Klynke indlæg - advarsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Forstår godt hvad du mener.. Heldigvis har vi en familierådgiver der er god til at trække mig op igen når jeg føler jeg er en dårlig mor, hun ved lige hvad hun skal sige så jeg ved at jeg gør mit bedste. Men man tvivler så tit. Man "burde" jo kunne overskue det hele osv

Tror det var en rigtig god idé at vi har delt ferien op på den måde at det hedder to ugers ferie, to uger i BH og to ugers ferie igen. Jeg er bare NØDT til at tænke på mig selv også..

Håber du får slappet lidt af nu og husk at sige til dig selv at du gør dit bedste

Er det en som kommer fast hos jer ?? Lyder som en god støtte du har.

jeg har valgt, at fortsætte ved psykolog ( startede da jeg blev sygemeldt ) det hjælper mig meget. Jeg ved ferien har sin bekostning , men glemmer lidt hvor hårdt det tar på mig.

Jeg ved jeg gør det bedste, lever bare ikke op til min egne krav som mor  Det er svært når tingene har været anderledes . 

Det tror jeg også. Faktisk en rigtig god ide . Som jeg bestemt vil have i tankerne en anden gang. Man er nød til at tage sine forbehold , for det er jo i alles tarv. Ingen har glæde af en mor uden overskud 

( bare svært ind imellem med omgivelserne )

takker ugen her står på afslapning. På sofaen .

god ferie til jer 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2013

l.kjoeller

bøllen skriver:

Ja beklager på forhånd for dette er et klynke indlæg. Overvejede et splitsekundt at gøre det anno, af frygt for at blive set som en dårlig mor.

her lakker sommerferie mod enden , og må indrømme jeg " glæder " mig . Ikke forstået på den måde, at jeg ikke nyder ferien med mine unger. Det gør jeg skam, elsker det . Men samtidig hader jeg det for i ferien går det virkelig op for mig hvor skadet min krop er, og hvor meget det påvirker min gøren og formåden.

jeg er brugt , virkelig brugt . Min krop er så træt, gør så ondt jeg knap kan stå på mine ben idag. Aftensmaden blev byttet ud med købe pizza ( gør vi ellers aldrig ) men magtede det simpelthen ikke . 

Mindstemanden skulle startet i børnehave idag efter 3 ugers sommerferie , men han var bare ikke klar. Vi har jo en fortid bag os med mange skrigeture inden børnehave skift, så orkede ikke kampen i morges . Han fik fri, dog kørte vi på besøgt i børnehaven for at vække lysten igen. Tror det virkede, så han i morgen kan komme afsted en kort tur imorgen.

snakkede med en pædagog derover, kort . Hun sagde I har jo tiden til korte dage . Ja det er korrekt men havde lyst til at skrige : jeg er færdig , han er nød til at skal afsted . Men gjorde det selvfølgelig ikke ,  hun sagde det jo i  den bedste mening.

men for pokker , hvor er det sindsygt hård at være så brugt. At erkende at 3 uger er nok . De store har været hjemme i 5 uger og med en mand som kun har holdt 1 uge er mor bare færdig. Et er smerterne det andet er selv erkendelsen af ikke at slå til.

hold op det river i mit hjerte 

Nå det var dagens klynke indlæg . Ved dette indlæg kan give nogle " dømmende " kommentar men det tar jeg med .

Tak fordi du læste så langt 

tror det er helt almindeligt at have det sådan. jeg selv og flere jeg kender kan nikke genkendene til den følelse. det betyder ikke du ikke nyder dine unger. men bare at det kræver 100 % opmærksomhed 24/7 og det break man får i en normalt hverdag kan være tiltrængt efter en lang ferie, så du kan lade ny energi op til at forkæle dine unger. den dårlige samvittighed kan du godt smide væk

Anmeld

5. august 2013

bøllen

aarhusmor skriver:

ja puha, har selv fysiske skavanker og glæder mig over at det er hverdag igen. Dvs. at kammeraterne er kommet hjem og går i SFO. Så forstår dig!

tak , glæder mig også til hverdagen. Så der kommer til ro i huset igen. 

Anmeld

5. august 2013

Laulund87

bøllen skriver:

Er det en som kommer fast hos jer ?? Lyder som en god støtte du har.

jeg har valgt, at fortsætte ved psykolog ( startede da jeg blev sygemeldt ) det hjælper mig meget. Jeg ved ferien har sin bekostning , men glemmer lidt hvor hårdt det tar på mig.

Jeg ved jeg gør det bedste, lever bare ikke op til min egne krav som mor  Det er svært når tingene har været anderledes . 

