Han stikker af!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2013

bøllen

MorDk skriver:

Ved ikke om man kan sige "stikker af - stikker af" Men han griner bare eller smiler når man siger han skal blive eller lign. og så er han smuttet

Spænder ham ofte fast. Så er det skrig og skrål. Men jeg er ligeglad!

Okay så han " stikker " af .. Jeg tror det er en fase som alle børn skal igennem, de prøver grænser og udvikler sig til at blive selvstændige På alle område.

Kunne du tage en snak med ham, at det er ok han gerne vil rende frit / rundt men at han ALTID skal blive så han kan se en voksen = dig / far. At for at han ikke skal blive væk er det meget vigtigt.

og du vil blive meget ked af det hvis dette sker. Jeg har lært fra mine egne børn det ALDRIG hjælper at sige det i øjeblikket f.eks hvis han lige er stukket afsted og indhentet. Men at minde dem om det inden f.eks når I går hjemmefra. Når der er ro på og de er åbne for beskeder.

jeg tror i denne fase alder sker der lige nøjagtig det modsatte når vi stikker efter dem , nemlig det bliver sjovt. 

Jeg ville som dig også sætte ham fast om så det ender i skrig og skrål.  Så må de " lærer " at det er ok men der er regler der skal overholdes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2013

Maja_4000

Caroline gør det også .. Det er blevet til at vi næsten altid har klapvognen med, når hun så ikke hører efter kommer hun op og sidde i den .. Jeg har simpelthen ikke nerver til det andet! Er så bange for hun bliver kørt ned eller sådan noget

Anmeld

20. juli 2013

MorDk

Maja_4000 skriver:

Caroline gør det også .. Det er blevet til at vi næsten altid har klapvognen med, når hun så ikke hører efter kommer hun op og sidde i den .. Jeg har simpelthen ikke nerver til det andet! Er så bange for hun bliver kørt ned eller sådan noget

Jeg sys virkelig det er irriterende når han bare stikker afsted

Anmeld

20. juli 2013

MorTil4<3

MorDk skriver:

Min søn på knapt 3 år stikker hele tiden af når vi er ude! Det er virkelig belastende! Han hører slet ikke efter. Jeg er sgu bange for der sker ham noget eller han pludselig bliver væk! Jeg tænker han bør have vores telefon nummer på sig. Men hvad er mest praktisk? Jeg er lidt mod tush på hånden/armen... Tænker et mærke eller armbånd eller? Nogle gode ideer? Og nogle gode råd til hvordan jeg kan tackle ham når vi er ude. Det er virkelig ikke sjovt han løber væk! Det der med at løbe væk fra os... det er åbenbart et hit!

Det er sjældent jeg tager begge unger ud alene...

det er SÅ besværligt

der har vi været hårdt konsekvens og sagt til dem at SÅ holder de fast i vognen, og så bliver de sure men sådan er det, og skaber dig sig så over det så får det alternativet UD i bilen eller gå pænt!! kun EN gang har min knægt været gået amok, og ud i bilen han røg, MEN self stod vi og kiggede på bilen så han lige kunne tænke over det og vi holdte øje uden han kunne se os, så gik vi over et minut senere og spurgte ham om han ville gå pænt eller side herude, amen så kunne han godt gå pænt, og har aldrig prøvet at ha et problem siden

og det der med at stikke af, der er det en god ide bare at sige farvellll så går vi! og ofte så tænker børn shit! mor går! må hellere rende med så jeg ik bliver alene og så er den prut slået smill

Anmeld

20. juli 2013

MorTil4<3

og jeg ved at man kan få sådan nogen smarte børneseler ligesom til hunde s¨man har dem i en sele, så kan de da ik rende, mennn det ser jo lidt dumt ud hihi

Anmeld

20. juli 2013

MorDk

MilleMus1988 skriver:

der har vi været hårdt konsekvens og sagt til dem at SÅ holder de fast i vognen, og så bliver de sure men sådan er det, og skaber dig sig så over det så får det alternativet UD i bilen eller gå pænt!! kun EN gang har min knægt været gået amok, og ud i bilen han røg, MEN self stod vi og kiggede på bilen så han lige kunne tænke over det og vi holdte øje uden han kunne se os, så gik vi over et minut senere og spurgte ham om han ville gå pænt eller side herude, amen så kunne han godt gå pænt, og har aldrig prøvet at ha et problem siden

og det der med at stikke af, der er det en god ide bare at sige farvellll så går vi! og ofte så tænker børn shit! mor går! må hellere rende med så jeg ik bliver alene og så er den prut slået smill

