Føler mig sgu lidt gammel, når...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juli 2013

Flødebollen

ESV skriver:

Jeg var 4 måneder fra at blive 29 da jeg blev mor første gang!

Det er rart at høre fra nogle af jer i den "anden ende".

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Kathepige skriver:

Det var ligeså meget den der følelse af at være "bagefter"..

Og det er jo forskelligt fra par til par - men min undren blev født af, at gennemsnitsalderen virker meget lav herinde..

Jeg synes også de fleste herinde har været tidligere ude, end man normalt hører i statistikkerne  

men når jeg ser mig omkring, så er vi kun 2 par i vores omgangskreds (24-30år) der har barn  så jeg tror nu nok du er meget godt med  

krydser fingre for at du får 2streger inden den næste fødselsdag

Anmeld

24. juli 2013

Flødebollen

Mor11 skriver:

Jeg synes også de fleste herinde har været tidligere ude, end man normalt hører i statistikkerne  

men når jeg ser mig omkring, så er vi kun 2 par i vores omgangskreds (24-30år) der har barn  så jeg tror nu nok du er meget godt med  

krydser fingre for at du får 2streger inden den næste fødselsdag

Tak, det håber jeg også

Nu skal jeg giftes den 17.maj 2014, så der er lidt ekstra at glæde sig til.

Anmeld

24. juli 2013

CaWi

Kathepige skriver:

Tak for dit svar ...

Jeg er faktisk også kun 26 + et par måneder..

Men udsigten til en baby virker meget langt væk lige nu, så synes bare lige, at jeg følte mig meget gammel og ikke mindst bagefter!

Vi er seks kvinder i min mødregruppe, en på 26, mig på 27 tre i midten af 30'erne og en over 40. Kun to af dem i midten af 30'erne har børn i forvejen.
Så jeg synes jeg har fået barn i ret ung alder, på trods af at både mine og kærestens forældre fik børn da de var 22

Anmeld

24. juli 2013

gædde/gitte

Kathepige skriver:

vvevenvennvennevenne.Ja, når jeg læser debatter om folks alder ved første og anden graviditet.

Her sidder jeg - 26 år og er endnu ikke blevet gravid. Det slog mig, at jeg fylder 27 næste gang (Sikke et matematisk geni, jeg er )

Så kommer frygten sådan op i mig.. Nu har vi forsøgt snart 2 år på nr. 1.. Hvad så hvis der går ligeså længe med nr. 2?

Jeg bliver jo oldgammel........

Så jer kvinder, der er 26 eller derover - giv gerne mig en masse mod og bekræftelse på, at jeg ikke er en gammel kone, hvis jeg først er 27, når jeg får mit første barn.

Jeg er 29 ... men føler mig sgu også lidt gammel især fordi alle jeg kender på min alder har børn fra 1-12 år

Anmeld

24. juli 2013

Juliekp

Kathepige skriver:

Ja, når jeg læser debatter om folks alder ved første og anden graviditet.

Her sidder jeg - 26 år og er endnu ikke blevet gravid. Det slog mig, at jeg fylder 27 næste gang (Sikke et matematisk geni, jeg er )

Så kommer frygten sådan op i mig.. Nu har vi forsøgt snart 2 år på nr. 1.. Hvad så hvis der går ligeså længe med nr. 2?

Så jer kvinder, der er 26 eller derover - giv gerne mig en masse mod og bekræftelse på, at jeg ikke er en gammel kone, hvis jeg først er 27, når jeg får mit første barn.

Nu var jeg så kun 18 år da jeg fik min datter, MEN vil bare sige at du da overhovedet ikke er gammel hvis du "først" får dit første barn som 27-årig, det er bare os andre der er ultra meget unge. Du har da en fin gennemsnits alder for at få sit første barn

Uanset alder, skal du nok blive en SKØN mor alligevel! 

Og så vil jeg lige tilføje, at hvis man først får sit første barn som 40-årig, ja så synes jeg man er gammel...

Anmeld

24. juli 2013

Ciss

Kathepige skriver:

Ja, når jeg læser debatter om folks alder ved første og anden graviditet.

Nejda, hvis du er oldgammel er jeg Metusalem! Jeg var fyldt 33, da jeg fik den første og var 35 ved den næste - og jeg føler mig altså slet ikke gammel! 

Anmeld

24. juli 2013

Flødebollen

Juliekp skriver:

Nu var jeg så kun 18 år da jeg fik min datter, MEN vil bare sige at du da overhovedet ikke er gammel hvis du "først" får dit første barn som 27-årig, det er bare os andre der er ultra meget unge. Du har da en fin gennemsnits alder for at få sit første barn

Uanset alder, skal du nok blive en SKØN mor alligevel! 

Og så vil jeg lige tilføje, at hvis man først får sit første barn som 40-årig, ja så synes jeg man er gammel...

Tak

Anmeld

24. juli 2013

Flødebollen

Ciss skriver:

Nejda, hvis du er oldgammel er jeg Metusalem! Jeg var fyldt 33, da jeg fik den første og var 35 ved den næste - og jeg føler mig altså slet ikke gammel! 

Takker

Anmeld

24. juli 2013

Juliekp

Kathepige skriver:

Tak

Velbekomme da

Håber inderligt at det snart bliver jeres tur 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.