MorDk skriver:
Min søn på knapt 3 år stikker hele tiden af når vi er ude! Det er virkelig belastende! Han hører slet ikke efter. Jeg er sgu bange for der sker ham noget eller han pludselig bliver væk! Jeg tænker han bør have vores telefon nummer på sig. Men hvad er mest praktisk? Jeg er lidt mod tush på hånden/armen... Tænker et mærke eller armbånd eller? Nogle gode ideer? Og nogle gode råd til hvordan jeg kan tackle ham når vi er ude. Det er virkelig ikke sjovt han løber væk! Det der med at løbe væk fra os... det er åbenbart et hit!
Min søn har også en tendens til at smutte afsted uden at høre efter. Her virker det at sige at hvis han ikke kan finde ud af at blive hos os og høre efter, skal han være lige ved siden af os hele tiden/holde os i hånden. Det bliver han hurtigt træt af, og så holder overholder han reglerne ... indtil næste gang ...
Men vi skal have øjne på ham hele tiden, men det skal man vel altid alligevel ...
Mht tlfnummer bruger vi det kun på "lukkede" steder som fx Djurs Sommerland eller koncerter. Nogen steder kan man få et armbånd, ellers skriver vi det altså på armen med kuglepen. Jeg har egentlig aldrig tænkt over at det kunne være problematisk - han får alligevel så tit tegnet lidt på sig selv ...
Anmeld