Hvornår omklædning alene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
Slowli skriver:

Næh, i min verden er det bare dårlig opdragelse hvis folk ikke kan holde øjnene for sig selv.

Ej, stop nu ! Selvfølgelig skal vi ikke lære vores børn at nærstudere andre på close hold, men vi er sgu da skabt til at kigge...- det er da sådan vi lærer ! Min datter på 2,5 er endnu ikke begyndt at sige noget om folk, men jeg ved da det kommer, for hun studerer alt og undrer sig. Og på et tidspunkt vil hun da sikkert "glo" som du kalder det og jeg vil da nok aflede hende, men aldrig forbyde hende at kigge og måske vil hun kommentere noget - "lange bryster" eller hvad ved jeg, men hun konstaterer jo bare - det er DET hun ser og det vil jeg bekræfte hende i. Det er BØRN !!!!!

//Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Jeg er til dels enig med Slowli. Jeg er godt klar over at helt små børn "glor" pga. nysgerrighed. Det gør min snart 2 årige datter jo også og det ved jeg er ganske normalt og det berører mig ikke at hun kigger på andre kvinder og piger i omklædningsrummet i svømmehallen.
Men når børn begynder at nærme sig de 6 år eller deromkring så synes jeg ikke at de skal stå og overbeglo en i omklædningen. Så skal man som forældre lære sin barn at man ikke skal stå og stirre og glo på mennesker. Det er for mig respektløst og vi som voksne står jo heller ikke og glor eller stirre på andre kvinder i omklædningen.
Selvfølgelig er børn nysgerrige på hvorfor og hvordan en voksen kvinde ser ud og det er jo også helt naturligt men man bliver altså også nødt til at lære sine børn ikke at stå og glo på andre mennesker. Især når de er i skolealderen.

Anmeld

4. august 2013

Kamulla

Slowli skriver:

Tja og jeg synes at det er vildt at folk ikke kan respektere andres grænser. Jeg hader at blive overbegloet ligemeget hvem det er. Men er det voksne så er jeg rap nok i replikken til at give dem igen. Men man kan godt opdrage sine børn til ikke at overbeglo andre.

sådan helt ærligt og undskyld mig.. men børn er som børn er.. uden hæmninger.. har en dreng på 5 år, og han kan også glo.. han gør det ikke for at være uhøflig eller tænker på sex.. nej han ser en anden krop som ikke er min.. når jeg ser det beder jeg ham om at passe sit eget bad da det ikke er pænt at stå at kigge mens andre bader.. men helt ærligt det er sku da børn..

tilbage til emnet... jeg er 100% alene med min dreng og han kommer med mig ind i omklædningen da han vil være utryg ved at være alene, og klare alt det der skal klares inden svømmehallen.. ved ikke hvornår han er for gammel, det er han når jeg syntes han kan det han skal eller ikke vil med mig... lige nu er han for lille og en flok tissemænd vil nok være et større chok for ham end et par babser og en dusk

Anmeld

4. august 2013

Lullaby

LinLin skriver:

Ville hun så også skulle gå alene ind i omklædningsrummet et fremmed sted som fx et badeland? - hvis hun nu var afsted med sin far....
Bare nysgerrig

Ja sagtens.

Anmeld

4. august 2013

Kofoed.

personligt synes jeg, at de må indtil de begynder at kunne huske det meste af, hvad der sker omkring dem. Jeg kan først huske detajlerne ved omkring de 9-10 år, så til og med 8 kunne jeg godt gå med til, hvis der ikke er mulighed for familiebad.

Anmeld

4. august 2013

Ciss

Kofoed. skriver:

personligt synes jeg, at de må indtil de begynder at kunne huske det meste af, hvad der sker omkring dem. Jeg kan først huske detajlerne ved omkring de 9-10 år, så til og med 8 kunne jeg godt gå med til, hvis der ikke er mulighed for familiebad.

Det der er meget meget individuelt.

