Er vi de eneste med u-perfekte børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2013

camilla10

Macrolf skriver:

Hvis det er mine børn Du taler om, så er det godt nok langt ude at udtale sig på den måde når du ikke har mødt dem. De er langt fra kedelige, de er verdens bedste børn - som bare også kan finde ud af at opføre sig ordentligt og som får et væsentligt nemmere liv end alle de umulige unger som ikke kan geberde sig. Mine unger får sjældent skæld ud hverken hjemme eller ude, vi og andre voksne nyder at være sammen med dem. De får masser af ros og er nogen seje populære unger i både sfo og bh!

Øh nej  Havde ikke lige læst dit indlæg, kun trådstarters og nogle af de første indlæg.

Min tanke er bare at trådstarters børn lyder som nogle dejlige unger med krudt i. Som udgangspunkt gør man vel sit bedste for at opdrage sine børn og nogle er der mere krudt i end andre. Jeg er selv begavet med et barn, der er meget selvregulerende og let at opdrage, men hvem ved om der er mere krudt i nr. 2 vi venter?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

camilla10

Laulund87 skriver:

Sikke en fej kommentar at komme med!

Hjælp ! Det er altså en misforståelse ! Mit indlæg gælder trådstarters børn og tanken er blot, at børn er perfekte, også når de er fulde af krudt 

Anmeld

14. juli 2013

Mumto3

Mej, vi bar ikke perfekte børn! Slet ikke!!! Men jeg synes at den dyrkelse af det ikke perfekte hos nogle, kan tage lidt overhånd. Mine ikke perfekte børn skal lære hvordan man opføre sig, og jeg bliver så irriteret når legekammeraterne vader ind i stuen med mudder på skoene, sådan som TS nævner hendes børn gør. Det synes jeg ikke er i orden, og ville ønske at forældre lagde en ære i at deres børn var velopdragne, istedet for at lægge en ære i at deres børn er frie og udisciplinerede! ( og dette handler IKKE om TSs børn! Dem kender jeg ikke! og det handler heller ikke om TS og hendes opdragelse af hendes børn, for det kender jeg heller ikke noget til! Det handler om en strømning i tiden hvor det uperfekte er blevet et ideal for nogle, men ikke for alle!)

Anmeld

14. juli 2013

camilla10

hautecouture skriver:

For god ordens skyld, så læser jeg det altså som om, at hun svarer trådstarter; altså at TS har nogle perfekte børn. Og at goodie, goodie børn (som børn under streng disciplin for at udstråle perfektioN ikke får lov at være børn) er kedelige. Altså ikke et angreb på nogen som helst i denne tråd.

Åh tak  netop

Anmeld

14. juli 2013

Anonym8827

De lyder fantastiske det er perfekte børn for mig

Anmeld

14. juli 2013

mulle85

min store dreng på 4 elsker mudder og gerne hele vores altan får en tur hvis han kan komme afsted med det, han har et temperament der er stort smækker grerne med døren når mor her er dum osv, men er jeg ikke dum ind imellem gør jeg ikke mit job ordenligt, så nej ifølge andre er han nok ikke perfekt, men ligemeget hvad er mine unger perfekte i mine øjne, har en på 8 mdr mon ikke han bliver lige sådan en dag!

Anmeld

14. juli 2013

DianaRJS

C-Dog skriver:

Mine børn råber og skriger og skaber sig, de kommer løbende ind i stuen med sko fulde af mudder, de griner højt og længe og larmer når de har det sjovt, de maler uden for stregerne og gerne helt op på væggen, de smider deres tøj ved siden af kurven og tømmer gerne en hel shampoo når barbie skal i boblebad i håndvasken, de kalder mig for en gammel orm, og de hilser gladeligt på en masse fremmede selv om de ikke må, de er skønne og de er mine og jeg elsker dem helt uendeligt, men forfaen hvor er de bare ikke 'perfekte børn på perfekte børneværelser i gang med perfekt stille og rolige lege og fotograferet helt ubevidst perfekt direkte ind i et boligmagasin'. Føler nærmest jeg har vilde indianer børn i forhold til, tilsyneladene, alle andre.
Har alle andre virkelig pastelfarvede børn der kun leger med økolegetøj og aldrig larmer eller ødelægger noget, piller næse, eller roder?! Seriøst? Ikke en eneste lille plet på det pastelfarvede tøj?

