Navnemoden er sådan nu, at der er langt flere sjældne navne i omløb blant børnene end der var for 20-50 år siden. Det er moderne at grave gamle navn frem igen og at bruge internationale navn og navn fra andre verdensdele. For børnene er disse navne ikke mærkelig, selvom deres bedsteforældrer synes, de er for sære. Den slags navn er ganske normale i dag, selvom der ikke er så mange med hvert navn. De er ikke mere mobbenavn end Pernille eller Jan. Alle navn kan mobbes med, om ikke andet så ved at vrænge, når man siger det, og mobning handler virkelig ikke om navnet.
Siden man ikke hører så stor forskel på Sunny og drengenavnet Sonny ville jeg muligvis have valgt at sætte et klassisk pigenavn som mellemnavn, så hun kan bruge det eller lade være efter situationen, og så folk som ser det skrevet ikke er i tvivl om, at hun er pige. (Det samme ville jeg gøre, hvis vi skulle have en pige, som hed Iben eller Kim eller lignende.)
Jeg synes Sunny er et poetisk og fint pigenavn. Lidt i samme kategori som Stella og Luna egentlig.
Anmeld