Det tror jeg også. Faktisk en rigtig god ide . Som jeg bestemt vil have i tankerne en anden gang. Man er nød til at tage sine forbehold , for det er jo i alles tarv. Ingen har glæde af en mor uden overskud 

( bare svært ind imellem med omgivelserne )

takker ugen her står på afslapning. På sofaen .

god ferie til jer 

Ja hun kommer 1 gang om ugen, det er simpelthen guld værd.

Puha jeg lever heller ikke op til mine egne krav og det er bare så hårdt at have det sådan Jeg har så gode dage og dårlige dage. På dårlige dage kan jeg ikke hente hende med bussen, det er for uoverskueligt. Men så lever jeg højt på de gode dage og prøver at huske dem.

Jeg kan også bare køre der ud af og så lige pludselig kan jeg mærke at jeg har taget for stor en mundfuld. Så ligger jeg i sengen og er helt færdig.

Hvis vi kan få det til at hænge sammen med mandens arbejde vil vi også gøre sådan næste år

Tak skal du have, håber det hjalp at få luft med denne tråd

Anmeld

5. august 2013

bøllen

VIPpigen skriver:

Forstår hvad du mener, er faktisk også glad for jeg ikke er alene i denne båd, for hold op man kan føle sig som en ussel mor

Jeg cykler med hende i dp, og hjem hver dag, men enten skulle jeg underholde hende en hel uge herhjemme, ellers måtte jeg hoppe på cyklen. Nogen dage er bedre end andre, men de sidste dage af ferien var bare rigtig hård. Og nøj jeg glæder mig til bare at kan stresse af med symaskinen igen, og få lavet lidt nye mønstre. Men jeg var bare helt ør i hovedet i dag efter at have afleveret hende i dp.

Ja det følelse rammer desværre ofte en.

manden kørte på havne med de 2 af ungerne her til aften måtte sige til den sidste, at jeg havde behov for ro.  Hader at måtte afvise dem fordi overskuddet er i bund. Suk

åh hvor jeg kan følge dig . Har dage hvor jeg ikke orker at cykle afsted med den mindste men har heller ikke overskuddet til at have ham hjemme så afsted er man nød til.

gud hvor lyder det " grimt " når det står skrevet ned.

stresser også af ved maskinen, men der går lige nogle dage inden kræfterne er der igen. 

Håber du har fået hvilet lidt idag

Anmeld

5. august 2013

modesty

bøllen skriver:

Ja beklager på forhånd for dette er et klynke indlæg. Overvejede et splitsekundt at gøre det anno, af frygt for at blive set som en dårlig mor.

her lakker sommerferie mod enden , og må indrømme jeg " glæder " mig . Ikke forstået på den måde, at jeg ikke nyder ferien med mine unger. Det gør jeg skam, elsker det . Men samtidig hader jeg det for i ferien går det virkelig op for mig hvor skadet min krop er, og hvor meget det påvirker min gøren og formåden.

jeg er brugt , virkelig brugt . Min krop er så træt, gør så ondt jeg knap kan stå på mine ben idag. Aftensmaden blev byttet ud med købe pizza ( gør vi ellers aldrig ) men magtede det simpelthen ikke . 

Mindstemanden skulle startet i børnehave idag efter 3 ugers sommerferie , men han var bare ikke klar. Vi har jo en fortid bag os med mange skrigeture inden børnehave skift, så orkede ikke kampen i morges . Han fik fri, dog kørte vi på besøgt i børnehaven for at vække lysten igen. Tror det virkede, så han i morgen kan komme afsted en kort tur imorgen.

snakkede med en pædagog derover, kort . Hun sagde I har jo tiden til korte dage . Ja det er korrekt men havde lyst til at skrige : jeg er færdig , han er nød til at skal afsted . Men gjorde det selvfølgelig ikke ,  hun sagde det jo i  den bedste mening.

men for pokker , hvor er det sindsygt hård at være så brugt. At erkende at 3 uger er nok . De store har været hjemme i 5 uger og med en mand som kun har holdt 1 uge er mor bare færdig. Et er smerterne det andet er selv erkendelsen af ikke at slå til.

hold op det river i mit hjerte 

Nå det var dagens klynke indlæg . Ved dette indlæg kan give nogle " dømmende " kommentar men det tar jeg med .

Tak fordi du læste så langt 

Hey - det er fucking hårdt at have børn. Det er også fantastisk - men det er stadig hårdt. Jeg har haft to ugers ferie alene med min søn (og én uge med manden også), og selvom det er hyggeligt og sjovt og han er sindssygt dejlig - så er det bare hårdt! Det er okay, det må man godt sige højt.

