Han stikker af!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2013

Janni.

Fjolletrold har lavet disse armbånd, måske var det noget? 

Jeg har lånt billedet fra hendes side på facebook. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

NinaNymannMadsen

MorDk skriver:

Puha... kan jo ik lide at han skal skræmmes, men måske det er den eneste måde at lærer ham det på? Jeg ved ikke... Ej der må være andre og bedre metoder!

der er sikkert mange andre metoder og hvis du ikke føler dig tryg skal du heller ikke gøre det.
ved det har hjulpet på nogen men selvf ikke alle børn det hjælper på.

Anmeld

19. juli 2013

NinaNymannMadsen

Faith skriver:

Ej det mener du ikke vel?

Jeg kan tydeligt huske de få gange jeg er blevet væk fra mine forældre som barn. Det er noget af det mest forfærdelige et barn kan opleve.

Der må dælme være andre og bedre metoder!

jo mener det. men man skal selvf ikke gøre det hvis man ikke er tryg ved det eller noget som helst.

man skal selv vide hvor barnet er men barnet skal ikke vide hvor du er det er det jeg mener med det.

hvis man ikke er tryg ved det så skal man ikke og jo der er da sikkert mange andre metoder.

dette var bare en jeg har hørt om og som har hjulpet dem jeg kender der har prøvet dette.

Anmeld

19. juli 2013

Tip!

tag ud og handle ind.. To voksne.. Lad ham blive væk inde i butikken, mens den anden voksne "vogter" døren ud i smug.. Så ved i at han er i butikken.. 

Der skal ikke mange minutters adskildelse til før at han begynder at lede efter jer.. Gå så normalt du kan rundt og handle, lige pludselig står han hos dig igen.. 

min søn er godt nok 4 1/2, men han vil ofte hellere over og kigge på legesager end og gå med efter de forskellige ting.. Jeg ved at han blir i butikken.. 

Anmeld

19. juli 2013

Miia90

Skriv dine oplysninger på bleen

Anmeld

20. juli 2013

klmf

Lige præcis sådan der har vi det også. Og det er så belastende, altid skal man løbe efter sådan en lille skid Det er ikke særlig hyggeligt at komme ud når dte er på den måde. Vi har været nødsaget til at bruge gåsele på steder med mange mennesker for simpelt sikkerhedshensyn. Har fået mange bebrejdende blikke, men den virkede, og jeg tænkte bare, at jeg bedre kunne udholde de der bedrevidende, forargede blikke end et barn, der blev kørt ned. Den der med 'bare at holde bedre øje' gik ikke her, fordi vi kunne gå med ham i hånden og vupti! så rev han sig løs og løøøøøøøøøøøøøøøøøøb...... Så vi har været igennem det hele, pisk og gulerod (ikke bogstaveligt talt vel), men intet hjalp. Jeg er heller ingen steder alene med dem begge.

Så lige pludselig... I sidste uge på ferien var vi i et center, hvilket plejer at være et helvede, fodi der er så mange butikker han kan løbe ind i og gemme sig plus diverse forlystelser man kan få et flip over hvis man ikke må prøve. Men denne gang suste han bare rundt ved siden af mig, kom når jeg kaldte osv. Mor var i chok.
I går var vi til Vorbasse Marked. Sidste år var vi 3 voksne til at holde styr på ham og der gik det kun med nød og næppe og det var 3 meget trætte voksne. Men i går var det helt anderledes, han løb stadig rundt, men det var som om han havde fået en helt anden bevidsthed om at HAN også skal holde øje med os, ikke kun omvendt. Så det gik uden problemer overhovedet og det var bare så dejligt. Ungen fik stor ros

Så vil sige - det er nok som med kolik, giv det tid, lige pludselig vender det Indtil da kunne en sele måske være en mulighed, måske bare de værste steder og når du også skal holde styr på barnevognen...

Anmeld

20. juli 2013

bøllen

MorDk skriver:

Min søn på knapt 3 år stikker hele tiden af når vi er ude! Det er virkelig belastende! Han hører slet ikke efter. Jeg er sgu bange for der sker ham noget eller han pludselig bliver væk! Jeg tænker han bør have vores telefon nummer på sig. Men hvad er mest praktisk? Jeg er lidt mod tush på hånden/armen... Tænker et mærke eller armbånd eller? Nogle gode ideer? Og nogle gode råd til hvordan jeg kan tackle ham når vi er ude. Det er virkelig ikke sjovt han løber væk! Det der med at løbe væk fra os... det er åbenbart et hit!

