Er vi de eneste med u-perfekte børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2013

helle85

FamilenStorm skriver:

Det er vi også :-)

Det meste er tilladt hjemme bag husets 4 vægge ( med måde selvfølgelig) og det har vi det helt fint med, så længe hun ved hvordan man opføre sig når vi er uden for huset..

det rat at vide man ikke er de eneste der har det sådan

ja det er det vigtigste at de ved hvordan man opfører sig nå man er ude
og mine børn er så store så de er søde og velopdragen nå de er ude for hjemmet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

MKBP

Profilbillede for MKBP
C-Dog skriver:

Mine børn råber og skriger og skaber sig, de kommer løbende ind i stuen med sko fulde af mudder, de griner højt og længe og larmer når de har det sjovt, de maler uden for stregerne og gerne helt op på væggen, de smider deres tøj ved siden af kurven og tømmer gerne en hel shampoo når barbie skal i boblebad i håndvasken, de kalder mig for en gammel orm, og de hilser gladeligt på en masse fremmede selv om de ikke må, de er skønne og de er mine og jeg elsker dem helt uendeligt, men forfaen hvor er de bare ikke 'perfekte børn på perfekte børneværelser i gang med perfekt stille og rolige lege og fotograferet helt ubevidst perfekt direkte ind i et boligmagasin'. Føler nærmest jeg har vilde indianer børn i forhold til, tilsyneladene, alle andre.
Har alle andre virkelig pastelfarvede børn der kun leger med økolegetøj og aldrig larmer eller ødelægger noget, piller næse, eller roder?! Seriøst? Ikke en eneste lille plet på det pastelfarvede tøj?

Mener bestemt ikke vi har et perfekt barn, men mudder skal ikke indenfor, sko tar hun af i bryggerset. Bevares hun råber og skriger ( hun er 2,5, så langt fra alt passer hende...) og hun får lov til at være sur, men siger stop på et tidspunkt, så hun ikke kører sig selv helt op. Jeg sørger pt for at tøjet ender i kurven, men andet der fx skal i skraldespanden putter hun selv i, det skal ikke ligge og flyde. Shampooen dufter hun til og får en klat i hånden, hun så selv smører i håret, mens resten bliver sat tilbage på hylden. Hun gør sig ikke specielt godt i pastelfarver, så hendes tøj er farverigt og mest arvet eller brugt. Hun piller gerne næsen og viser glædeligt indholdet, men siger "puhaa en stor bussemand". Hun leger med alt mellem himmel og jord og roder også, men hjælper skam også med at rydde op. Hun tegner desuden ikke på væggene, for vi har masser af papir.. Og ødelægger som regel heller ikke noget... Vil ikke kalde hende perfekt, men forsøger da at opdrage hende til at blive et menneske med gode værdier og holdninger, samt til at ha' pli og situationsfornemmelse...- er det nu forkert ?

Anmeld

14. juli 2013

Leonora

Hvor er det dog et skønt oplæg
Vi havde gæster til aften og jeg måtte flere gange tænke "OMG mine unger er jo krop umulige"
De talte hele tiden, sad ikke stille ved bordet, afbrød når man talte, væltede glas, løb rundt, ville ikke have nattøj på osv.

Så er helt på toppen over dine tanker og nej du er ikke alene

Knus og go søndag

Anmeld

14. juli 2013

Pikku Myy

Malunsesmutti skriver:

Have lov at pille næse?! Børn gør det ja, men de skal da ikke have lov?

Hvorfor ikke:

http://ekstrabladet.dk/vrangen/article263147.ece

Anmeld

14. juli 2013

Pikku Myy

Mumto3 skriver:

Mej, vi bar ikke perfekte børn! Slet ikke!!! Men jeg synes at den dyrkelse af det ikke perfekte hos nogle, kan tage lidt overhånd. Mine ikke perfekte børn skal lære hvordan man opføre sig, og jeg bliver så irriteret når legekammeraterne vader ind i stuen med mudder på skoene, sådan som TS nævner hendes børn gør. Det synes jeg ikke er i orden, og ville ønske at forældre lagde en ære i at deres børn var velopdragne, istedet for at lægge en ære i at deres børn er frie og udisciplinerede! ( og dette handler IKKE om TSs børn! Dem kender jeg ikke! og det handler heller ikke om TS og hendes opdragelse af hendes børn, for det kender jeg heller ikke noget til! Det handler om en strømning i tiden hvor det uperfekte er blevet et ideal for nogle, men ikke for alle!)

Kan det ikke handle mere om normer end om opdragelse? Nogle af de mest velopdragne mennesker jeg er stødt på i løbet af mit liv, tog konsekvent ikke skoene af indenfor. Og meget nødigt selv hvis de blev bedt om det. For dem var det ikke normen hvor de kom fra (100% danskere), og derfor virkede det næsten absurd at skulle gå rundt i strømpesokker.

Anmeld

14. juli 2013

Laulund87

camilla10 skriver:

Hjælp ! Det er altså en misforståelse ! Mit indlæg gælder trådstarters børn og tanken er blot, at børn er perfekte, også når de er fulde af krudt 

Okay godt så! Så misforstod jeg

Anmeld

14. juli 2013

camilla10

Laulund87 skriver:

Okay godt så! Så misforstod jeg

Alt forladt 

Anmeld

14. juli 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Så perfekt er min datter 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. juli 2013

Mumto3

Pikku Myy skriver:

Kan det ikke handle mere om normer end om opdragelse? Nogle af de mest velopdragne mennesker jeg er stødt på i løbet af mit liv, tog konsekvent ikke skoene af indenfor. Og meget nødigt selv hvis de blev bedt om det. For dem var det ikke normen hvor de kom fra (100% danskere), og derfor virkede det næsten absurd at skulle gå rundt i strømpesokker.

Jo det har du ret i. Men det er jo to sider af samme sag. Vi opdrager efter vores normer. Nogle normer er mere udbredt end andre ( tænk foreksempek på kø kultur. holder man sin plads eller løber man over til den nye kasse der lige er åbnet?) problemerne opstår når ens egne normer er anderledes i forhold til de mest udbredte normer. ( dit eget eks. Med at tage skoene af)

Anmeld

14. juli 2013

Laulund87

Okay vi sidder heller ikke altid pænt ved bordet herhjemme

Når det er varmt tager hun gerne alt tøjet af når hun kommer hjem fra børnehave og jeg måtte bare tage et billede da begge fødder sørme røg på bordet. (Hun sidder altså ikke sådan når vi er på Jensens)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.