Anmeld

5. august 2013

bøllen

Benjamins'mor skriver:

Puha, jeg føler med dig (hvis man kan sige det, uden det lyder som en hård kommentar). Der er absolut ikke noget forkert i at du er "brugt" op.
Jeg går selv højgravid, sygemeldt med bækkenløsning. Min kæreste er i nyt job og jeg har haft 3 ugers ferie med min søn, han kom afsted igen idag og selvom det lyder hårdt/forkert, har jeg virkeligt nydt lidt alene tid. Jeg følte mig også til sidst brugt, og har bare kunnet mærke på min krop at jeg havde brug for at han kom afsted.

Så jeg kan udemærket følge dig, selvom mit "bare" er bækkenløsning.

Tar det bestemt ikke som en hård kommentar  Tak 

Tror følelsen er det samme uanset hvilket smerte man har . Vil nu heller ikke sige " bare " om bækkenløsning. Det er nu heller ikke sjovt.

det fysiske begrænsninger og smerter er der jo . 

Glæder mig til at hverdagen er normal igen. Så min krop kan komme lidt ovenpå igen.

Anmeld

5. august 2013

bøllen

l.kjoeller skriver:

tror det er helt almindeligt at have det sådan. jeg selv og flere jeg kender kan nikke genkendene til den følelse. det betyder ikke du ikke nyder dine unger. men bare at det kræver 100 % opmærksomhed 24/7 og det break man får i en normalt hverdag kan være tiltrængt efter en lang ferie, så du kan lade ny energi op til at forkæle dine unger. den dårlige samvittighed kan du godt smide væk

Tak skal du have  Dejligt at læse jeg langt fra er alene om den følelse.

Anmeld

5. august 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Ja hun kommer 1 gang om ugen, det er simpelthen guld værd.

Puha jeg lever heller ikke op til mine egne krav og det er bare så hårdt at have det sådan Jeg har så gode dage og dårlige dage. På dårlige dage kan jeg ikke hente hende med bussen, det er for uoverskueligt. Men så lever jeg højt på de gode dage og prøver at huske dem.

Jeg kan også bare køre der ud af og så lige pludselig kan jeg mærke at jeg har taget for stor en mundfuld. Så ligger jeg i sengen og er helt færdig.

Hvis vi kan få det til at hænge sammen med mandens arbejde vil vi også gøre sådan næste år

Tak skal du have, håber det hjalp at få luft med denne tråd

Hvor fedt  Det viste jeg slet ikke man kunne få.

kender alt til gode og dårlige dage her er det bare smerter . Men tænker begge dele dræner kroppen lige meget.

ja de tanker slår ski mig hårdere end smerterne til tider. Men håber det med tiden bliver bedre.

kan jeg godt forstå. Havde aldrig selv tænkt den tanke men det er ski en god ide. Hvis ikke det var fordi vi skal holde 4 uger i træk næste år ville jeg bestemt gøre dediasramme.

jo tak det hjælper altid at få lidt luft ( og rart og se jeg ikke er helt alene ) 

Anmeld

5. august 2013

VIPpigen

bøllen skriver:

Ja det følelse rammer desværre ofte en.

manden kørte på havne med de 2 af ungerne her til aften måtte sige til den sidste, at jeg havde behov for ro.  Hader at måtte afvise dem fordi overskuddet er i bund. Suk

åh hvor jeg kan følge dig . Har dage hvor jeg ikke orker at cykle afsted med den mindste men har heller ikke overskuddet til at have ham hjemme så afsted er man nød til.

gud hvor lyder det " grimt " når det står skrevet ned.

stresser også af ved maskinen, men der går lige nogle dage inden kræfterne er der igen. 

Håber du har fået hvilet lidt idag

Det lyder rigtig skrækkeligt, men derfor elsker vi bestemt ikke vores børn mindre.

Jeg kan ikke lade vær med at tænke på alle de forældre som lige har været i nyhederne fordi børnen aldrig holdte fri. Og selvom vi slås med smerter, og aldrig ved om i morgen er en dårlig dag, så har vores børn holdt en skøn ferie hjemme ved os...

Jeg fik slappet af, efter at have lavet INTET hele formiddagen satte jeg mig på gulvet i min systue og pillede sytråd ud af mine kontorstoles hjul, så nu kan de sq køre igen...

Jeg håber du får afleveret den mindste i morgen, og lige får lidt tid hvor hjernen ikke skal lave noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.