Klynke indlæg - advarsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

bøllen

modesty skriver:

Hey - det er fucking hårdt at have børn. Det er også fantastisk - men det er stadig hårdt. Jeg har haft to ugers ferie alene med min søn (og én uge med manden også), og selvom det er hyggeligt og sjovt og han er sindssygt dejlig - så er det bare hårdt! Det er okay, det må man godt sige højt.

Og det hjalp  At sige det højt. Ja det er hårdt at have børn også selv om man elsker tiden med dem, tjaa så kræver det også lidt.

må indrømme det er rart at læse jeg ikke er helt alene. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

lineog4

Ja beklager på forhånd for dette er et klynke indlæg. Overvejede et splitsekundt at gøre det anno, af frygt for at blive set som en dårlig mor.

her lakker sommerferie mod enden , og må indrømme jeg " glæder " mig . Ikke forstået på den måde, at jeg ikke nyder ferien med mine unger. Det gør jeg skam, elsker det . Men samtidig hader jeg det for i ferien går det virkelig op for mig hvor skadet min krop er, og hvor meget det påvirker min gøren og formåden.

jeg er brugt , virkelig brugt . Min krop er så træt, gør så ondt jeg knap kan stå på mine ben idag. Aftensmaden blev byttet ud med købe pizza ( gør vi ellers aldrig ) men magtede det simpelthen ikke . 

Mindstemanden skulle startet i børnehave idag efter 3 ugers sommerferie , men han var bare ikke klar. Vi har jo en fortid bag os med mange skrigeture inden børnehave skift, så orkede ikke kampen i morges . Han fik fri, dog kørte vi på besøgt i børnehaven for at vække lysten igen. Tror det virkede, så han i morgen kan komme afsted en kort tur imorgen.

snakkede med en pædagog derover, kort . Hun sagde I har jo tiden til korte dage . Ja det er korrekt men havde lyst til at skrige : jeg er færdig , han er nød til at skal afsted . Men gjorde det selvfølgelig ikke ,  hun sagde det jo i  den bedste mening.

men for pokker , hvor er det sindsygt hård at være så brugt. At erkende at 3 uger er nok . De store har været hjemme i 5 uger og med en mand som kun har holdt 1 uge er mor bare færdig. Et er smerterne det andet er selv erkendelsen af ikke at slå til.

hold op det river i mit hjerte 

Nå det var dagens klynke indlæg . Ved dette indlæg kan give nogle " dømmende " kommentar men det tar jeg med .

Tak fordi du læste så langt 

Ikke fordømmende ord her fra - men et kæmpe kram for hvor må det være hårdt at stå der med en krop der ikke kan og en psyke der skal erkende det. 

Bed mærke i du skrev erkendelsen af ikke at slå til - at slå til som mor er ikke alene et spørgsmål om at kunne give sine børn alen lang ferie med top underholdning. At slå til som mor er i lige så høj grad at kunne give en god hverdag. At slå til som mor er også at kunne erkende hvor meget man kan overkomme og handle ud fra det, og hvis det er en lidt kortere ferie for at være frisk med overskud så er det sådan.

vi er så hurtige til at pege fingre, hvis vi ikke er ens og glemmer at spørge ind til hvorfor vi er forskellige...

stort kram håber det bliver en god aflevering i morgen - skal selv aflevere første dag efter ferien og det en dreng der bestemt siger: NEJ når jeg siger vi skal i børnehave :-(

Anmeld

5. august 2013

Kløver

bøllen skriver:

Nej " heldigvis "  

ej øv en træls Situation. Kan lige forestille mig hvor ræd du blev. Godt der ikke skete noget.

Kunne svigerfar da ikke lige springe til.

Åbenbart ikke

Forstår dig mere end rigeligt, og det er jo ikke fordi vi ikke vil vores børn eller elsker at bruge tid med dem, jeg overvejer dog at dele ferien op næste år eller få den planlagt anderledes, feks ikke starte ud med sommerhus hvor vi skulle være mere aktive. Forstår godt din smerte og følelsen om ikke at slå til, vores sp sagde til mig at de skal være noget ældre før de virkelig får noget ud af feks Legoland osv og til den tid kan vi feks sagtens have kørestolen med rundt, så trøster med at hygge turene i haven, skoven, stranden og indimellem zoo og lignende glæder børnene, ser bla frem til givskud da vi kan køre rundt til meget i parken

Anmeld

6. august 2013

bøllen

lineog4 skriver:

Ikke fordømmende ord her fra - men et kæmpe kram for hvor må det være hårdt at stå der med en krop der ikke kan og en psyke der skal erkende det. 