jeg tænker bare..... hvor kender du mine drenge fra?

det der er nøjagtig som hvis jeg skulle beskrive mine egne børn...

men ved du hvad... vi ved at når vores børn larmer så har de det sjovt og hvad er bedre end ens guldklumper der hygger sig og har det sjovt?

alle andre kan fanme kigger hvis de synes mine børn er højrystet, men hellere det end børn der bare sidder for at sidde.... det er min holdning og undskyld hvis jeg rammer nogen med det.... er bestemt ikke meningen

Anmeld

14. juli 2013

C-Dog

Nu vil jeg nu ikke kalde mine unger uopdragne og heller ikke nogle af de beskrevne dejlige unger i tråden, jeg var bare nysgerrig efter om jeg var den eneste der har et familieliv der er som sprunget ud af frække frida og emil fra lønneberg bare minus de hidsige forældre og som mest af alt føler at jeg indimellem er mor til en mindre indianerflok.. De er jo helt perfekte i mine øjne, de er bare ikke som de artige børn i bladene og ej heller som de perfekte børn jeg tit synes folk fortæller de har. Altså det er da pinligt at jeg som den eneste mor i venneflokken kan berette om at mit barn tog en gryde kold spaghettig på hovedet, imens alle andre åbenbart har perfekte 'så var vi lige i iillum og et smut på cafe og få en crossiont som selfølgelig ikke lavede pletter og så tog vi hjem og legede stille leg i to og en halv time'. Bum. Ok.

Anmeld

14. juli 2013

gonefishing

C-Dog skriver:

Mine børn råber og skriger og skaber sig, de kommer løbende ind i stuen med sko fulde af mudder, de griner højt og længe og larmer når de har det sjovt, de maler uden for stregerne og gerne helt op på væggen, de smider deres tøj ved siden af kurven og tømmer gerne en hel shampoo når barbie skal i boblebad i håndvasken, de kalder mig for en gammel orm, og de hilser gladeligt på en masse fremmede selv om de ikke må, de er skønne og de er mine og jeg elsker dem helt uendeligt, men forfaen hvor er de bare ikke 'perfekte børn på perfekte børneværelser i gang med perfekt stille og rolige lege og fotograferet helt ubevidst perfekt direkte ind i et boligmagasin'. Føler nærmest jeg har vilde indianer børn i forhold til, tilsyneladene, alle andre.
Har alle andre virkelig pastelfarvede børn der kun leger med økolegetøj og aldrig larmer eller ødelægger noget, piller næse, eller roder?! Seriøst? Ikke en eneste lille plet på det pastelfarvede tøj?

Altså jeg har en datter på 3 til dec og ALLE siger at jeg skal være så glad for hende, da hun er så rolig, siger altid tak for mad, folder sit tøj sammen (ja i know! hvor kom det fra!), hvis hun spilder så sidder hun og siger "jeg har spildt" og vil kun spise videre hvis vi tørrer det væk, hun er meget fin på den, hun rydder altid op efter sig selv og plager ikke efter is og slik, hvis man én gang har sagt at det får man kun til fester.

og det er på trods af at vi faktisk opfordre hende til at spise med fingerne og blive beskidt, osv.

og ærligt.... DET ER DA TIL TIDER RØVKEDELIGT!
Det er da tit jeg sidder og tænker.... jamen sådan skal børn jo ikke være!

Anmeld

14. juli 2013

FamilenStorm

helle85 skriver:

men til gengæld er vi voksne så heller ikke perfekte herhjemme

vi kommer også til at gå ind ed sko på(dog ikke med mudder )

forleden dag da vi spiste uden for kom vi da også til at lege mad kamp (efter vi havde spist) med peberfrugt og børnene syntes at det var sjovt fordi det skete lige pludseligt og det sjælden det sker

og vi kommer da også nogen gange ti at lege vand kamp og også nogen gange inden for

(DET KAN GODT SKE AT NOGEN BLIVER FORARGET OVER DET MEN SÅDAN ER VI I VORES FAMILIE )

Det er vi også :-)

Det meste er tilladt hjemme bag husets 4 vægge ( med måde selvfølgelig) og det har vi det helt fint med, så længe hun ved hvordan man opføre sig når vi er uden for huset..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.