At stå som *falsk* enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

Laulund87

Jeg ville melde det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2013

Elgaard73

Veninde eller ej, jeg havde meldt det. 

Socialt bedrageri og forsikringssvindel...? Jeg tror at jeg havde sat mig ned og overvejet, hvad jeg egenligt havde tilfælles med en med sådanne "værdier".

Anmeld

8. august 2013

serinasmor

Anonym skriver:

Ja jeg tror også der ligger mere bag hendes valg, men det gør det ikke mere okay, at gøre det... Dette har stået på i en lille måned og hvem ved hvor længe det vil blive ved.  

Men jeg vil tale noget fornuft med hende og få hende til at indse at hun faktisk gør noget forkert og hvis ikke hun kan se det forkerte, ja så må jeg indrømme der ikke er andre veje .

hmmm ....

fortæl hende at luksusfælden sikkert mangler nye ansigter og hjælp hende ellers med at finde ud af hvor de kan spare

Hvis hun ikke vil have hjælp - meld hende. Sorry men jeg synes ikke det er i orden (heller ikke i en måned eller 2). Men når nu det er en veninde kan det jo tænkes du kan hjælpe hende først

hmm ... jeg tror faktisk jeg ville gøre det i den anden rækkefølge.. dvs melde hende anonymt og derefter høre om hun skal have hjælp til at overskue deres økonomi

Det virker måske lidt underligt at gøre begge dele - men det er jo en veninde

Anmeld

8. august 2013

MorDk

Jeg havde meldt dem! Også selvom det var veninde eller familie. Det er IKKE ok!

Anmeld

8. august 2013

Studerendemor

Jeg er helt enig i at det ikke er i orden at snyde sig til flere penge, og at det skal meldes. Men jeg undrer mig alligevel over svarene på denne tråd. Når det handler om en veninde, ville I så ikke fortælle hende om jeres plan om at melde hende, inden I gør det? Så veninden i det mindste er forberedt på det, og i bedste fald får bragt orden i sine sager..?

Anmeld

8. august 2013

MorDk

skrivemaskine skriver:

Jeg er helt enig i at det ikke er i orden at snyde sig til flere penge, og at det skal meldes. Men jeg undrer mig alligevel over svarene på denne tråd. Når det handler om en veninde, ville I så ikke fortælle hende om jeres plan om at melde hende, inden I gør det? Så veninden i det mindste er forberedt på det, og i bedste fald får bragt orden i sine sager..?

Jo det ville jeg... men på den anden side... hvis man har tænkt sig at snyde systemet så snyder man systemet... og hvis jeg forbereder hende/ham ja så er der måske intet at komme efter? Og på den anden side har jeg haft en tæt på som har snydt sig til alt muligt og det er sgu ikke OK. H*n havde INGEN samvittighed!

Anmeld

8. august 2013

Sander&Vitus-Mor

Anonym skriver:

Lad os sige du har denne veninde som stod og manglede penge, hun gik så grædene på kommunen, fik en ny lejlighed med det samme, sagde hun var blevet enlig og fik også indskudslån. Hun søgte som om alt hvad man kunne som enlig! 

Meeeeen, alt dette sker imens at hende og hendes forlovede opsiger deres nuværende bolig, så flytter de ind i det nye, dog med den undtagelse at skrive kærestens navn på adressen... Dvs, så hun står som enlig..

Nu lever de så deres "vidunderlige" liv, uden at tage sig af at det de gør er forkert!! 

Jeg bliver provokeret af folk der gør disse ting, syntes det er så svinsk at nogle folk skal kæmpe sig til en indtægt mens andre snyder for at få den!!  

Hvad havde du gjort i denne situation??

Folk der udnytter systemet på den måde, får mig til at se rødt!!! 

