arg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2013

Ciss

Detteher er jo et eksempel på, hvordan børn kan komme i klemme, når deres skilte forældrer ikke klarer at være enige om, hvordan ting skal gøres.

Hendes mor synes åbenbart, at samsoving er ok, mens hendes far ikke synes det. Og den, som kommer i klemme, er pigen.

At din mor havde lovet dig en ting, og så gør noget andet er selvfølgelig skuffende, men personlig ville jeg først snakke med hende og spørge, hvorfor hun ændrede mening undervejs, før jeg begyndte at skælde ud.

Principper er meget godt, men man er bare nogle gange nødt til at være lidt pragmatisk og se på helheden. Det kan godt være, at hvis pigen boede fast ved jer, ville hun komme ind i en rutine, hvor princippet fungerede osv. Men når hun ikke gør det, og har andre forhold hjemme, og I åbenbart må "slåss" med hende hele tiden for at få princippet gennemført, så lyder det, som om det kunne være en god ide at træde et skridt tilbage og se på situationen igen. Det er muligt, at I er nødt til at finde jer i, at det princip bare ikke kommer til at fungere sådan som situationen er lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2013

gædde/gitte

spørgsmålet er om det er moderens behov for at have pigen til at sove hos sig, eller pigens....... er det det første så syntes jeg det er vammelt.

bom

Anmeld

3. august 2013

Laulund87

Altså jeg går ikke ind for at børn sover i forældrenes seng og det har vores datter aldrig gjort, undtagen ved sygdom.

MEN når hun sover ved moster eller mormor er det i smørhullet. De hygger med det og især Maria elsker det. Hun ved godt der er forskel på hjemme og når hun sover ude.

Anmeld

3. august 2013

Koen.

Laulund87 skriver:

arAltså jeg går ikke ind for at børn sover i forældrenes seng og det har vores datter aldrig gjort, undtagen ved sygdom.

MEN når hun sover ved moster eller mormor er det i smørhullet. De hygger med det og især Maria elsker det. Hun ved godt der er forskel på hjemme og når hun sover ude.

Jeg har altid været nysgerrig på det her punkt, så må jeg spørge hvorfor? Hvad er det der gør at børn skal sove i deres egen seng

Anmeld

3. august 2013

Dorthe1986

Laulund87 skriver:

Altså jeg går ikke ind for at børn sover i forældrenes seng og det har vores datter aldrig gjort, undtagen ved sygdom.

Hvis nu jeres datter havde behov for det, fik hun så lov? :-)

Anmeld

3. august 2013

Laulund87

Tanja. skriver:

Jeg har altid været nysgerrig på det her punkt, så må jeg spørge hvorfor? Hvad er det der gør at børn skal sove i deres egen seng

At jeg ikke kan sove hvis Maria ligger i sengen, har jeg aldrig kunne og hun kan heller ikke 

Hvad andre gør er op til dem, jeg kan kun tage udgangspunkt i at det absolut ikke fungerer herhjemme

Anmeld

3. august 2013

Laulund87

Dorthe1986 skriver:

Hvis nu jeres datter havde behov for det, fik hun så lov? :-)

Det ved jeg ikke, det har jeg ikke taget stilling til da det ikke er nødvendigt

Anmeld

3. august 2013

marloutti

Tanja. skriver:

Jeg er nysgerrig på det andet... Hvad er det, der gør at de SKAL sove hos de voksne?

Når nu både børn og voksne sover møg-elendigt sammen?

Anmeld

3. august 2013

Dinna88

Tanja. skriver:

og så er det ikke en fryd at have Maria i sengen hun FYLDER, sparker, slå (i søvne selvfølgelig!) og en morgen kunne Dan ikke finde mig, fordi hun lå oven på mig  Det var lige et sidespor............

Anmeld

3. august 2013

gokkelok

NoahEmil skriver:

Forstår nogen gange ikke alle de regler nogle skal stille når deres børn bliver passet ude. Man vælger vel folk man stoler på og kender. Når mine børn er ved mormor og morfar er det deres regler, ved de giver dem kærlighed og det de har behov for plus forkælelse. Tror børn godt kan skelne mellem ude og hjemme.

Nemlig.. og børn har også godt af at vide, at der kan være andre regler hos andre end der er hjemme.

Jeg synes det er helt fantastisk når børn bliver lidt forkælet ved bedsteforældrene. Det skal jo være lidt specielt at være ved dem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.