke er nok ansat til at finde ud af, om der er nogen der snyder, så må der ansættes nogen flere på kommunen til det, det er DERES arbejde. Jeg har mit eget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.