Føler mig sgu lidt gammel, når...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria

Gennemsnitsalderen for førstegangsfødende er 29 år - så hvis du bliver oldgammel, så er du absolut ikke den eneste  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2013

Kløver

Kathepige skriver:

Ja, når jeg læser debatter om folks alder ved første og anden graviditet.

Her sidder jeg - 26 år og er endnu ikke blevet gravid. Det slog mig, at jeg fylder 27 næste gang (Sikke et matematisk geni, jeg er )

Så kommer frygten sådan op i mig.. Nu har vi forsøgt snart 2 år på nr. 1.. Hvad så hvis der går ligeså længe med nr. 2?

Jeg bliver jo oldgammel........

Så jer kvinder, der er 26 eller derover - giv gerne mig en masse mod og bekræftelse på, at jeg ikke er en gammel kone, hvis jeg først er 27, når jeg får mit første barn.

Bucar jeg godt nok 25 MEN vi fik at vide vi ikke kunne få børn naturligt og efter en HSU blev jeg gravid, og gravid kort efter med nr 2 nu arbejder vi på nr 3 men synes at høre at mange har nemmere ved nr 2 og så er gennemsnitsalderen for førstegangsfødende vist oppe på ca 30-32 år

Anmeld

25. juli 2013

Babydrøm

Kathepige skriver:

Her sidder jeg - 26 år og er endnu ikke blevet gravid. Det slog mig, at jeg fylder 27 næste gang (Sikke et matematisk geni, jeg er )

Så kommer frygten sådan op i mig.. Nu har vi forsøgt snart 2 år på nr. 1.. Hvad så hvis der går ligeså længe med nr. 2?

Så jer kvinder, der er 26 eller derover - giv gerne mig en masse mod og bekræftelse på, at jeg ikke er en gammel kone, hvis jeg først er 27, når jeg får mit første barn.

Du / vi to er ik gamle, jeg fylder 27 år til november og er først lige begyndt på pb  

for at det snart er vores tur ik pga. vores alder, men forbi vi drømmer om at få en bebs  

Anmeld

25. juli 2013

jydeinden

Kathepige skriver:

vi prøver ikke endnu, og kommer ikke til det før om et par år tidligst, til den tid vil jeg være 25, hvis ikke 26.. og ærligt dét synes jeg overhovedet ikke er for gammelt. Men okay alle i min familie har også været i den alder

Så op med hovedet og vend den om og tænk at alderen ikke har noget at sige om man er en god eller dårlig mor

Anmeld

25. juli 2013

pcoramt

Kathepige skriver:

du er da slet ikke gammel! mine svigerforældre mener ihvertfald at det er meget tidligt at deres søn skal være far (27 år til januar, termin i oktober)

jeg bliver ung mor med en alder på 21 år, men det har været en kamp at blive gravid. det har taget os lige over to år, da min krop ikke fungerer optimalt på det område..

Anmeld

25. juli 2013

Morigen

Kathepige skriver:

Jeg var 32 da jeg mit første barn, vi er nu igang med at se om der vil komme et barn mere, så bliver jeg når at blive 35 inden nr. 2 kommer.

Men har også sat en grænse, når jeg først er fyldt 35 vil jeg helst ikke forsøge mere.

Anmeld

25. juli 2013

SjeBets

Kathepige skriver:

Men det er jo det, jeg ikke vidste!

Synes bare, at gennemsnitsalderen virker ret lav herinde, og sad derfor lige og undrede mig.. Det sker åbenbart tit om aftenen for mit vedkommende.

Jeg synes ikke normalt at andre er gamle, men jeg sad bare lige og tænkte lidt over mit egen situation..

tror også gruppen herinde giver det misvisende billede af hvor gammel folk er, jeg var den første i min vennekreds der fik børn, jeg var også tidlig ude med den første. Ikke planlagt.

hun var omkring en 9-10 år før resten af min vende kreds begyndte at få børn, de har været omkring en 29-31 år.

Og nu skal jeg så have en mere, her en del år efter ... men ja jeg føler mig faktisk ikke for gammel endnu. 

Men kan sige selv om jeg elsker min datter, så ville jeg meget gerne have været omkring en 27-28 før jeg fik hende. Da jeg var alene med hende i en alder af 21 og det var ikke nemt den gang at ville læse og alene med barn og ja det hele, den gang fik man kun det samme i SU som alle de andre, det var før de fandt på at enlige skulle have mere.

Anmeld

25. juli 2013

serinasmor

Gennemsnitsalderen for førstegangsfødende i dk er 29,1 ... Du ender sikkert med at trække gennemsnittet ned

Selv var jeg 27 med den første - følte mig vildt gammel men ved godt bu at det var jeg ikke og nr 2? Tjae beslutningen er ikke taget endnu men skal der være en 2er går der mindst 1 år før vi begynder at tænke på det

Anmeld

25. juli 2013

Billemyre

Jeg er 27 og er ikke gået igang endnu, og der går nok i hvert fald et par år før det kommer på tale herhjemme.
Manden nægter lige nu pga. vores meget lave månedlige rådighedsbeløb....

Sådan er det. Jeg er ikke glad for det, da jeg mener, tingene lader sig gøre, hvis de skal, men han er ikke enig, og det kræver det jo trods alt

Jeg tror, siden her primært tiltrækker unge, så derfor er det naturligt dem der fylder mest.

Anmeld

25. juli 2013

Clisolka

Kathepige skriver:

Du er i hvert fald ikke oldgammel hvis du først er 27 når du bliver mor - så er jeg i hvert fald alderspræsident 

Jeg var netop fyldt 32 da jeg fødte Isabella - nu når jeg lige at runde 35 inden lillebror kommer (medmindre han selvfølgelig vil ud før tid) 

Jeg føler mig i hvert fald ikke gammel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.