arg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Måske men jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor hun ikke havde skrevet før så for var kun nogle få km væk så kunne sagtens have hentet den madres hvis det var fordi hun ikke ville sove på sofaen  

Jeg synes bare slet ikke det er i orden når man havde en aftale om at det ikke skulle ske at hun så gør det alligevel og først nævner det når det er forsent.. 

Og de andre i familien er ikke børnepassere da de bor for langt væk de er bare generelt ikke gode til at høre efter hvad vi siger og ændre reglerne lige efter vi har sagt noget og siger (ej det må du godt her) hvor de så bare går hen over hovederne på os.. og gir slik osv selvom vi har sagt nu skal hun ikke have mere for så er hun vågen hele turen hjem i bil (og vil brokke sig).. og 5 minutter senere står med enten is, slik eller sodavand i hånden.. 

Det kan godt være du var blevet tosset men synes ikke der er nogen grund til at min mor skal modarbejdet det vi gør herhjemme når hun har sagt ok til det og synes det var en fin ide.. Så skulle hun havde sagt at det mente hun ikke og så kunne man have snakket om det i stedet for at få det afvide bagefter.

Og så står man i kampens hede med et lille barn, man ikke har haft til overnatning før, og gør sit bedste i situationen - måske, fordi det faktisk er svært at få barnet til at sove alene. I den situation ville jeg da gå ud fra min datters forståelse for, at det ikke gik som aftalt - og under ingen omstændigheder forvente en skideballe. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Og andre kan ikke forstå, hvorfor børn SKAL sove alene som de eneste, mens de voksne sover sammen. Det er helt individuelt, hvad folk foretrækker, og pigens mor er i sin gode ret til at vælge samsovning - ligesom din mor er det, når hun passer hende. 

Din mor er endda ærlig og fortæller dig, hvad hun har valgt at gøre - eller er det fordi, hun frygter din reaktion, hvis hun ikke straks fortæller det? Tænk, at man skal være bange for en skideballe, når man af et godt hjerte har passet et barn. Jeg kunne forstå din vrede, hvis hun ukærligt havde ladet barnet ligge og græde alene - men det her? 

Min mor plejer IKKE være en som er bange for at sige sin ærlige mening uanset hvad så jeg tør vædde på at det er fordi hun er så elendig til at sætte grænser og sige nej.. 

Og det er hende der også har sagt altid når vi har snakket om problemet med at pigen forsøgte at overtale os til at hun måtte sove hos os hvor hun har rost os og sagt det var godt vi holdte ved.. Hans forældre er også enige i at barnet sover bedst alene så det her kan jeg bare ikke lige hitte ud af.. 

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

Og så står man i kampens hede med et lille barn, man ikke har haft til overnatning før, og gør sit bedste i situationen - måske, fordi det faktisk er svært at få barnet til at sove alene. I den situation ville jeg da gå ud fra min datters forståelse for, at det ikke gik som aftalt - og under ingen omstændigheder forvente en skideballe. 

Hmm måske.. Jeg bliver bare så hidsig over det for hun kan ikke engang styre min lille bror han er godt nok også teenager men jeg havde da forventet at hun kunne håndtere et barn på næsten 6 år.. Og ellers have ringet hvis der blev problemer.. 

Anmeld

3. august 2013

Carina:-)

Anonym skriver:

For det første kan jeg ikke forstå hvorfor børn SKAL sove sammen med deres forældre og ej heller kan min kæreste hun har ikke sovet i samme rum som ham siden hun var et halvt år.. Og det skal der ikke ændres på bare fordi hendes mor ikke kan overkomme at sove alene efter at de gik fra hinanden for over 3 år siden. Hun er ikke trygheds narkoman og kan sagtens sove alene hun synes bare det er mere hyggeligt at sove sammen og så skal ALLE i seng på samme tid som hende ellers er der også ballade. 

Vi kan ikke se pointen med at vi skal risikere at vække hinanden over det mindste når hun sover 100 gange bedre når hun sover på eget værelse og der er ingen problemer hos os så længe at ingen i vores familie laver den min mor har lavet i dag. 