Det er sjældent jeg tager begge unger ud alene...

det er SÅ besværligt

Stikker han af , som i at STIKKE AF . Eller går han sine egne veje og bliver væk ?? 

Her har mindste manden en tendens til at løbe væk fra os , ikke fordi han nødvendigvis vil løbe væk . Men fordi han er fuldt af krudt og nysgerrig . Jeg kan godt frygte at have ham med ud at handle eller ned i byen alene , fordi jeg langt fra altid har kræfterne og overskuddet til det.

jeg er begyndt HVER gang vi går i en butik eller andre steder , at sige nu husker du at blive ved mig ellers er vi nød til at gå. Syntes faktisk det hjælper en smule .

har 1 gang gået fra en butik fordi han løb og løb rundt med en vogn i en butik.  Eller vi er gået fra det vi laver fordi han ikke høre efter.

et armbånd kan være en mulighed , fjolletrold laver sådan bånd med Tlf og navn. 

sidder han i vogn når du er ude med begge eller går han ?? Sidder han i vogn og vil ned, ville jeg igen tage snakken med ham . Hvis han vil ned skal han blive ved jer . Lær ham at han ALDRIG må gå længere væk end han ALTID kan se en voksen = Dig . 

Anmeld

20. juli 2013

bøllen

NinaNymannMadsen skriver:

prøv at lade ham blive væk. det kan hjælpe for så bliver de gerne bange og gør ikke sådan noget igen. det kommer selvf and på barnet. men min datter løber aldrig længere væk end hun kan se os.

og ellers et armbånd med jeres nummer på er en god ide så hvis han skulle blive væk eller sådan noget så kan folk ringe efter jer.

Ville aldrig lade mit barn blive væk med vilje 

Og med min den store ville de nu heller ikke virker, han blev væk 1 gang til STOR panik for os forældre. Knægten selv sagde ikke et kny.

Anmeld

20. juli 2013

RGN

Profilbillede for RGN
StineW79 skriver:

Min veninde overvejde på et tidspunkt en gåsele til sin søn, fordi han altid stak af. Ved godt det overhovedet ik er pædagogisk korrekt, men tænker at når han er så stor ku det måske være pinligt nok for ham, til at han blev hos jer.....  Og ellers må han jo sidde spændt fast i en klapvogn og være sur. Det bliver han nok også hurtig træt af! 

Ja det var de mere upædagogiske ider. Vh stine

Jeg synes det er gode ideér du kommer med, som jeg på ingen måde finder upædagogiske.

Børn må godt lære lidt diciplin og konsekvens.

Anmeld

20. juli 2013

MorDk

bøllen skriver:

Stikker han af , som i at STIKKE AF . Eller går han sine egne veje og bliver væk ?? 

Her har mindste manden en tendens til at løbe væk fra os , ikke fordi han nødvendigvis vil løbe væk . Men fordi han er fuldt af krudt og nysgerrig . Jeg kan godt frygte at have ham med ud at handle eller ned i byen alene , fordi jeg langt fra altid har kræfterne og overskuddet til det.

jeg er begyndt HVER gang vi går i en butik eller andre steder , at sige nu husker du at blive ved mig ellers er vi nød til at gå. Syntes faktisk det hjælper en smule .

har 1 gang gået fra en butik fordi han løb og løb rundt med en vogn i en butik.  Eller vi er gået fra det vi laver fordi han ikke høre efter.

et armbånd kan være en mulighed , fjolletrold laver sådan bånd med Tlf og navn. 

sidder han i vogn når du er ude med begge eller går han ?? Sidder han i vogn og vil ned, ville jeg igen tage snakken med ham . Hvis han vil ned skal han blive ved jer . Lær ham at han ALDRIG må gå længere væk end han ALTID kan se en voksen = Dig . 

Ved ikke om man kan sige "stikker af - stikker af" Men han griner bare eller smiler når man siger han skal blive eller lign. og så er han smuttet

Spænder ham ofte fast. Så er det skrig og skrål. Men jeg er ligeglad!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.