Er vi de eneste med u-perfekte børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
C-Dog skriver:

Nu vil jeg nu ikke kalde mine unger uopdragne og heller ikke nogle af de beskrevne dejlige unger i tråden, jeg var bare nysgerrig efter om jeg var den eneste der har et familieliv der er som sprunget ud af frække frida og emil fra lønneberg bare minus de hidsige forældre og som mest af alt føler at jeg indimellem er mor til en mindre indianerflok.. De er jo helt perfekte i mine øjne, de er bare ikke som de artige børn i bladene og ej heller som de perfekte børn jeg tit synes folk fortæller de har. Altså det er da pinligt at jeg som den eneste mor i venneflokken kan berette om at mit barn tog en gryde kold spaghettig på hovedet, imens alle andre åbenbart har perfekte 'så var vi lige i iillum og et smut på cafe og få en crossiont som selfølgelig ikke lavede pletter og så tog vi hjem og legede stille leg i to og en halv time'. Bum. Ok.

Men oplever du aldrig andre folks børn for fuld udblæsning? Bladene viser jo glansbilleder, og at dømme efter FB lever alle det perfekte liv - men jeg synes nu altid, billederne krakelerer, når man er sammen med venners og bekendtes børn, som viser sig præcis lige så ikke-strømlinede som alle andre unger. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Laulund87 skriver:

Okay vi sidder heller ikke altid pænt ved bordet herhjemme

Når det er varmt tager hun gerne alt tøjet af når hun kommer hjem fra børnehave og jeg måtte bare tage et billede da begge fødder sørme røg på bordet. (Hun sidder altså ikke sådan når vi er på Jensens)

Sådan sidder Ida også sommetider 

Anmeld

14. juli 2013

Laulund87

Sådan sidder Ida også sommetider 

Det sker ikke så tit her, meeeen opfordrer hende nu til at tage dem ned igen når det sker og ellers sige at det gør man kun hjemme

Anmeld

14. juli 2013

morethanperfect

Tror lige du har beskrevet det perfekte barn

For netop sådan , lyder beskrivelsen på mit perfekte barn ..! 

Sådan skal børn bare være .. Tænk hvor kedelige de ville være hvis de sad stille 24 timer i døgnet og tegnede , eller læste .. Det ville godt nok være kedeligt .. Børn skal være udfordringer for forældre .. Det mener jeg i hvert fald ..

Her laver Oscar ballade konstant .. Og nej , han er ikke uopdragen , han er bare en dreng som har det sjovt og sætter din mor på prøve  

Anmeld

14. juli 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Laulund87 skriver:

Det sker ikke så tit her, meeeen opfordrer hende nu til at tage dem ned igen når det sker og ellers sige at det gør man kun hjemme

Ida er jo "kun" 1,5 år :-P men hun får nu også at vide at de små frække fødder kan hun godt tage af bordet 

Anmeld

15. juli 2013

Clisolka

Laulund87 skriver:

Okay vi sidder heller ikke altid pænt ved bordet herhjemme

Når det er varmt tager hun gerne alt tøjet af når hun kommer hjem fra børnehave og jeg måtte bare tage et billede da begge fødder sørme røg på bordet. (Hun sidder altså ikke sådan når vi er på Jensens)

Haha hvor er det godt taget!! 

Anmeld

15. juli 2013

Laulund87

Babymor2010 skriver:

Haha hvor er det godt taget!! 

Ja hun er en værre én

Anmeld

15. juli 2013

Koen.

Rikke _ Mor til Ida <3 skriver:

Så perfekt er min datter 

Hvis du så gange det med to børns legetøj og tænker på de er 1 og 3 år, så har du vores stue her på den første rigtige ferie dag

Anmeld

15. juli 2013

Lullaby

C-Dog skriver:

Mine børn råber og skriger og skaber sig, de kommer løbende ind i stuen med sko fulde af mudder, de griner højt og længe og larmer når de har det sjovt, de maler uden for stregerne og gerne helt op på væggen, de smider deres tøj ved siden af kurven og tømmer gerne en hel shampoo når barbie skal i boblebad i håndvasken, de kalder mig for en gammel orm, og de hilser gladeligt på en masse fremmede selv om de ikke må, de er skønne og de er mine og jeg elsker dem helt uendeligt, men forfaen hvor er de bare ikke 'perfekte børn på perfekte børneværelser i gang med perfekt stille og rolige lege og fotograferet helt ubevidst perfekt direkte ind i et boligmagasin'. Føler nærmest jeg har vilde indianer børn i forhold til, tilsyneladene, alle andre.
Har alle andre virkelig pastelfarvede børn der kun leger med økolegetøj og aldrig larmer eller ødelægger noget, piller næse, eller roder?! Seriøst? Ikke en eneste lille plet på det pastelfarvede tøj?

Nej mine er også kropumulige men synes mere inslægget handler om opdragelse og ikke om de er perfekte. Mine børn er i mine øjne perfekte selvom de ikke har mudder på skoene, piller næse, tegner på vægge, afbryder og andet. Vi opdrager dem anderledes. Deres lege er fyldt med fantasi, sjov og ballade uden de gør noget som de ved de ikke må. 

Anmeld

15. juli 2013

C-Dog

Lullaby skriver:

Nej mine er også kropumulige men synes mere inslægget handler om opdragelse og ikke om de er perfekte. Mine børn er i mine øjne perfekte selvom de ikke har mudder på skoene, piller næse, tegner på vægge, afbryder og andet. Vi opdrager dem anderledes. Deres lege er fyldt med fantasi, sjov og ballade uden de gør noget som de ved de ikke må. 

Indlægget var mere sådan en frustration over at min 5 årige og 2 årige begge to var krop umulige, og tegnede på væggen. Og det med mudder på skoene frustere mig helt vildt. Vi har et stort hus og vi vasker gulv hver dag. Og arg! Hvorfor fatter de det ikke bare. Ingen sko indenfor! Men ja de forstår det ikke. Og tro mig jeg opdrager og opdrager. Men jeg kommer bare ingen vegne. Og det er ikke perfekt! Lægger snart fliser i hele haven!! ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.