Jeg ville fortælle hende at jeg synes det var dybt forkert, og jeg ville sgu ikke tøve med at anmelde hende. Der er så mange der fusker med sådanne noget lort, det er simpelthen forfærdeligt, at udnytte system, og vi betaler fandme alle sammen til de fusker!

Anmeld

8. august 2013

Xolia

Anonym skriver:

Lad os sige du har denne veninde som stod og manglede penge, hun gik så grædene på kommunen, fik en ny lejlighed med det samme, sagde hun var blevet enlig og fik også indskudslån. Hun søgte som om alt hvad man kunne som enlig! 

Meeeeen, alt dette sker imens at hende og hendes forlovede opsiger deres nuværende bolig, så flytter de ind i det nye, dog med den undtagelse at skrive kærestens navn på adressen... Dvs, så hun står som enlig..

Nu lever de så deres "vidunderlige" liv, uden at tage sig af at det de gør er forkert!! 

Jeg bliver provokeret af folk der gør disse ting, syntes det er så svinsk at nogle folk skal kæmpe sig til en indtægt mens andre snyder for at få den!!  

Personligt ville jeg skulle handle - da jeg er kunderådgiver hos Udbetaling Danmark.

Men - og jeg vil mene, har en pligt til - at angive SÅ groft socialt bedrageri. Som du skriver det er det HELT BEVIDST.

Du kan vælge at gå på borger.dk/familieydelser under børnetilskud, her er der en mulighed for anmeldelse af snyd.

Ellers, hvis du vil være HELT anonym, kan du skrive et brev - jeg ved dog ikke præcist hvordan dette fungerer (altså om du bliver taget ligeså alvorligt) - men skrive et brev hvor du forklarer de ting du ved. Du sørger naturligvis for at angive hendes navn, fødselsdato (hvis du har den) samt nuværende og tidligere adresse - så skal de nemlig nok finde hende.

Jeg ved ud fra mit arbejde at mange "kommer til at være sociale bedragere" fordi de ikke kender lovgivningen 100 % - og her ville jeg nok personligt nævne det for dem, så de selv kan rette det op - men din historie virker jo desideret som SNYD...

Puha, godt det ikke er min veninde...

-Xolia-

Anmeld

8. august 2013

Sander&Vitus-Mor

Xolia skriver:

Personligt ville jeg skulle handle - da jeg er kunderådgiver hos Udbetaling Danmark.

Men - og jeg vil mene, har en pligt til - at angive SÅ groft socialt bedrageri. Som du skriver det er det HELT BEVIDST.

Du kan vælge at gå på borger.dk/familieydelser under børnetilskud, her er der en mulighed for anmeldelse af snyd.

Ellers, hvis du vil være HELT anonym, kan du skrive et brev - jeg ved dog ikke præcist hvordan dette fungerer (altså om du bliver taget ligeså alvorligt) - men skrive et brev hvor du forklarer de ting du ved. Du sørger naturligvis for at angive hendes navn, fødselsdato (hvis du har den) samt nuværende og tidligere adresse - så skal de nemlig nok finde hende.

Jeg ved ud fra mit arbejde at mange "kommer til at være sociale bedragere" fordi de ikke kender lovgivningen 100 % - og her ville jeg nok personligt nævne det for dem, så de selv kan rette det op - men din historie virker jo desideret som SNYD...

Puha, godt det ikke er min veninde...

-Xolia-

Du kan anmelde det på nettet - ganske anonymt! :-)

Anmeld

8. august 2013

modesty

Det er socialt bedrageri og ulovligt, og jeg ville også blive skide provokeret hvis jeg var dig. Jeg ville fortælle hende hvordan jeg har det med hendes valg, og sandsynligvis droppe hende som veninde.

Men jeg ville IKKE melde hende til kommunen. Det er bare min holdning, og folk er nok uenige, men jeg hader den måde vores samfund er ved at udvikle sig til en 1984 scenarie hvor man konstant skal kigge sig over skulderen hvis man slår en prut det forkerte sted.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.