arg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Koen.

marloutti skriver:

Jeg er nysgerrig på det andet... Hvad er det, der gør at de SKAL sove hos de voksne?

Når nu både børn og voksne sover møg-elendigt sammen?

De SKAL ikke! Men vores ældste kan ikke lide at sove selv, så hun soverhos os, hvorimod lillebror ikke har det behov, så vi opfylder bare vores børns behov

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Koen.

Laulund87 skriver:

At jeg ikke kan sove hvis Maria ligger i sengen, har jeg aldrig kunne og hun kan heller ikke 

Hvad andre gør er op til dem, jeg kan kun tage udgangspunkt i at det absolut ikke fungerer herhjemme

Anmeld

3. august 2013

Koen.

Dinna88 skriver:

og så er det ikke en fryd at have Maria i sengen hun FYLDER, sparker, slå (i søvne selvfølgelig!) og en morgen kunne Dan ikke finde mig, fordi hun lå oven på mig  Det var lige et sidespor............

Haha det lyder som lærke, men hun tør ikke sove selv så vi overlever det

Anmeld

3. august 2013

Laulund87

Tanja. skriver:

Anmeld

3. august 2013

marloutti

Tanja. skriver:

De SKAL ikke! Men vores ældste kan ikke lide at sove selv, så hun soverhos os, hvorimod lillebror ikke har det behov, så vi opfylder bare vores børns behov

Super... Sådan skal det jo også være...

Det kommer bare ofte til at lyde som om man er en dårlig forælder, hvis man ikke har børnene sovende hos sig.  Men man skal jo lige netop opfylde det enkelte barns behov..

Herhjemme ville det klart være ren tortur for alle, hvis vi skulle sove sammen...

Anmeld

3. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Måske men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor hun ikke havde skrevet før så for var kun nogle få km væk så kunne sagtens have hentet den madres hvis det var fordi hun ikke ville sove på sofaen  

Jeg synes bare slet ikke det er i orden når man havde en aftale om at det ikke skulle ske at hun så gør det alligevel og først nævner det når det er forsent.. 

Og de andre i familien er ikke børnepassere da de bor for langt væk de er bare generelt ikke gode til at høre efter hvad vi siger og ændre reglerne lige efter vi har sagt noget og siger (ej det må du godt her) hvor de så bare går hen over hovederne på os.. og gir slik osv selvom vi har sagt nu skal hun ikke have mere for så er hun vågen hele turen hjem i bil (og vil brokke sig).. og 5 minutter senere står med enten is, slik eller sodavand i hånden.. 

Det kan godt være du var blevet tosset men synes ikke der er nogen grund til at min mor skal modarbejdet det vi gør herhjemme når hun har sagt ok til det og synes det var en fin ide.. Så skulle hun havde sagt at det mente hun ikke og så kunne man have snakket om det i stedet for at få det afvide bagefter.

Har du overvejet at din mor bare har sagt ok, for overhovedet at få lov til at passe barnebarnet`?

Hvorfor må der ikke være andre regler end hjemme hos jer`? Det kan børn da sagtens finde ud af.

Når der er nogen der passer mine børn, er der ingen regler - jo een - de skal HYGGE sig.

Anmeld

3. august 2013

Koen.

marloutti skriver:

Super... Sådan skal det jo også være...

Det kommer bare ofte til at lyde som om man er en dårlig forælder, hvis man ikke har børnene sovende hos sig.  Men man skal jo lige netop opfylde det enkelte barns behov..

Herhjemme ville det klart være ren tortur for alle, hvis vi skulle sove sammen...

Nej synes jeg ikke man er, det er mere hvis barnet har et behov for det og det så ikke opfyldes, så synes jeg det er synd man gør jo det bedste for sine børn

Anmeld

3. august 2013

marloutti

Tanja. skriver:

Nej synes jeg ikke man er, det er mere hvis barnet har et behov for det og det så ikke opfyldes, så synes jeg det er synd man gør jo det bedste for sine børn

Det har du fuldstændig ret i... 

Anmeld

3. august 2013

ano14316

Anonym skriver:

Ihhh og uhh og åååårh hvor er jeg sur! 

