At stå som *falsk* enlig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2013

Eliza

Det er en fantastisk hjælP som systemet giver enlige. Desværre er snydere som din veninde med til at tømme kassen og i sidste kan vi recikere at vi ikke længere har muligheden for den store hjælp når vi reelt har behovet og ER enlige. 

Jeg havde meldt hende. Uden aT blinke. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2013

Louise H.

Anonym skriver:

Har gjort det klart for hende, men hendes sætnign lyder "Det ved jeg godt, men vi mangler penge og til den første så får han adresse her igen"  

Men jeg ved det er løgn, og det gør mig så gal. 

Så synes jeg du skal melde dem

Anmeld

7. august 2013

Havre74

Jeg er overrasket over hvor mange der siger de ville melde hende.

Jeg ville spørge hende om hun kender konsekvensen, hvis hun bliver fanget, - også særligt i forsikringssvindel.

Jeg ville også spørge hende, om hun kender konsekvensen af at hun ikke er i god tro, men derimod er meget bevidst om det.

Kan det tænkes at hun griner på overfladen, men virkelig er så meget i økonomisk uføre, at hun ikke ved, hvad hun skal gøre, for at rette op på det ?

Hvor længe har hun snydt ?

Anmeld

7. august 2013

Anonym trådstarter

Havre74 skriver:

Jeg er overrasket over hvor mange der siger de ville melde hende.

Jeg ville spørge hende om hun kender konsekvensen, hvis hun bliver fanget, - også særligt i forsikringssvindel.

Jeg ville også spørge hende, om hun kender konsekvensen af at hun ikke er i god tro, men derimod er meget bevidst om det.

Kan det tænkes at hun griner på overfladen, men virkelig er så meget i økonomisk uføre, at hun ikke ved, hvad hun skal gøre, for at rette op på det ?

Hvor længe har hun snydt ?

Ja jeg tror også der ligger mere bag hendes valg, men det gør det ikke mere okay, at gøre det... Dette har stået på i en lille måned og hvem ved hvor længe det vil blive ved.  

Men jeg vil tale noget fornuft med hende og få hende til at indse at hun faktisk gør noget forkert og hvis ikke hun kan se det forkerte, ja så må jeg indrømme der ikke er andre veje .

Anmeld

7. august 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Jeg ville melde hende, for så kold i numsen er jeg 

Anmeld

7. august 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Lad os sige du har denne veninde som stod og manglede penge, hun gik så grædene på kommunen, fik en ny lejlighed med det samme, sagde hun var blevet enlig og fik også indskudslån. Hun søgte som om alt hvad man kunne som enlig! 

Meeeeen, alt dette sker imens at hende og hendes forlovede opsiger deres nuværende bolig, så flytter de ind i det nye, dog med den undtagelse at skrive kærestens navn på adressen... Dvs, så hun står som enlig..

Nu lever de så deres "vidunderlige" liv, uden at tage sig af at det de gør er forkert!! 

Jeg bliver provokeret af folk der gør disse ting, syntes det er så svinsk at nogle folk skal kæmpe sig til en indtægt mens andre snyder for at få den!!  

Hvad havde du gjort i denne situation??

anmeldt dem for socialt bedrageri...

ALLE mine veninder ved min holdning til de ting og de ved hvordan vi kæmper for at få en lille smule hjælp så de ville heller aldrig gøre det for de ved at de ville miste mit venskab...

kan simpelthen ikke støtte sådan noget...

det er sådanne (undskyld udtrykket) klaphatte der gør at det er pissesvært for dem der overholder reglerne at få noget som helst hjælp...

som kæresten den anden dag påpegede: love er ikke lavet med henblik på at hjælpe os der er lovlydige men for at prøve at stoppe dem der ikke kan finde ud af at tænke selv og tage hensyn....

Anmeld

7. august 2013

pussekat

Anonym skriver:

Lad os sige du har denne veninde som stod og manglede penge, hun gik så grædene på kommunen, fik en ny lejlighed med det samme, sagde hun var blevet enlig og fik også indskudslån. Hun søgte som om alt hvad man kunne som enlig! 

Meeeeen, alt dette sker imens at hende og hendes forlovede opsiger deres nuværende bolig, så flytter de ind i det nye, dog med den undtagelse at skrive kærestens navn på adressen... Dvs, så hun står som enlig..

Nu lever de så deres "vidunderlige" liv, uden at tage sig af at det de gør er forkert!! 

Jeg bliver provokeret af folk der gør disse ting, syntes det er så svinsk at nogle folk skal kæmpe sig til en indtægt mens andre snyder for at få den!!  

Hvad havde du gjort i denne situation??

hejsa
det kan jeg bliv pis over for så os som liv med en og det her er ok kan ikke for hjælp til når og hun tage penge for os alle samme og jeg have melde dem da om det så kun er 2 månde er jeg pis lige glad med men der er nok som kun se penge i det om det være familie eller ven være jeg pis lige glad med at melde dem da

Anmeld

7. august 2013

KTP86

Systemet får kun noget ud af en anmeldelse hvis der kan fremvises beviser på at de er sammenlevende. I tilfælde som din veninde hvor du har talt med hende osv, så ville jeg håbe at der kan fremvises beviser så hun får en passende straf,for det er typer som hende der gør det svært for de reelt enlige at få den krisehjælp og generelle hjælp som enlige kan have/har behov for 

Anmeld

7. august 2013

Carina:-)

Melde det med det samme.

Anmeld

7. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Ja jeg tror også der ligger mere bag hendes valg, men det gør det ikke mere okay, at gøre det... Dette har stået på i en lille måned og hvem ved hvor længe det vil blive ved.  

Men jeg vil tale noget fornuft med hende og få hende til at indse at hun faktisk gør noget forkert og hvis ikke hun kan se det forkerte, ja så må jeg indrømme der ikke er andre veje .

Nej, det har du ret i. At fordi man har problemer, gør det, det ikke legalt at snyde.

Okay, jeg havde nemlig forstået på dit første indlæg, at det var gennem længere tid.

Men mon ikke du eller en anden, kan tale fornuft til hende.

Hvad siger hendes kæreste til det`? for han er jo medskyldig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.