Grimt navn..? (Og ny på siden!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2013

Demata

M (: skriver:

.

Og velkommen til siden (:

Mange tak! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2013

Demata

Mor11 skriver:

Selvom folk omkring jer er negative nu, så vil jeg vædde med at jeres (måske) kommende datter, kommer til at ligne en sunny på en prik heldigvis er det sådan med de fleste, at de ikke kan hedde andet når først de har fået deres navn!

vores dreng har også et lidt anderledes navn, som slet ikk er i stil med familiens øvrige navne, som er helt straight, typisk danske og dybest set kedelige hehe. Så her var familiens reaktion heller ikk ovenud positiv, men de havde da pli nok til ikke at slynge om sig med "neeeeej, det gør i ikke" " stakkels barn" osv. Kun min bror nævnte mobbegrundlag første gang han hørte det, men 14dage efter synes han faktisk det var et cool navn min farfar mødte først vores dreng da han var 3måneder, og havde åbenbart ikk fanget hans navn, så da han fik det af vide var kommentaren bare "nå, skulle det nu være moderne"  

Nå, men anyway, de havde vænnet sig til navnet siden uge 20, og da knægten var født synes hele familien at han virkelig  bare var en lille ****** og vi har intet hørt for det nogensinde siden

Det er heldigvis helt rigtigt 

bliver helt nysgerrig efter at vide hvad din søn hedder 

Anmeld

4. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Demata skriver:

Det er heldigvis helt rigtigt 

bliver helt nysgerrig efter at vide hvad din søn hedder 

Hehe.. Jeg bryder mit lille princip så, han hedder Villum 

Vi var mega uenige om navne, men da dette dukkede op var det bare PLING, det helt rigtige

Anmeld

4. august 2013

Demata

Mor11 skriver:

Hehe.. Jeg bryder mit lille princip så, han hedder Villum 

Vi var mega uenige om navne, men da dette dukkede op var det bare PLING, det helt rigtige

Virkelig sødt navn! Synes ellers det kan være svært at finde flotte og søde drengenavne 

Anmeld

4. august 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Demata skriver:

Virkelig sødt navn! Synes ellers det kan være svært at finde flotte og søde drengenavne 

Helt enig, vi er også totalt på bar bund igen, med navn til nummer to, engang ud i fremtiden vi snakker tit navne, og finde mange gode, men der er ikke rigtig nogen der bringer den der helt rigtige følelse frem måske det bare bliver en Villum junior.  Haha

Anmeld

4. august 2013

Ciss

Navnemoden er sådan nu, at der er langt flere sjældne navne i omløb blant børnene end der var for 20-50 år siden. Det er moderne at grave gamle navn frem igen og at bruge internationale navn og navn fra andre verdensdele. For børnene er disse navne ikke mærkelig, selvom deres bedsteforældrer synes, de er for sære. Den slags navn er ganske normale i dag, selvom der ikke er så mange med hvert navn. De er ikke mere mobbenavn end Pernille eller Jan. Alle navn kan mobbes med, om ikke andet så ved at vrænge, når man siger det, og mobning handler virkelig ikke om navnet.

Siden man ikke hører så stor forskel på Sunny og drengenavnet Sonny ville jeg muligvis have valgt at sætte et klassisk pigenavn som mellemnavn, så hun kan bruge det eller lade være efter situationen, og så folk som ser det skrevet ikke er i tvivl om, at hun er pige. (Det samme ville jeg gøre, hvis vi skulle have en pige, som hed Iben eller Kim eller lignende.)

Jeg synes Sunny er et poetisk og fint pigenavn. Lidt i samme kategori som Stella og Luna egentlig.

Anmeld

4. august 2013

lilledittemor

Demata skriver:

Hej alle!

Jeg er ny på siden smed p-pillerne i marts, og mig og kæresten er nu så stille begyndt at prøve at blive gravide 

Vil lige høre jer angående en oplevelse jeg havde i går, til min søsters fødselsdag. Mig og min kæreste er begge rigtig glade for navnet Sunny til en pige, det er noget der har en stor betydning for os, og er også navnet på "vores" sang. Vi synes selv det er fantastisk.

Nævnte så navnet for min familie i går, og de mente det var et forfærdeligt navn, og direkte strengt at give et barn  De sagde blandt andet at det vil være let at mobbe med.. Jeg blev ret overrasket, og kan da godt se det er et anderledes navn, men er det så slemt? Vi er selv glade for det, så deres mening kan selvfølgelig være ligegyldig. Men har alligevel tænkt lidt over det, og ville gerne høre nogle flere meninger. 

Så hvad tænker i? Selv hvis i ikke synes det er det pæneste navn i verden, ville i så direkte mene det er så galt? Ville i tænke noget særligt over det, hvis i mødte en pige med navnet?

kunne rigtig godt bruge nogle svar! Tak 

Sangen <3

http://m.youtube.com/watch?v=uRWyxzmNdJc

Hej Kira,
Velkommen til

Uanset hvad familien eller andre siger, så skal i bare vælge det navn i synes om.
Jeg synes at det er et fint, men klart specielt navn i har valgt - men med en super sød mening bag - hold fast i det!

Der vil altid være nogen som har et eller andet negativt at sige, uanset hviket navn man vælger.
Sådan er det bare

Jeg har efterhånden også hørt mange dumme kommentarer om mine døtres navne..

Held og lykke med projekt baby!

Anmeld

4. august 2013

Havre74

Mor11 skriver:

Helt enig, vi er også totalt på bar bund igen, med navn til nummer to, engang ud i fremtiden vi snakker tit navne, og finde mange gode, men der er ikke rigtig nogen der bringer den der helt rigtige følelse frem måske det bare bliver en Villum junior.  Haha

Da jeg læste dit indlæg slog det mig straks - Holger. Jeg synes det passer rigtig godt sammen med Villum (som i øvrigt er et dejligt navn).

Villum og Holger.

Anmeld

4. august 2013

Babydrøm

Demata skriver:

Hej alle!

Jeg er ny på siden smed p-pillerne i marts, og mig og kæresten er nu så stille begyndt at prøve at blive gravide 

Vil lige høre jer angående en oplevelse jeg havde i går, til min søsters fødselsdag. Mig og min kæreste er begge rigtig glade for navnet Sunny til en pige, det er noget der har en stor betydning for os, og er også navnet på "vores" sang. Vi synes selv det er fantastisk.

Nævnte så navnet for min familie i går, og de mente det var et forfærdeligt navn, og direkte strengt at give et barn  De sagde blandt andet at det vil være let at mobbe med.. Jeg blev ret overrasket, og kan da godt se det er et anderledes navn, men er det så slemt? Vi er selv glade for det, så deres mening kan selvfølgelig være ligegyldig. Men har alligevel tænkt lidt over det, og ville gerne høre nogle flere meninger. 

Så hvad tænker i? Selv hvis i ikke synes det er det pæneste navn i verden, ville i så direkte mene det er så galt? Ville i tænke noget særligt over det, hvis i mødte en pige med navnet?

kunne rigtig godt bruge nogle svar! Tak 

Sangen <3

http://m.youtube.com/watch?v=uRWyxzmNdJc

Velkommen til

Jeg tænker på en dreng når jeg hører navnet, og bryder mig ik om navnet. Synes tanken er sød, men ville hellere bruge det som et kælenavn  

Anmeld

4. august 2013

Demata

Tak for jeres svar og velkomst! 

vores andet favorit navn er Aya, så vi tænker også at bruge enten det eller Sunny som mellemnavn. Vi har jo heldigvis masser af tid til at beslutte os men Sunny skal være en del af navnet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.