Vi har i lang tid kæmpet en brag kamp med kærestens familie og kæmper stadig fordi de simpelthen ikke vil acceptere vores regler med hensyn til kærestens pige. Det er alt lige fra social adfærd, spisning, ordentlig opførsel, slik og andet på bestemte tidspunkter og putning...

Og det bøvler vi som sagt stadig rigtig meget med og har nærmest været nød til at lukke nogen af dem ude fordi de går stik imod det vi siger..

Så har vi så min mor som altid har bakket op om vores regler og synes de er fornuftige osv.. Så omsider lader vi min mor passe hende i dag fordi vi skulle afsted til noget spisning for så kunne de jo hygge sig og lille pigen elsker at sove der, men det er bare første gang uden os. Med os har der aldrig været problemer fordi der er det os der bestemmer jo og det høre min mor efter..

Vi har så aftalt med min mor at hun IKKE skal sove i samme seng som min mor og vi har sagt at vi godt kunne tage hendes madres med hvis min mor ikke gad sove på sofaen (så hun kunne høre hende hvis hun begyndte at græde) i og med at lille pigen har et stort problem med at forstå at man skal sove alene da hun sover sammen med hendes mor og det tager bare lang tid om at få hende til at forstå det igen og meget skrig og skrål fordi hun ikke får sin vilje om at komme ind og sove hos os.. 

Det sagde min mor pænt nej til for hun sov bare på sofaen med hende det var der ingen problemer i. Fair nok hendes valg.

SÅ får jeg en sms fra min mor kl 22.. (efter lille pigen er blevet lagt til at sove) at hun altså er kommet ned og sover i hendes seng fordi det vil hun gerne når hun ikke måtte komme ind og sove hos min lille bror. 

Jeg er så sur! hvorfor kunne hun ikke overholde den aftale vi havde?!  Både kæresten og jeg er meget i tvivl om hun skal have lov til at passe hende alene igen for det der synes jeg simpelthen ikke er i orden når vi klart og tydeligt har sagt at hun har et problem med at forstå at hun skal sove i egen seng... 

Så nu kan vi i morgen se frem til en aften hvor det mindst tager 1½ time om at ligge hende i seng fordi hun ikke vil sove alene...  og en ordentlig skideballe til min mor! 

Undskyld mit udbrud jeg havde bare brug for at komme ud med det! 

Har ikke læst de andre svar..

Helt ærligt, det er jeres puttekamp..!
Hvis din mor har problemer med at putte hende, så skal hun gøre det der fungere, og sørger for at det er en god oplevelse at sove uden mor og far, specielt når det er 1. gang..

Havde hun nu skulle sove der en gang om ugen, havde det være en anden sag.

Hvis man bliver uenige med alle om hvordan tingene skal være, kan det være man skal vende blikket lidt ind ad og se om man måske er en smule intolerant.

Børn kan iøvrigt ret hurtigt forstå at der er forskel på hvad man må ude og hjemme. og det er OK, efter min mening. Og jeg synes det er godt hvis man må noget hos bedsteforældrene, som man ikke må derhjemme, selvfølgelig inde for rimelige rammer.

Anmeld

3. august 2013

Havre74

Anonym skriver:

Det er godt at alle ikke skal leve efter en bestemt tanke 

Men det er godt det er første gang vi har haft behov for barnepige til hende.. Så måske der går længe til det bliver nødvendigt igen.

Hvorfor er det godt, at der er længe i mellem pasning er nødvendigt`?

Jeg har også en datter på 6 år. Hun er i øjeblikket på ferie sammen med en veninde og venindens forældre (og hvem der ellers dukker op i sommerhuset). Og jeg glædes over at de vil tage hende med. Og de to piger hygger sig.

Jeg synes børn har godt af at se, der er forskellige måder at leve på. Mine drenge har flere gange været på sportscamps i en weekend eller en uge og der er det træneren, der bestemmer det.

Nu her hvor min datter var blevet inviteret med i sommerhus, hvis jeg have sagt en masse resktriktioner til forældrende, så tror jeg ikke de ville spørge en anden gang.

Man skal sætte sine børn fri og stole på at andre sagtens kan passe dem. Det glæder alle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.