Han stikker af!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.192 visninger
41 svar
23 synes godt om
19. juli 2013

MorDk

Min søn på knapt 3 år stikker hele tiden af når vi er ude! Det er virkelig belastende! Han hører slet ikke efter. Jeg er sgu bange for der sker ham noget eller han pludselig bliver væk! Jeg tænker han bør have vores telefon nummer på sig. Men hvad er mest praktisk? Jeg er lidt mod tush på hånden/armen... Tænker et mærke eller armbånd eller? Nogle gode ideer? Og nogle gode råd til hvordan jeg kan tackle ham når vi er ude. Det er virkelig ikke sjovt han løber væk! Det der med at løbe væk fra os... det er åbenbart et hit!

Det er sjældent jeg tager begge unger ud alene...

det er SÅ besværligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2013

NinaNymannMadsen

prøv at lade ham blive væk. det kan hjælpe for så bliver de gerne bange og gør ikke sådan noget igen. det kommer selvf and på barnet. men min datter løber aldrig længere væk end hun kan se os.

og ellers et armbånd med jeres nummer på er en god ide så hvis han skulle blive væk eller sådan noget så kan folk ringe efter jer.

Anmeld

19. juli 2013

MorDk

NinaNymannMadsen skriver:

prøv at lade ham blive væk. det kan hjælpe for så bliver de gerne bange og gør ikke sådan noget igen. det kommer selvf and på barnet. men min datter løber aldrig længere væk end hun kan se os.

og ellers et armbånd med jeres nummer på er en god ide så hvis han skulle blive væk eller sådan noget så kan folk ringe efter jer.

Altså lade ham blive væk som i at vi ved hvor han er men han tror han er blevet væk ikk?

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

MorDk skriver:

Min søn på knapt 3 år stikker hele tiden af når vi er ude! Det er virkelig belastende! Han hører slet ikke efter. Jeg er sgu bange for der sker ham noget eller han pludselig bliver væk! Jeg tænker han bør have vores telefon nummer på sig. Men hvad er mest praktisk? Jeg er lidt mod tush på hånden/armen... Tænker et mærke eller armbånd eller? Nogle gode ideer? Og nogle gode råd til hvordan jeg kan tackle ham når vi er ude. Det er virkelig ikke sjovt han løber væk! Det der med at løbe væk fra os... det er åbenbart et hit!

Min søn har også en tendens til at smutte afsted uden at høre efter. Her virker det at sige at hvis han ikke kan finde ud af at blive hos os og høre efter, skal han være lige ved siden af os hele tiden/holde os i hånden. Det bliver han hurtigt træt af, og så holder overholder han reglerne ... indtil næste gang ... Men vi skal have øjne på ham hele tiden, men det skal man vel altid alligevel ...

Mht tlfnummer bruger vi det kun på "lukkede" steder som fx Djurs Sommerland eller koncerter. Nogen steder kan man få et armbånd, ellers skriver vi det altså på armen med kuglepen. Jeg har egentlig aldrig tænkt over at det kunne være problematisk - han får alligevel så tit tegnet lidt på sig selv ...

Anmeld

19. juli 2013

MorDk

Pikku Myy skriver:

Min søn har også en tendens til at smutte afsted uden at høre efter. Her virker det at sige at hvis han ikke kan finde ud af at blive hos os og høre efter, skal han være lige ved siden af os hele tiden/holde os i hånden. Det bliver han hurtigt træt af, og så holder overholder han reglerne ... indtil næste gang ... Men vi skal have øjne på ham hele tiden, men det skal man vel altid alligevel ...

Mht tlfnummer bruger vi det kun på "lukkede" steder som fx Djurs Sommerland eller koncerter. Nogen steder kan man få et armbånd, ellers skriver vi det altså på armen med kuglepen. Jeg har egentlig aldrig tænkt over at det kunne være problematisk - han får alligevel så tit tegnet lidt på sig selv ...

Jeg tænker bare hvorfor kun give tlf. nr. på lukkede steder? Der er jo ofte noget informations halløj men kan gå til... men hvis han bliver væk på gaden... så ille folk jo kunne ringe til os hvis De har fundet ham.

Grunden til jeg ikke vil skrive med tush på hans arm er at vi herhjemme prøver at lærer ham at man KUN tegner på papiret. Så det ville være lidt dumt af os at skrive på hans arm, for så viser vi jo det er ok  Han er jo ikke så gammel.

Anmeld

19. juli 2013

MyLove E

MorDk skriver:

det er SÅ besværligt

Jeg fandt det her http://www.babygear.dk/navnearmband-infoband.html

Anmeld

19. juli 2013

NinaNymannMadsen

MorDk skriver:

Altså lade ham blive væk som i at vi ved hvor han er men han tror han er blevet væk ikk?

ja.

det kan sætte en skræk i livet på ham så han forstår han skal blive omkring jer.

Anmeld

19. juli 2013

Team Putte

MorDk skriver:

det er SÅ besværligt

jeg vil oz sige i skal vise ham hvad det vil sige at blive væk.. Lad ham liste af efter i et par gange har været efter ham og fortalt ham at han skal blive hvor han kan se jer for ikke at blive væk.. Når han så lister af følger en eller anden efter på afstand så han ik opdager personen Men stadig tæt nok på til at kunne hjælpe hvis han får problemer.. Lade ham blive godt og grundigt ked af det og så hjælpe ham og forklare at det er sådan når man bliver væk.. Ved ik om den kan kaldes direkte pædagogisk korrekt den metode Men den virker!

Anmeld

19. juli 2013

DianaRJS

MorDk skriver:

det er SÅ besværligt

kender det godt...

dog er det kun herhjemme de gør det.. men lukker vi dem ud bagved for at lege hvor hele haven er hegnet ind, går det nøjagtig 5 min og så kan vi finde dem omme foran -.- om så vi bare selv er gået ind for at gå på toilet er de smuttet -.- virkelig belastende... ved man kan købe sådan nogle armbånd der er til det, som børnehaver osv også bruger   men kan ikke huske hvor jeg har set dem -.-

Anmeld

19. juli 2013

Pikku Myy

MorDk skriver:

Jeg tænker bare hvorfor kun give tlf. nr. på lukkede steder? Der er jo ofte noget informations halløj men kan gå til... men hvis han bliver væk på gaden... så ille folk jo kunne ringe til os hvis De har fundet ham.

Grunden til jeg ikke vil skrive med tush på hans arm er at vi herhjemme prøver at lærer ham at man KUN tegner på papiret. Så det ville være lidt dumt af os at skrive på hans arm, for så viser vi jo det er ok  Han er jo ikke så gammel.

Når vi er på et åbent sted får han simpelthen ikke lov til at gå afsted så han kan blive væk. Det handler mere om trafik. HVIS han blev væk, ville jeg ringe til politiet og forvente at dem der fandt ham gjorde det samme, og så ville vi finde ham ad den vej. Jeg er ikke sikker på jeg ville gå i gang med at lede efter fx et armbånd hvis jeg fandt et barn der ver blevet væk fra sine forældre ... Det ville jeg i Djurs Sommerland.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.