Bed mærke i du skrev erkendelsen af ikke at slå til - at slå til som mor er ikke alene et spørgsmål om at kunne give sine børn alen lang ferie med top underholdning. At slå til som mor er i lige så høj grad at kunne give en god hverdag. At slå til som mor er også at kunne erkende hvor meget man kan overkomme og handle ud fra det, og hvis det er en lidt kortere ferie for at være frisk med overskud så er det sådan.

vi er så hurtige til at pege fingre, hvis vi ikke er ens og glemmer at spørge ind til hvorfor vi er forskellige...

stort kram håber det bliver en god aflevering i morgen - skal selv aflevere første dag efter ferien og det en dreng der bestemt siger: NEJ når jeg siger vi skal i børnehave :-(

Tak skal du have. Vil faktisk sige det " psykiske " i det til tider er hårdere end smerterne. men det bliver bedre at acceptere ens begrænsninger.

du har helt sikker ret . Men for pokker hvor er det svært, og værst i weekend og ferie hvor ungerne er hjemme hele tiden. Samligner nemlig med tiden før, og så slår jeg slet ikke til ( efter mit eget hovedet )

ja vi skal gerne passe ind i kasssammen når dette ikke er tilfælde må man ofte stå for skud. 

aflevering gik fint, kørte afsted med far. Tror vores besøg igår hjalp på vej. Håber også jeres aflevering gik godt , trods protest. Kan jo sagtens forstå dem hvem vil ikke heller være hjemme og hygge.

Anmeld

6. august 2013

Laulund87

bøllen skriver:

Hvor fedt  Det viste jeg slet ikke man kunne få.

kender alt til gode og dårlige dage her er det bare smerter . Men tænker begge dele dræner kroppen lige meget.

ja de tanker slår ski mig hårdere end smerterne til tider. Men håber det med tiden bliver bedre.

kan jeg godt forstå. Havde aldrig selv tænkt den tanke men det er ski en god ide. Hvis ikke det var fordi vi skal holde 4 uger i træk næste år ville jeg bestemt gøre dediasramme.

jo tak det hjælper altid at få lidt luft ( og rart og se jeg ikke er helt alene ) 

Det fik vi fordi Maria var meget syg ved fødslen og jeg fik en fødselsdepression. Det er også usædvanligt at have en så længe, men det er så god en støtte at vi stadig får det bevilliget.

Anmeld

6. august 2013

bøllen

VIPpigen skriver:

Det lyder rigtig skrækkeligt, men derfor elsker vi bestemt ikke vores børn mindre.

Jeg kan ikke lade vær med at tænke på alle de forældre som lige har været i nyhederne fordi børnen aldrig holdte fri. Og selvom vi slås med smerter, og aldrig ved om i morgen er en dårlig dag, så har vores børn holdt en skøn ferie hjemme ved os...

Jeg fik slappet af, efter at have lavet INTET hele formiddagen satte jeg mig på gulvet i min systue og pillede sytråd ud af mine kontorstoles hjul, så nu kan de sq køre igen...

Jeg håber du får afleveret den mindste i morgen, og lige får lidt tid hvor hjernen ikke skal lave noget

Hi hi kom lige til at smile , hvor fint du fik ordnet din stol grunden til jeg smiler er, at jeg kan se for mig hvor " stort " det er at få lavet " så lille " en ting. Som regel noget man har tænkt over længe men måske ikke har haft overskuddet. En ting som andre ville tage som en selvfølge men her kræver det at overskuddet er der. ( håber det gav mening ) 

manden kørte sent idag og aflevere ham. Han var i godt humør jeg har smidt mig på sofaen og bliver her til han skal hentes igen. Lovede manden ikke at lave " det vilde " idag. 

Anmeld

6. august 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Åbenbart ikke

Forstår dig mere end rigeligt, og det er jo ikke fordi vi ikke vil vores børn eller elsker at bruge tid med dem, jeg overvejer dog at dele ferien op næste år eller få den planlagt anderledes, feks ikke starte ud med sommerhus hvor vi skulle være mere aktive. Forstår godt din smerte og følelsen om ikke at slå til, vores sp sagde til mig at de skal være noget ældre før de virkelig får noget ud af feks Legoland osv og til den tid kan vi feks sagtens have kørestolen med rundt, så trøster med at hygge turene i haven, skoven, stranden og indimellem zoo og lignende glæder børnene, ser bla frem til givskud da vi kan køre rundt til meget i parken

Det kræver en del planlægning og erfaring at få ferien til at køre nogenlunde. Men tror af skade bliver man klog. Vi lærer hele tiden nyt. Og jeg kan mærke jo mere jeg kender og acceptere mine begrænsninger jo bedre går det. For ferien skal planlægges ud fra det. Jeg tror det er en god ide, at dele ferien op. Det vil jeg helt sikkert have i mit baghoved fremover. Nu tar vi jo på en 4 ugers tur næste år, prøver ikke at bekymre mig på forhånd. Men tænker da mine tanker. 

