Klynke indlæg - advarsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2013

gonefishing

bøllen skriver:

Ja beklager på forhånd for dette er et klynke indlæg. Overvejede et splitsekundt at gøre det anno, af frygt for at blive set som en dårlig mor.

her lakker sommerferie mod enden , og må indrømme jeg " glæder " mig . Ikke forstået på den måde, at jeg ikke nyder ferien med mine unger. Det gør jeg skam, elsker det . Men samtidig hader jeg det for i ferien går det virkelig op for mig hvor skadet min krop er, og hvor meget det påvirker min gøren og formåden.

jeg er brugt , virkelig brugt . Min krop er så træt, gør så ondt jeg knap kan stå på mine ben idag. Aftensmaden blev byttet ud med købe pizza ( gør vi ellers aldrig ) men magtede det simpelthen ikke . 

Mindstemanden skulle startet i børnehave idag efter 3 ugers sommerferie , men han var bare ikke klar. Vi har jo en fortid bag os med mange skrigeture inden børnehave skift, så orkede ikke kampen i morges . Han fik fri, dog kørte vi på besøgt i børnehaven for at vække lysten igen. Tror det virkede, så han i morgen kan komme afsted en kort tur imorgen.

snakkede med en pædagog derover, kort . Hun sagde I har jo tiden til korte dage . Ja det er korrekt men havde lyst til at skrige : jeg er færdig , han er nød til at skal afsted . Men gjorde det selvfølgelig ikke ,  hun sagde det jo i  den bedste mening.

men for pokker , hvor er det sindsygt hård at være så brugt. At erkende at 3 uger er nok . De store har været hjemme i 5 uger og med en mand som kun har holdt 1 uge er mor bare færdig. Et er smerterne det andet er selv erkendelsen af ikke at slå til.

hold op det river i mit hjerte 

Nå det var dagens klynke indlæg . Ved dette indlæg kan give nogle " dømmende " kommentar men det tar jeg med .

Tak fordi du læste så langt 

Sådan ville jeg sgu også ha det!
Jeg er SÅ LYKKELIG over at vi har muligheden for at holde ferie når alle andre er startet i skole og på arbejde igen.
Tanken om at skulle stå i kø i 2-3 timer til at se div. ting, som man jo gerne skal lidt af på en ferie, eller trængsel på stranden ect... Puha bliver helt stresset ved bare at tænke på det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2013

bøllen

Maja84 skriver:

Uh spændende, du have ferie inden og efter hviledage under turen  Måske i kan planlægge en del af ferien hjemmefra som også tilgodeser dine behov så du kan holde ud  

Ja det er nok udfordringen, at man til hverdag har rutiner hvor ferie ødelægger det lidt. Men synes nu mange siger ferie er hårdt med børnene så må vi også synes, vi har bare andre udfordringer og krav til os selv min mand har heldigvis været flink til at tage børnene da jeg for tiden sover meget dårligt, pga smerter. Vores udfordring består så også i vores søn jo er sensitiv og mange mennesker er langt fra godt, så er også svært at have dem med ud. Vi har en uge endnu og prøver at nyde så meget som muligt, men bliver også rart at komme ind i normal rytme igen

Ved vi satser men er sikker ( ej næsten ) på det bliver fantastisk. Vi er indstillet på en stille og rolig tur der tilgode ser os alle.

Det er helt sikkert udfordringen her. At jeg ikke kan holde samme struktur i ferien og få den samme hvile / ro. Og med en mand som sjældent er hjemme, 2 sensitive børn giver lidt udfordringer  

håber i får nydt den sidste uge . Med en masse hygge . Og hvile

som du siger, det kræver lidt anderledes planlægning .

Anmeld

6. august 2013

bøllen

Carina:-) skriver:

Men der er jo en grund til at du får pension.

I min lille verden er der kæmpe forskel på dig  der kæmper med smerter i det daglige,og alligevel formår at give dine børn 3 ugers ferie.

Og så et tilfælde som et familiemedlem der går hjemme,og alligevel afleverede hendes barn i vuggestue efter 3 dages ferie fordi barnet kedede sig..-

Du har jo en grund til at dit overskud ikke rækker ,til mere -Og jeg synes du skal få din dreng af sted i morgen og så bare give ham en kort dag .Så kan du roligt tage hjem og få opbygget noget overskud til at hente ham igen .

Han har fået 3 uger-det er altså en fin ferie 

Der er sikkert forskel, men ofte glemmer folk at undlade at dømme. Folk har jo deres mening uden altid at kende grundlaget.

Tak 

Vi har nydt ferien alle sammen, nu vil jeg bruge den kommende tid på at genopbygge lidt af mine kræfter 

Anmeld

6. august 2013

bøllen

Frk. Himmelblå skriver:

Glad for du tager det med et smil - det var også hensigten!

