At stå som *falsk* enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

gonefishing

Anonym skriver:

Lad os sige du har denne veninde som stod og manglede penge, hun gik så grædene på kommunen, fik en ny lejlighed med det samme, sagde hun var blevet enlig og fik også indskudslån. Hun søgte som om alt hvad man kunne som enlig! 

Meeeeen, alt dette sker imens at hende og hendes forlovede opsiger deres nuværende bolig, så flytter de ind i det nye, dog med den undtagelse at skrive kærestens navn på adressen... Dvs, så hun står som enlig..

Nu lever de så deres "vidunderlige" liv, uden at tage sig af at det de gør er forkert!! 

Jeg bliver provokeret af folk der gør disse ting, syntes det er så svinsk at nogle folk skal kæmpe sig til en indtægt mens andre snyder for at få den!!  

Hvad havde du gjort i denne situation??

Jeg ville melde det, så længe der er folk der gør som din veninde, så vil dem der virkelig mangler, ikke få hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Fortælle hende at det er ulovligt! 

Det har jeg fortalt og det er hun udemærket klar over.  

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Mettefpigen skriver:

Jeg HADER sådan noget.... Og må indrømme at jeg først ville sige til hende at det er pisse ulovligt og at hun skulle droppe det... Og ellers havde jeg meldt hende......

Jeg hader det også og kan blive så gal, fordi det jo netop er skatteyderenes penge der bliver brugt til sådan noget sjusk. jeg kan slet ikke ha det..  

Jeg har fortalt hende det mange gange, men for hende er der kun dollar tegn i øjnene, for flere penge det kan hun godt lide. selvom de allerede har stor gæld, og ikke bruger deres penge ordentligt så vil de stadig ha flere penge.  

De har også lavet forsikringssjusk et par gange og er så foraget!

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Mamalou skriver:

Du kan melde hende til kontrolteamet i den kommune I bor i. Anmeldelsen kan ske anonymt.

Vh. Louise

Tusinde tak  

Det vil jeg næsten få gjort.

Anmeld

7. august 2013

DianaRJS

Anonym skriver:

Lad os sige du har denne veninde som stod og manglede penge, hun gik så grædene på kommunen, fik en ny lejlighed med det samme, sagde hun var blevet enlig og fik også indskudslån. Hun søgte som om alt hvad man kunne som enlig! 

Meeeeen, alt dette sker imens at hende og hendes forlovede opsiger deres nuværende bolig, så flytter de ind i det nye, dog med den undtagelse at skrive kærestens navn på adressen... Dvs, så hun står som enlig..

Nu lever de så deres "vidunderlige" liv, uden at tage sig af at det de gør er forkert!! 

Jeg bliver provokeret af folk der gør disse ting, syntes det er så svinsk at nogle folk skal kæmpe sig til en indtægt mens andre snyder for at få den!!  

Hvad havde du gjort i denne situation??

jeg må erkende at jeg havde været lgieglad med hvor god en veninde det var, for jeg havde sku nok sladret anonym... Jeg har selv været enlig, som i rigtig enlig, og at folk snyde med det, gør mig bitter. for det de enlige får er en hjælp, og noget andre mennesker betaler dig fordi de stoler på dig. så jeg havde sku været kold på det punkt...

ville nok gøre mig til en dårlig veninde, men regler er regler, og de er der for at bliver overholdt....

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Louise <3 Isabella skriver:

Hvis det er en veninde, ville jeg gøre hende klar over at det var ulovligt

Har gjort det klart for hende, men hendes sætnign lyder "Det ved jeg godt, men vi mangler penge og til den første så får han adresse her igen"  

Men jeg ved det er løgn, og det gør mig så gal. 

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Hvis hun er en veninde som du skriver, så ville jeg give hende en chance for selv at klare det med kommunen - og ellers melde det. Det er systematisk snyd og ikke ok

Jeg har nævnt det for hende flere gange, men uden virkning, hun har kun boet der i ca 2 måneder nu, men alligevel så er det sjusk... Men jeg giver hende lidt mere tid, og hvis ikke der bliver gjort noget, ja så må jeg desværre tage skridtet og melde hende/dem, for jeg syntes ikke det er ok.

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Jeg ville melde det, så længe der er folk der gør som din veninde, så vil dem der virkelig mangler, ikke få hjælp.

Du har ret, hun ødelægger det for dem der virkelig har brug for det og ikke mindst så ødelægger hun det generelt for alle. For det er så sjusket. 

Anmeld

7. august 2013

Wimmie

Anonym skriver:

Jeg har nævnt det for hende flere gange, men uden virkning, hun har kun boet der i ca 2 måneder nu, men alligevel så er det sjusk... Men jeg giver hende lidt mere tid, og hvis ikke der bliver gjort noget, ja så må jeg desværre tage skridtet og melde hende/dem, for jeg syntes ikke det er ok.

Er hun ligeglad med om du melder hende eller tror hun ikke på at du vil gøre det fordi I er veninder?

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Er hun ligeglad med om du melder hende eller tror hun ikke på at du vil gøre det fordi I er veninder?

Jeg mener at jeg har sagt mange gange til hende at det er sjusk og hun skal stoppe det, har ikke fortalt hende at jeg havde tænkt mig at melde hende.. men har sagt hun skal passe på inden folk får ondt i numsen og melder hende, men hun mener ikke at nogle kunne finde på det. 

jeg er bare så sur og indebrændt over det, for hun er sluppet gennem nåleøjet så mange gange, hun er ALDRIG blevet taget i alt hendes sjusk, og det pisser mig af at hun gang på gang kan sidde og grine mens hun gør det ene ulovlige efter det andet. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.