Anmeld

6. august 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Det fik vi fordi Maria var meget syg ved fødslen og jeg fik en fødselsdepression. Det er også usædvanligt at have en så længe, men det er så god en støtte at vi stadig får det bevilliget.

Hvor godt  dejligt at læse ting faktisk kan fungere med kommunen ( har ikke gode erfaring med dem ) 

Anmeld

6. august 2013

Elgaard73

bøllen skriver:

Ja beklager på forhånd for dette er et klynke indlæg. Overvejede et splitsekundt at gøre det anno, af frygt for at blive set som en dårlig mor.

her lakker sommerferie mod enden , og må indrømme jeg " glæder " mig . Ikke forstået på den måde, at jeg ikke nyder ferien med mine unger. Det gør jeg skam, elsker det . Men samtidig hader jeg det for i ferien går det virkelig op for mig hvor skadet min krop er, og hvor meget det påvirker min gøren og formåden.

jeg er brugt , virkelig brugt . Min krop er så træt, gør så ondt jeg knap kan stå på mine ben idag. Aftensmaden blev byttet ud med købe pizza ( gør vi ellers aldrig ) men magtede det simpelthen ikke . 

Mindstemanden skulle startet i børnehave idag efter 3 ugers sommerferie , men han var bare ikke klar. Vi har jo en fortid bag os med mange skrigeture inden børnehave skift, så orkede ikke kampen i morges . Han fik fri, dog kørte vi på besøgt i børnehaven for at vække lysten igen. Tror det virkede, så han i morgen kan komme afsted en kort tur imorgen.

snakkede med en pædagog derover, kort . Hun sagde I har jo tiden til korte dage . Ja det er korrekt men havde lyst til at skrige : jeg er færdig , han er nød til at skal afsted . Men gjorde det selvfølgelig ikke ,  hun sagde det jo i  den bedste mening.

men for pokker , hvor er det sindsygt hård at være så brugt. At erkende at 3 uger er nok . De store har været hjemme i 5 uger og med en mand som kun har holdt 1 uge er mor bare færdig. Et er smerterne det andet er selv erkendelsen af ikke at slå til.

hold op det river i mit hjerte 

Nå det var dagens klynke indlæg . Ved dette indlæg kan give nogle " dømmende " kommentar men det tar jeg med .

Tak fordi du læste så langt 

Du får bestemt ingen dømmende kommentarer herfra, men en  fordi at du sætter ord på det mange af os føler.

Jeg er også fuldstændig smadret og åndede lettet op, da jeg kunne aflevere Junior i DP, igår, efter 5 ugers ferie.

Den første uge var vi I Sverige med manden's famile (18 stk) og jeg er lidt senstiv, så at være sammen med alle de mennesker tærede godt på mig. De næste 4 uger, var jeg alene med sønnen. (Manden kører tideligt på job og kommer tideligst hjem mellem 20 og 21.)

Vores dreng er 20 måneder og der er bare fuld skrald på fra 6 morgen til kl 19 om aftenen, og jeg har en smadret ryg + diskus i nakken, så jeg er bare fuldstændig færdig nu. 

Kram og fuld forståelse herfra.

Anmeld

6. august 2013

VIPpigen

bøllen skriver:

Hi hi kom lige til at smile , hvor fint du fik ordnet din stol grunden til jeg smiler er, at jeg kan se for mig hvor " stort " det er at få lavet " så lille " en ting. Som regel noget man har tænkt over længe men måske ikke har haft overskuddet. En ting som andre ville tage som en selvfølge men her kræver det at overskuddet er der. ( håber det gav mening ) 

manden kørte sent idag og aflevere ham. Han var i godt humør jeg har smidt mig på sofaen og bliver her til han skal hentes igen. Lovede manden ikke at lave " det vilde " idag. 

Lige præcis... Og nogen gange er det de små ting man får lavet der tæller. 

Det er godt manden afleverede ham, så kan du slappe lidt af. Nogen gange tror jeg vi stiler for meget i at blive supermor, i stedet for at acceptere at vi bare ikke kan det som andre "normale" mødre kan.

Det har bare taget lang tid at acceptere, men det er sådan vores verden nu ser ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.