Og min mor skal have en skideballe fordi hun lovede noget men overholdt det ikke, uanset hvad så er det vores regler der gælder og hvis det ikke kan overholdes så kan man jo heller ikke få lov til at passe barnet.. 

Fordi børn  er flokdyr ligesom voksne

Kunne du tænke dig at sove alene?

I urtiden blev man spist hvis man ikke lå imellem de voksne fordi man som et lille barn er et nemt bytte.

Og de instinkter forsvinder altså ikke fordi nogen voksne får fikse ideer.

Og sjovt nok sover hverken din kæreste eller dig jo alene,hvorfor skal et lille barn så`-Hvorfor er det pludselig legalt at samsove fordi man er voksen?

Anmeld

3. august 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hmm måske.. Jeg bliver bare så hidsig over det for hun kan ikke engang styre min lille bror han er godt nok også teenager men jeg havde da forventet at hun kunne håndtere et barn på næsten 6 år.. Og ellers have ringet hvis der blev problemer.. 

Hun HAR "håndteret" hende - pigen har det trygt og godt. 

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Fordi børn  er flokdyr ligesom voksne

Kunne du tænke dig at sove alene?

I urtiden blev man spist hvis man ikke lå imellem de voksne fordi man som et lille barn er et nemt bytte.

Og de instinkter forsvinder altså ikke fordi nogen voksne får fikse ideer.

Og sjovt nok sover hverken din kæreste eller dig jo alene,hvorfor skal et lille barn så`-Hvorfor er det pludselig legalt at samsove fordi man er voksen?

Det er godt at alle ikke skal leve efter en bestemt tanke 

Men det er godt det er første gang vi har haft behov for barnepige til hende.. Så måske der går længe til det bliver nødvendigt igen.

Anmeld

3. august 2013

Anonym trådstarter

Hun HAR "håndteret" hende - pigen har det trygt og godt. 

Det må hun jo så bare holde fast i.

Anmeld

3. august 2013

NoahEmil

Forstår nogen gange ikke alle de regler nogle skal stille når deres børn bliver passet ude. Man vælger vel folk man stoler på og kender. Når mine børn er ved mormor og morfar er det deres regler, ved de giver dem kærlighed og det de har behov for plus forkælelse. Tror børn godt kan skelne mellem ude og hjemme.

Anmeld

3. august 2013

mor88

Anonym skriver:

Som 6 årig følte jeg mig altså ikke altid voksen nok til at sove selv, og de nætter jeg var utryg er jeg da meget glad for, at min mor tog imod mig med åbne arbe, og IKKE sagde at "du kan ikke sove hos os fordi sådan gør vi ikke her!" Og jeg kan garantere for at jeg, hvis jeg ikke sov i samme rum som min lillesøster, ville have havt mange flere nætter i mine forældres seng!

Dine meninger/din kærestes meninger er meget sort/hvidt stillet op, men i bliver simpelten nødt til at sige at NÅR man har børn, går det ikke altid som man havde planlagt! I må lytte til barnets tarv!

hvad så, hvis i skal i seng samtidig med hende? I kan lægge hende og derefter stå op igen! Jeg eller kæresten ser på hver enkelt aften med putning som individuel! Sommetider ønsker vores datter at lægge sig i egen seng og putte selv, somme tider ønsker hun at vi synger for hende for derefter at gå ud af værelset, sommetider ønsker hun at have en til stede til hun sover... Uanset hvad, prioriterer vi tryghed fremfor alt andet! Så må kærestetid, venindeplaner, oprydning eller andet komme i anden række.. 

Anmeld

3. august 2013

Carina:-)

Det er godt at alle ikke skal leve efter en bestemt tanke 

Men det er godt det er første gang vi har haft behov for barnepige til hende.. Så måske der går længe til det bliver nødvendigt igen.

Men hvorfor synes du der er forskel på om voksne og børn samsover?

Eller lad mig spørge på en anden måde.Hvorfor sover I 2 voksne sammen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.