Grimt navn..? (Og ny på siden!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Demata

Christina A skriver:

Jeg plejer altid at tænke at det er den kærlighed man som forældre ligger i navnet der er vigtigst. Hvis du elsker dit barns navn vil du give barnet en god følelse fremfor du vælger et navn du ikke er lige så vild med.

Mig og min kæreste har måtte høre fra mange at vores børns navne er sære, underlige, mærkelige og endda grimme og det sågar min svigermor som er i blandt dem. Men det tager vi os ikke af. For de navne vi har valgt til vores børn er gjort med stor omhu og fordi vi ønsker de kan have deres navne for sig selv så meget som muligt. Jeg blander mig ikke i om folk vil give deres børn top 20 navne selvom det undrer mig, for det er jo deres valg. Man skal respektere andres navnevalg og ikke komme med spydige kommentarer for det er da skønt at vi alle sammen har et navn som vores forældre har gjort sig umage med at vælge uanset navnet. Og mobbe kan man jo med hvad som helst.

Synes navnet Sunny er smukt og synes det er dejligt I holder fast i det I gerne vil.

Tusinde tak 

Er helt enig med dig, og vi har helt sikkert tænkt os at holde fast i navnet, hvis der skulle komme en pige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

gonefishing

Demata skriver:

Det lyder ens på både engelsk og dansk, så intet problem der

forskellen er jo at det er et drengenavn på dansk og en sol på engelsk og på kinesisk er "sun" jo en karakter (kvindelig) i Lost.

Anmeld

4. august 2013

Demata

Flodkilling skriver:

forskellen er jo at det er et drengenavn på dansk og en sol på engelsk og på kinesisk er "sun" jo en karakter (kvindelig) i Lost.

Det er både et pige og drengenavn

Dog synes jeg det er grimt som drengenavn.

i USA er det et pigenavn, og at det betyder solskin er grunden til vi elsker det 

Anmeld

4. august 2013

Glad Giraf

Jeg synes egentlig det er meget sødt på skrift, men når jeg siger det er det bare ikk lige så sødt... ved egentligt ikk hvorfor

Men jeg undrer mig over at i vil kalde jeres barn det, i kalder hinanden?

Anmeld

4. august 2013

merethe

Profilbillede for merethe
Demata skriver:

Hej alle!

Jeg er ny på siden smed p-pillerne i marts, og mig og kæresten er nu så stille begyndt at prøve at blive gravide 

Vil lige høre jer angående en oplevelse jeg havde i går, til min søsters fødselsdag. Mig og min kæreste er begge rigtig glade for navnet Sunny til en pige, det er noget der har en stor betydning for os, og er også navnet på "vores" sang. Vi synes selv det er fantastisk.

Nævnte så navnet for min familie i går, og de mente det var et forfærdeligt navn, og direkte strengt at give et barn  De sagde blandt andet at det vil være let at mobbe med.. Jeg blev ret overrasket, og kan da godt se det er et anderledes navn, men er det så slemt? Vi er selv glade for det, så deres mening kan selvfølgelig være ligegyldig. Men har alligevel tænkt lidt over det, og ville gerne høre nogle flere meninger. 

Så hvad tænker i? Selv hvis i ikke synes det er det pæneste navn i verden, ville i så direkte mene det er så galt? Ville i tænke noget særligt over det, hvis i mødte en pige med navnet?

kunne rigtig godt bruge nogle svar! Tak 

Sangen <3

http://m.youtube.com/watch?v=uRWyxzmNdJc

Sunny er i mine øre et drenge navn, så jeg ville synes det var synd at kalde en pige det.

Anmeld

4. august 2013

Lone Jakobsen

jeg synes navnet er rigtigt sødt og specielt

jeg har selv 2 børn med ret specielle navne, og hvor har jeg hørt meget for det. min svigerfar kan til dato ikke udtale min søns navn rigtigt

jeg tænker bare at hvis man virkelig knus elsker et navn, så er det ikke andres mening der skal stå i vejen for det. jeg er lykkelig for at jeg valgte specielle navne til mine drenge, og jeg er sikker på at jeg ville ha fortrudt hvis jeg var gået på kompromis.

Anmeld

4. august 2013

Demata

LilleLivasMor skriver:

Jeg synes egentlig det er meget sødt på skrift, men når jeg siger det er det bare ikk lige så sødt... ved egentligt ikk hvorfor

Men jeg undrer mig over at i vil kalde jeres barn det, i kalder hinanden?

Vi kalder faktisk ikke rigtig hinanden Sunny, engang i mellem siger min kæreste Sunny-Honey, men oftest kalder vi hinanden "Solskin" så altså på dansk

Sunny er navnet på "vores" sang. 

Anmeld

4. august 2013

Wimmie

Demata skriver:

Hej alle!

Jeg er ny på siden smed p-pillerne i marts, og mig og kæresten er nu så stille begyndt at prøve at blive gravide 

Vil lige høre jer angående en oplevelse jeg havde i går, til min søsters fødselsdag. Mig og min kæreste er begge rigtig glade for navnet Sunny til en pige, det er noget der har en stor betydning for os, og er også navnet på "vores" sang. Vi synes selv det er fantastisk.

Nævnte så navnet for min familie i går, og de mente det var et forfærdeligt navn, og direkte strengt at give et barn  De sagde blandt andet at det vil være let at mobbe med.. Jeg blev ret overrasket, og kan da godt se det er et anderledes navn, men er det så slemt? Vi er selv glade for det, så deres mening kan selvfølgelig være ligegyldig. Men har alligevel tænkt lidt over det, og ville gerne høre nogle flere meninger. 

Så hvad tænker i? Selv hvis i ikke synes det er det pæneste navn i verden, ville i så direkte mene det er så galt? Ville i tænke noget særligt over det, hvis i mødte en pige med navnet?

kunne rigtig godt bruge nogle svar! Tak 

Sangen <3

http://m.youtube.com/watch?v=uRWyxzmNdJc

Blæs på hvad andre synes om navnet...familie og venner skal nok vænne sig til det og pludselig vil jeres datter aldrig kunne hedde andet

(og måske får I en dreng og så bliver det jo ikke aktuelt &nbsp

Anmeld

4. august 2013

Demata

Lone Jakobsen skriver:

jeg synes navnet er rigtigt sødt og specielt

jeg har selv 2 børn med ret specielle navne, og hvor har jeg hørt meget for det. min svigerfar kan til dato ikke udtale min søns navn rigtigt

jeg tænker bare at hvis man virkelig knus elsker et navn, så er det ikke andres mening der skal stå i vejen for det. jeg er lykkelig for at jeg valgte specielle navne til mine drenge, og jeg er sikker på at jeg ville ha fortrudt hvis jeg var gået på kompromis.

Dejligt med positive indlæg 

vi er selv vilde med navnet, og min kæreste har bare været så glad siden jeg spurgte om det kunne være et muligt navn. Nu VIL han bare have en Sunny 

Anmeld

4. august 2013

Demata

Wimmie skriver:

Blæs på hvad andre synes om navnet...familie og venner skal nok vænne sig til det og pludselig vil jeres datter aldrig kunne hedde andet

(og måske får I en dreng og så bliver det jo ikke aktuelt &nbsp

Det har du helt ret i, sagde jeg også til min familie 

Skulle vi få en dreng, skal han nok hedde Theo, og det er der ingen der brokker sig over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.