Er vi de eneste med u-perfekte børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2013

AnthonsMor

Malunsesmutti skriver:

Have lov at pille næse?! Børn gør det ja, men de skal da ikke have lov?

Indtil en vis alder, hvor de kan forstå det faktisk ikke er så lækkert.. Det hjælper jo ikke at skælde ud over det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

..

camilla10 skriver:

Lyder i mine øjne som om du har de mest perfekte unger  Godt man ikke har sådan nogle kedelige goodie goodie børn..

Hvis det er mine børn Du taler om, så er det godt nok langt ude at udtale sig på den måde når du ikke har mødt dem. De er langt fra kedelige, de er verdens bedste børn - som bare også kan finde ud af at opføre sig ordentligt og som får et væsentligt nemmere liv end alle de umulige unger som ikke kan geberde sig. Mine unger får sjældent skæld ud hverken hjemme eller ude, vi og andre voksne nyder at være sammen med dem. De får masser af ros og er nogen seje populære unger i både sfo og bh!

Anmeld

14. juli 2013

helle85

C-Dog skriver:

Mine børn råber og skriger og skaber sig, de kommer løbende ind i stuen med sko fulde af mudder, de griner højt og længe og larmer når de har det sjovt, de maler uden for stregerne og gerne helt op på væggen, de smider deres tøj ved siden af kurven og tømmer gerne en hel shampoo når barbie skal i boblebad i håndvasken, de kalder mig for en gammel orm, og de hilser gladeligt på en masse fremmede selv om de ikke må, de er skønne og de er mine og jeg elsker dem helt uendeligt, men forfaen hvor er de bare ikke 'perfekte børn på perfekte børneværelser i gang med perfekt stille og rolige lege og fotograferet helt ubevidst perfekt direkte ind i et boligmagasin'. Føler nærmest jeg har vilde indianer børn i forhold til, tilsyneladene, alle andre.
Har alle andre virkelig pastelfarvede børn der kun leger med økolegetøj og aldrig larmer eller ødelægger noget, piller næse, eller roder?! Seriøst? Ikke en eneste lille plet på det pastelfarvede tøj?

nej så er du vist ikke den eneste med u-perfekte børn, for mine er lige sådan på nær det med barbie og boblebad for mine børn gider ikke rigtig at lege med barbie

men tror der er noget galt hvis børn altid sider stille og leger og aldrig gør noget forkert

Anmeld

14. juli 2013

hautecouture

C-Dog skriver:

Mine børn råber og skriger og skaber sig, de kommer løbende ind i stuen med sko fulde af mudder, de griner højt og længe og larmer når de har det sjovt, de maler uden for stregerne og gerne helt op på væggen, de smider deres tøj ved siden af kurven og tømmer gerne en hel shampoo når barbie skal i boblebad i håndvasken, de kalder mig for en gammel orm, og de hilser gladeligt på en masse fremmede selv om de ikke må, de er skønne og de er mine og jeg elsker dem helt uendeligt, men forfaen hvor er de bare ikke 'perfekte børn på perfekte børneværelser i gang med perfekt stille og rolige lege og fotograferet helt ubevidst perfekt direkte ind i et boligmagasin'. Føler nærmest jeg har vilde indianer børn i forhold til, tilsyneladene, alle andre.
Har alle andre virkelig pastelfarvede børn der kun leger med økolegetøj og aldrig larmer eller ødelægger noget, piller næse, eller roder?! Seriøst? Ikke en eneste lille plet på det pastelfarvede tøj?

Min datter på knap 2 RÅBER og SKRIGER og kan smide sig på gulvet i raserianfald overalt - må undskyldende hysse og tysse på hende når vi er ude og handle. Tage hende op og bede hende om at STOPPE! ... Bare fordi hun æde løs i frugt/grønt afdelingerne, men den går jo ikke.  Når vi handler alene os to bliver det som regel dyre Føtex frem for billige Lidl, fordi jeg, i Føtex, kan fylde hende med en gratis tebolle og så holder hun mund 

Hun prøver virkelig mig og hendes far af - slår, skubber, nægter at høre efter, siger 'nej' til alt, smider med maden, vælter hendes glas og  banker med sit bestik. Tørrer mund i blusen og fingre i bukserne  Hun er generelt god til at sige 'nej' eller 'stop' overfor andre børn hvis de irriterer hende, men hører de ikke efter 1. Eller 2. gang så er der overhængende farer for, at hun stikker dem en flad  Senest plantede hun klør 5 lige på sin 7-årige kusines kind 