Det der med bare at gå... det ville IKKE hjælpe her! Han er SÅ ligeglad! Han ved jo vi kommer efter ham... for han smutter enten modsatte vej eller bliver siddende. Og vi går jo ikke bare. Det ved han jo. Ville jo aldrig lade mit barn blive siddende på fortovet fx. og så bare gå. Så det duer ikke ...

Anmeld

20. juli 2013

MorDk

MilleMus1988 skriver:

og jeg ved at man kan få sådan nogen smarte børneseler ligesom til hunde s¨man har dem i en sele, så kan de da ik rende, mennn det ser jo lidt dumt ud hihi

Ja meget dumt HAHA men hold kæft hvor har jeg overvejet det nogen gange HAHA

Anmeld

20. juli 2013

..

Jeg er overbevist om at det handler om konsekvens.. Ingen af vores børn på hhv 4 og 6 er nogensinde stukket af fra os. Tror da de en gang har prøvet, kan helt ærligt ikke huske det, men så er det et spørgsmål om at de første gang er blevet stoppet, løftet op i vogn, klapvogn eller hvad vi nu havde med og deres frihed inddraget - så er de tydeligvis ikke gamle nok til at gå selv har vi sagt til dem. Alternativt har vi med det samme stoppet det vi var igang med, var vi fx i en forlystelsespark og de stak af, så ville meldingen være at fint- når du stikker af, så er du ikke stor nok til at komme med sådan en sjovt sted, kom så kører vi hjem.

Har som sagt ikke haft større udfordringer end vi har glemt dem igen, fordi vi handler med det samme :-)

Anmeld

20. juli 2013

Bondo

Det lyder lidt som om, at din søn opfatter situationen som leg. Var det ikke en idé, at foreslå ham en anden leg når i er ude. På fortovet kunne det være f.eks. ikke at røre stregerne. Det kunne også være at finde ting hurtigst f.eks. i supermarkedet. 

jeg tror ikke på hverken seler eller straf. Hvordan mon ikke et barn, der har oplevet det, bliver som teenager? Din søn er i en alder hvor han naturligt øger sin horisont. Det skader hans udvikling, hvis han bliver begrænset for meget i forhold til at opleve verden. Han skal bare lære, at han skal blive hvor du kan se ham. Det skal nok komme, men så længe han tror i leger "mor løber efter mig", så forstår han det ikke.

Anmeld

21. juli 2013

MorDk

Bondo skriver:

Det lyder lidt som om, at din søn opfatter situationen som leg. Var det ikke en idé, at foreslå ham en anden leg når i er ude. På fortovet kunne det være f.eks. ikke at røre stregerne. Det kunne også være at finde ting hurtigst f.eks. i supermarkedet. 

jeg tror ikke på hverken seler eller straf. Hvordan mon ikke et barn, der har oplevet det, bliver som teenager? Din søn er i en alder hvor han naturligt øger sin horisont. Det skader hans udvikling, hvis han bliver begrænset for meget i forhold til at opleve verden. Han skal bare lære, at han skal blive hvor du kan se ham. Det skal nok komme, men så længe han tror i leger "mor løber efter mig", så forstår han det ikke.

Tror nu ikke det skader min søn at jeg spænder ham fast i sin klapvogn. Hellere det end at han sænker hele familen, løber sin vej eller bliver kørt ned. Men jeg ved at vi bør være mere konsekvente. Og nej jeg skal ikke gøre hele turen til en leg på han præmisser. Jeg mener godt han kan lærer af konsekvens (han er snart 3) fremfor at bærer ham på hænder og fødder og gøre livet til en leg. Hvis han ikke kan gå ordentligt må han op i vognen. Han prøver at hoppe af klapvognen hvis ikke han er spændt. Han er så god og langt fremme på mange områder sååå jeg tænker det er en fase... og det lyder til det er  meget normalt. Men må jo prøve nogle af de forslag der er kommet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.