Jeg husker rigtig meget fra dengang, jeg var ca 4 år, enkelte ting, som har gjort stærkt indtryk, helt fra 3 år.

Anmeld

4. august 2013

dpb

I bund og grund handler det vel om hvor forskellige vi er

Nogle (lige som jeg selv) er enormt blufærdige, og andre er bare ikke... Personligt hader jeg at tage i svømmehallen og lign. fordi jeg er så blufærdig som jeg er... og det handler ikke om kønnet der "glor" men om det faktum at der er en der glor på mig... det bryder jeg mig ganske enkelt ikke om og vil være ærlig og sige at det er blevet værre de senere par år i takt med at jeg ikke selv bryder mig om min krop... men den er som den er grundet de graviditeter jeg har været i gennem og den del jeg har det værst med står ikke til at ændre uanset hvor gerne jeg så end vil...

men umiddelbart vil jeg mene at grænsen går ved skolealderen... altså omkring de 6år.... Jeg ved dog ikke helt om jeg ville lade min egen søn i den alder skulle gå ind alene, men det handler mere om at han slet ikke er vant til at komme i svømmehallen... et eller andet sted vil jeg mene at det handler om at man forbereder dem så de er klar når de når skolealderen hvis det er så vigtigt for en at kunne komme i svømmehallen med sin søn... og de få gange jeg har været i svømmehallen med mine drenge da de var yngre der har jeg da også fortalt dem når de stirrede på andre, at det er uhøfligt at stirre... præcis som jeg også gør andre steder hvis de stiller sig op og peger og stirre på folk...

Jeg kan huske da jeg skiftede skole i 2.klasse og pludselig skulle til at klæde om sammen med drengene fordi der, der kun var et omklædningsrum og ikke to som jeg var vant til, det var rædselsfuldt... jeg hadede det rent ud sagt, og måske mine komplekser og deraf følgende blufærdighed udspringer derfra... ved det ikke...

Qnuz

Anmeld

4. august 2013

Kofoed.

Ciss skriver:

or

Det der er meget meget individuelt.

Jeg husker rigtig meget fra dengang, jeg var ca 4 år, enkelte ting, som har gjort stærkt indtryk, helt fra 3 år.

hvornår kan du huske din første tur i omklædningsrummet i svømmehallen? mit var da vi gik til svømning og kan ikke huske hvornår det var.

Anmeld

4. august 2013

hekran

Nu har jeg ikke læst alle indlæg, kun de første sider, men personlig har jeg endnu aldrig overvejet, om vores ældste skulle ind at klæde om hos mændene. Han har aldrig bragt det på bane selv og jeg har aldrig skænket det en tanke. Vi har heller aldrig oplevet noget mht piger eller damer der udtrykte utilfredshed med situationen.

Jeg mener stadig han er for lille. Jeg tænker især på, at der er så mange eletroniske dimser og dutter, som han skal kunne finde ud af. Armbånd op til skanner for at komme ind. Låse skab ved at holde armbåndet foran skanneren, få armbåndet forvarligt på osv. Desuden vaskes INDEN badebukserne kommer på osv. Jeg har i hvert ikke vist ham, hvordan de armbånd fungerer.

Men det kan godt være, at vi skal til at sende ham ind med far, så far kan 'undervise' drengen, hvis jeg tager med ungerne alene afsted, fordi jeg kan se, at i flere ad jeres øjne, er min 'lille' dreng blevet for stor til at være hos damerne. Undskyld, hvis det er tilfældet, men det er bare ikke faldet mig ind..... as in overhovedet! (og hvis nogen skulle være i tvivl, så er det absolut ikke noget, der er faldet ham ind heller)

Anmeld

4. august 2013

LinLin

Lullaby skriver:

Ja sagtens.

Ok
- det ville jeg overhovedet ikke turde...
Han kan sagtens gå i bad selv herhjemme, men ind et fremmed sted med en masse mennesker han ikke kender, det synes jeg han er for lille til! (Han bliver 7 i september....)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.