Men hold nu KÆFT hvor er hun vellidt  Heldigvis.

i vuggestuen elsker de hende, de synes hun er ualmindeligt sjovt og charmerende, og de andre børn råber AYAAA når hun kommer om morgenen (og hun giver da også gladeligt et kæmpe kram til samtlige børn på stuen nær hun kommer) - samt siger farvel med fingerkys til de voksne inden vi går hjem.

når vi er ude, vil hun snakke med ALLE - uanset alder, køn, etnicitet, handicap, tøj eller noget andet, de er jo heldigvis så fordomsfri de kære små  Hun får folk til at smile/grine og det elsker jeg hende (bl.a.) for  Hun er ikke perfekt, og gudskelov for det, for hvor ville det være kedeligt  

Anmeld

14. juli 2013

Laulund87

camilla10 skriver:

Lyder i mine øjne som om du har de mest perfekte unger  Godt man ikke har sådan nogle kedelige goodie goodie børn..

Sikke en fej kommentar at komme med!

Anmeld

14. juli 2013

FamilenStorm

C-Dog skriver:

Det lyder helt som perfekte børn i mine øre.. For de er BØRN og ikke et eller andet pyntegenstand..

Vi har en sød og skøn pige, der til tider har snot i hele bæret, hellere vil have is en aftensmad, roder, er trodsig, bliver beskidt, råber, skriger og tumler i leg, spiser sågar en gang imellem med fingerne trods hun snart er 3 år.. Men hun er helt perfekt Hun er nemlig bare en lille puge på 2,9 år der er ved at lære livet at kende

Anmeld

14. juli 2013

hautecouture

Laulund87 skriver:

Sikke en fej kommentar at komme med!

For god ordens skyld, så læser jeg det altså som om, at hun svarer trådstarter; altså at TS har nogle perfekte børn. Og at goodie, goodie børn (som børn under streng disciplin for at udstråle perfektioN ikke får lov at være børn) er kedelige. Altså ikke et angreb på nogen som helst i denne tråd.

Anmeld

14. juli 2013

FamilenStorm

Macrolf skriver:

Hvis det er mine børn Du taler om, så er det godt nok langt ude at udtale sig på den måde når du ikke har mødt dem. De er langt fra kedelige, de er verdens bedste børn - som bare også kan finde ud af at opføre sig ordentligt og som får et væsentligt nemmere liv end alle de umulige unger som ikke kan geberde sig. Mine unger får sjældent skæld ud hverken hjemme eller ude, vi og andre voksne nyder at være sammen med dem. De får masser af ros og er nogen seje populære unger i både sfo og bh!

Altså jeg vil sige at vores datter også er velopdragen.. Trods hendes 2.9år, siger hun tak, det var så lidt, selv tak osv.. Men lige så velopdragen hun er lige så uopdragen kan hun nogle gange føles at være..

Børn skal være børn, og det skal de have lov til..

Herhjemme ved hun godt hvad der er rigtig og forkert.. Nogle gange kan det være sjovt at komme drivvåd ind i stuen og vi griner af det sammen.. Hun ved at det ikke noget vi gør hele tiden og at det grisser.. Men vi har det sjovt..

Anmeld

14. juli 2013

helle85

C-Dog skriver:

men til gengæld er vi voksne så heller ikke perfekte herhjemme

vi kommer også til at gå ind ed sko på(dog ikke med mudder )

forleden dag da vi spiste uden for kom vi da også til at lege mad kamp (efter vi havde spist) med peberfrugt og børnene syntes at det var sjovt fordi det skete lige pludseligt og det sjælden det sker

og vi kommer da også nogen gange ti at lege vand kamp og også nogen gange inden for

(DET KAN GODT SKE AT NOGEN BLIVER FORARGET OVER DET MEN SÅDAN ER VI I VORES FAMILIE )

Anmeld

14. juli 2013

hautecouture

Macrolf skriver:

Er ret sikker på hendes svar er til TS og ikke et angreb på dig - sådan læser jeg det i hvert fald 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.