Hvis flere supermødre engang imellem faldt i noget risengrød fra tube eller lignende, tror jeg verden ville være et bedre, gladere og mere farverigt sted! 

Hi hi du har sikkert ret ..

det er ikke altid lige nemt at være superwoman

Anmeld

6. august 2013

bøllen

Flodkilling skriver:

Sådan ville jeg sgu også ha det!
Jeg er SÅ LYKKELIG over at vi har muligheden for at holde ferie når alle andre er startet i skole og på arbejde igen.
Tanken om at skulle stå i kø i 2-3 timer til at se div. ting, som man jo gerne skal lidt af på en ferie, eller trængsel på stranden ect... Puha bliver helt stresset ved bare at tænke på det!!!

Godt med tålmodighed og et par bænke i nærheden så går det  

Anmeld

6. august 2013

bøllen

FrkZier skriver:

jeg ville da umiddelbart ikke mene det skulle give anledning til nogen dømmende kommentare (men igen.. men ved sgu snart aldrig)

JEG forstår godt du er brugt, jeg har "kun" et barn og han er altså kun 3mdr MEN det kan sgu godt være hårdt alligevel  - jeg ville godt nok også være udmattet hvis jeg var dig

Det har heldigvis ikke givet anledning men man ved nemlig ( aldrig ) ikke helt. Syntes ind imellem der hurtig kommer dømmende svar . Men kan se jeg ikke er alene med følelsen. 

Anmeld

6. august 2013

Kløver

bøllen skriver:

Ved vi satser men er sikker ( ej næsten ) på det bliver fantastisk. Vi er indstillet på en stille og rolig tur der tilgode ser os alle.

Det er helt sikkert udfordringen her. At jeg ikke kan holde samme struktur i ferien og få den samme hvile / ro. Og med en mand som sjældent er hjemme, 2 sensitive børn giver lidt udfordringer  

håber i får nydt den sidste uge . Med en masse hygge . Og hvile

som du siger, det kræver lidt anderledes planlægning .

Ja så du skal ikke være hård ved dig selv, selvom jeg ved det er svært, gør det også selv, man glemmer lidt at vi når meget trods udfordringerne og selv raske familier har deres udfordringer

Anmeld

6. august 2013

lineog4

bøllen skriver:

Tak skal du have. Vil faktisk sige det " psykiske " i det til tider er hårdere end smerterne. men det bliver bedre at acceptere ens begrænsninger.

du har helt sikker ret . Men for pokker hvor er det svært, og værst i weekend og ferie hvor ungerne er hjemme hele tiden. Samligner nemlig med tiden før, og så slår jeg slet ikke til ( efter mit eget hovedet )

ja vi skal gerne passe ind i kasssammen når dette ikke er tilfælde må man ofte stå for skud. 

aflevering gik fint, kørte afsted med far. Tror vores besøg igår hjalp på vej. Håber også jeres aflevering gik godt , trods protest. Kan jo sagtens forstå dem hvem vil ikke heller være hjemme og hygge.

Kender det med før og eftrr tanken og jeg tror mange gange man husker et idealbillede.  Jeg husker mig selv som verdens bedste, mes tålmodige og legende og smilende mor. Og efter livet slog mig hårdt i hovedet er jeg sur, kan ikke lege længe, er ikke til stede i nuet osv osv osv. 

Tror de fleste omkring mig vil sige det ikke er helt rigtigt - men det er sådan man føler når man er nede og pludselig er der sort/hvidt.

havde en mege grædende dreng men han havde haft en god dag og vil gerne igen i morgen

Anmeld

6. august 2013

bøllen

lineog4 skriver:

Kender det med før og eftrr tanken og jeg tror mange gange man husker et idealbillede.  Jeg husker mig selv som verdens bedste, mes tålmodige og legende og smilende mor. Og efter livet slog mig hårdt i hovedet er jeg sur, kan ikke lege længe, er ikke til stede i nuet osv osv osv. 

Tror de fleste omkring mig vil sige det ikke er helt rigtigt - men det er sådan man føler når man er nede og pludselig er der sort/hvidt.

havde en mege grædende dreng men han havde haft en god dag og vil gerne igen i morgen

Åh det var trælst men godt han trods alt havde god dag . Heldigvis hygger de sig jo gerne når de endelig er afsted . Det er bare så pokkers hårdt at aflevere dem .

her havde han også haft en god dag :-) skønt . 

syntes ikke at kunne kende mit " spejlbillede " længere . Syntes alt er forandret . kan kun være enig med dig . Tingene ændre sig og folk vil nok sige det modsatte . 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.