C-Dog skriver:
Mine børn råber og skriger og skaber sig, de kommer løbende ind i stuen med sko fulde af mudder, de griner højt og længe og larmer når de har det sjovt, de maler uden for stregerne og gerne helt op på væggen, de smider deres tøj ved siden af kurven og tømmer gerne en hel shampoo når barbie skal i boblebad i håndvasken, de kalder mig for en gammel orm, og de hilser gladeligt på en masse fremmede selv om de ikke må, de er skønne og de er mine og jeg elsker dem helt uendeligt, men forfaen hvor er de bare ikke 'perfekte børn på perfekte børneværelser i gang med perfekt stille og rolige lege og fotograferet helt ubevidst perfekt direkte ind i et boligmagasin'. Føler nærmest jeg har vilde indianer børn i forhold til, tilsyneladene, alle andre.
Har alle andre virkelig pastelfarvede børn der kun leger med økolegetøj og aldrig larmer eller ødelægger noget, piller næse, eller roder?! Seriøst? Ikke en eneste lille plet på det pastelfarvede tøj?
Mener bestemt ikke vi har et perfekt barn, men mudder skal ikke indenfor, sko tar hun af i bryggerset. Bevares hun råber og skriger ( hun er 2,5, så langt fra alt passer hende...) og hun får lov til at være sur, men siger stop på et tidspunkt, så hun ikke kører sig selv helt op. Jeg sørger pt for at tøjet ender i kurven, men andet der fx skal i skraldespanden putter hun selv i, det skal ikke ligge og flyde. Shampooen dufter hun til og får en klat i hånden, hun så selv smører i håret, mens resten bliver sat tilbage på hylden. Hun gør sig ikke specielt godt i pastelfarver, så hendes tøj er farverigt og mest arvet eller brugt. Hun piller gerne næsen og viser glædeligt indholdet, men siger "puhaa en stor bussemand". Hun leger med alt mellem himmel og jord og roder også, men hjælper skam også med at rydde op. Hun tegner desuden ikke på væggene, for vi har masser af papir.. Og ødelægger som regel heller ikke noget... Vil ikke kalde hende perfekt, men forsøger da at opdrage hende til at blive et menneske med gode værdier og holdninger, samt til at ha' pli og situationsfornemmelse...- er det nu forkert ?
Anmeld