Grimt navn..? (Og ny på siden!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Lone Jakobsen

Demata skriver:

Dejligt med positive indlæg 

vi er selv vilde med navnet, og min kæreste har bare været så glad siden jeg spurgte om det kunne være et muligt navn. Nu VIL han bare have en Sunny 

vores yngste hedder faktisk Valentin til mellemnavn fordi vi mødtes på valentinsdag, og også blev gift på den dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Lusi

Demata skriver:

Dejligt med positive indlæg 

vi er selv vilde med navnet, og min kæreste har bare været så glad siden jeg spurgte om det kunne være et muligt navn. Nu VIL han bare have en Sunny 

Hvis i synes hun skal hedde sunny, så er det jo det hun skal hedde
(Hvis det bliver en pige)

Jeg bryder mig ik om det, af samme årsag som så mange andre herinde. Det udtales på samme måde som drengenavnet Sonny..

Hvad med sol? Det kan man jo også hedde

Anmeld

4. august 2013

M (:

Demata skriver:

Hej alle!

Jeg er ny på siden smed p-pillerne i marts, og mig og kæresten er nu så stille begyndt at prøve at blive gravide 

Vil lige høre jer angående en oplevelse jeg havde i går, til min søsters fødselsdag. Mig og min kæreste er begge rigtig glade for navnet Sunny til en pige, det er noget der har en stor betydning for os, og er også navnet på "vores" sang. Vi synes selv det er fantastisk.

Nævnte så navnet for min familie i går, og de mente det var et forfærdeligt navn, og direkte strengt at give et barn  De sagde blandt andet at det vil være let at mobbe med.. Jeg blev ret overrasket, og kan da godt se det er et anderledes navn, men er det så slemt? Vi er selv glade for det, så deres mening kan selvfølgelig være ligegyldig. Men har alligevel tænkt lidt over det, og ville gerne høre nogle flere meninger. 

Så hvad tænker i? Selv hvis i ikke synes det er det pæneste navn i verden, ville i så direkte mene det er så galt? Ville i tænke noget særligt over det, hvis i mødte en pige med navnet?

kunne rigtig godt bruge nogle svar! Tak 

Sangen <3

http://m.youtube.com/watch?v=uRWyxzmNdJc

Helt personligt er jeg ikke vild med navnet Sunny, og ville nok ikke kalde min datter det.

MEN når det er sagt, så synes jeg, at med den historie, der knytter sig til navnet, så KAN I da ikke kalde en kommende datter andet. Det navn er SÅ fuld af betydning for JER, at jeg er sikker på, at I vil fortryde, hvis I lader andre diktere jer til at gå på kompromis.

Anmeld

4. august 2013

Demata

Hvis i synes hun skal hedde sunny, så er det jo det hun skal hedde
(Hvis det bliver en pige)

Jeg bryder mig ik om det, af samme årsag som så mange andre herinde. Det udtales på samme måde som drengenavnet Sonny..

Hvad med sol? Det kan man jo også hedde

Sol er jeg ikke så vild med, og det skal også helst virke på engelsk, da min kæreste er dansk-amerikaner

Anmeld

4. august 2013

Demata

M (: skriver:

Helt personligt er jeg ikke vild med navnet Sunny, og ville nok ikke kalde min datter det.

MEN når det er sagt, så synes jeg, at med den historie, der knytter sig til navnet, så KAN I da ikke kalde en kommende datter andet. Det navn er SÅ fuld af betydning for JER, at jeg er sikker på, at I vil fortryde, hvis I lader andre diktere jer til at gå på kompromis.

Det tror jeg du har helt ret i 

vi vil også holde fast i navnet, og så må familien lære at holde af det 

Anmeld

4. august 2013

Lusi

Demata skriver:

Sol er jeg ikke så vild med, og det skal også helst virke på engelsk, da min kæreste er dansk-amerikaner

Aarh okay

Anmeld

4. august 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Demata skriver:

Vi kalder faktisk ikke rigtig hinanden Sunny, engang i mellem siger min kæreste Sunny-Honey, men oftest kalder vi hinanden "Solskin" så altså på dansk

Sunny er navnet på "vores" sang. 

Det betyder nok ikke noget for jer, men må lige rette. Sunny betyder ikke solskin, men mere hen af solbeskinnet, solrig eller skinnende, lys, strålende hvis der er tale om en person. Det er nemlig et adjektiv. Sunshine er solskin på engelsk. Det er stadig en fin betydning dog  

Anmeld

4. august 2013

M (:

Demata skriver:

Det tror jeg du har helt ret i 

vi vil også holde fast i navnet, og så må familien lære at holde af det 

.

Og velkommen til siden (:

Anmeld

4. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Selvom folk omkring jer er negative nu, så vil jeg vædde med at jeres (måske) kommende datter, kommer til at ligne en sunny på en prik heldigvis er det sådan med de fleste, at de ikke kan hedde andet når først de har fået deres navn!

vores dreng har også et lidt anderledes navn, som slet ikk er i stil med familiens øvrige navne, som er helt straight, typisk danske og dybest set kedelige hehe. Så her var familiens reaktion heller ikk ovenud positiv, men de havde da pli nok til ikke at slynge om sig med "neeeeej, det gør i ikke" " stakkels barn" osv. Kun min bror nævnte mobbegrundlag første gang han hørte det, men 14dage efter synes han faktisk det var et cool navn min farfar mødte først vores dreng da han var 3måneder, og havde åbenbart ikk fanget hans navn, så da han fik det af vide var kommentaren bare "nå, skulle det nu være moderne"  

Nå, men anyway, de havde vænnet sig til navnet siden uge 20, og da knægten var født synes hele familien at han virkelig  bare var en lille ****** og vi har intet hørt for det nogensinde siden

Anmeld

4. august 2013

Demata

Demosan skriver:

Det betyder nok ikke noget for jer, men må lige rette. Sunny betyder ikke solskin, men mere hen af solbeskinnet, solrig eller skinnende, lys, strålende hvis der er tale om en person. Det er nemlig et adjektiv. Sunshine er solskin på engelsk. Det er stadig en fin betydning dog  

Det ved jeg godt, men det er de to ord vi bruger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.