hvordan ville du reagere ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
B&J skriver:

jamen som jeg skrev til den anden det er min mening, for ja forstår hvis personen vil blive såret eller ked af det men lige frem græde fordi man fik det fortalt, jeg kunne forstå hvis han havde råbt og skreget det af hende

Ja nogle mennesker er mere følsomme. 

Man kan bare ikke kun vurdere ud fra hvordan ens eget reaktionsmøndster eller følelsesregister ser ud...

Men i bund og grund er der jo ingen af os der ved hvorfor hun gjorde rent og hvorfor hun græd. Vi kender hende ikke og ved for lidt ud fra  ts indlæg for at kunne bedømme det. 

Derfor ville jeg altid overveje flere muligheder i stedet for at skrive den ene negative mulighed. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

Mother-love

Det hun siger med at det og det skulle du lige have styr på . Vr jeg nok også blevet lidt knotten over. Men at hun havde gjort de ting ville jeg synes var dejligt
Tror bare hun har gjort det i god mening.
Så længe hun ikke beGyndte at rydde op i papir og den slags så er jeg ligeglad

Anmeld

12. juli 2013

B&J

mor:) skriver:

Ja nogle mennesker er mere følsomme. 

Man kan bare ikke kun vurdere ud fra hvordan ens eget reaktionsmøndster eller følelsesregister ser ud...

Men i bund og grund er der jo ingen af os der ved hvorfor hun gjorde rent og hvorfor hun græd. Vi kender hende ikke og ved for lidt ud fra  ts indlæg for at kunne bedømme det. 

Derfor ville jeg altid overveje flere muligheder i stedet for at skrive den ene negative mulighed. 

jaaa men alle er ikke perfekte selv jeg laver fejl.. men nu skrev jeg jo også ud fra hvad TS skrev

Anmeld

12. juli 2013

B&J skriver:

jaaa men alle er ikke perfekte selv jeg laver fejl.. men nu skrev jeg jo også ud fra hvad TS skrev

Anmeld

12. juli 2013

AnneMaria

mor:) skriver:

Okay. Det lyder ikke som at I har et særlig godt forhold. 

Tror du slet ikke hun ville glæde dig?

jeg syntes hun irretere mig hele tiden. Hvis hun giver os en gave, fx et maleri, så vil hun bestemme hvor det skal hænges op. Hun kan finde på at komme ned på min mands arbejde (han har hans egen butik) med aftensmad, og så står jeg klar med aftensmad derhjemme... og så ringer manden og siger at han lige har spist... Sådan nogen ting irretere mig, og det her var lige den sidste dråbe...

Anmeld

12. juli 2013

DianaRJS

AnneMaria skriver:

Min svigermor skulle passe barnet herhjemme ved os idag. Da jeg kom hjem havde hun flyttet rundt på mine potteplaner på balkonen, taget mit vasketøj ind fra balkonen, gjort ovnen ren, smidt det mad ud jeg havde lavet som var i en gryde ovenpå ovnen, osv. Hmm! Hader når folk rører mine ting! og især svigermor. Jeg syntes mit hjem er renlig og ryddet op, men det gjorder hun åbenbart ikke. Hun trak mig til side og sagde at jeg har gjort det og det og det fordi det trængte altså, og det skulle jeg lige få lidt mere styr på. Hvad bilder hun sig ind? Hvordan ville du reagere?

Jeg fortalte til min mand hvor meget det irretrerede mig. Da han senere var alene med hende, fortalte han at hun ikke skulle gå og pille ved mine ting. Så begyndte hun at græde fordi hun blev så ked af det.... hmm....

mine børns bedstemor var ligesådan...

og tro mig jeg elskede hende for det...

der er da INTET bedre end at komme hjem og man ikke skal tænke på at man også skal have gjort rent.....!!!!

tror altså jeg vil sige den eneste grænse hun overskrider er det med at sige der er noget du skal gøre bedre....

og hvis dine potteplanter er så stort et problem, tager det vel ikke så langtid at flytte rundt på igen?

Anmeld

12. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmmm, jeg tænker at i og med at hun kommer med den der lille "snak" om hvad du skal have styr på, så virker det jo ikke som om hun har gjort tingene udelukkende for at glæde dig, men ligeså meget for lige at understrege at det ikke er godt nok, som det er nu. Og det synes jeg sgu også er provokerende! 

Min sviger tager også opvask og ligger vasketøj sammen når hun passer barn, men det er udelukkende for at hjælpe, og der kommer heller aldrig sidebemæekninger efterfølgende! (Og hun flytter ikke på ting!) Jeg er aldrig blevet sur over det, men jeg må indrømme at hun faktisk overskrider min grænse ved vasketøjet, selvom det er rent. Hun skal ikke pille ved mine trusser! Det er altså for privat til mig, men vi er jo forskellige.

Anmeld

12. juli 2013

Calliope

AnneMaria skriver:

jeg syntes hun irretere mig hele tiden. Hvis hun giver os en gave, fx et maleri, så vil hun bestemme hvor det skal hænges op. Hun kan finde på at komme ned på min mands arbejde (han har hans egen butik) med aftensmad, og så står jeg klar med aftensmad derhjemme... og så ringer manden og siger at han lige har spist... Sådan nogen ting irretere mig, og det her var lige den sidste dråbe...

Nu kender kun du din svigermor - og selvfølgelig er det nemt for os med gode svigermødre at sige du skal være taknemmelig og hun kun gør det for at hjælpe....

Men selvom jeg har en dejlig svigermor som får lov til at hjælpe med maden/køkkenet når hun er her - så synes jeg dine indlæg lugter langt væk af en svigermor som gerne vil være kvinde nummer 1 i sønnens liv.. Og så er det næsten lige meget hvor sød gerningen kan virke, hvis motivet bag er skidt.. Så derfor: Jeg forstår dig godt - hendes opførelse er på ingen måde i orden - og bør stoppes af din mand på alle punkter, så hun forstår at du er hans kvinde og hun skal respektere dig - punktum!

Anmeld

12. juli 2013

twinny

Jeg var blevet pænt irriteret.  Men jeg vil også gerne have mine ting til at stå præcis som jeg gerne vil have det.  Folk kan rykke rundt og gøre rent i deres eget hjem.  

Jeg ville mene du har spurgt om børnepasning og ikke rengøring. Hvis du havde brug for det, så havde du jo nok spurgt om dette.  

Men jeg var så blevet irriteret om det var min mor, hans mor eller en helt 3. Dog ved min mor godt hun ikke skal pille ved mine ting. 

Anmeld

12. juli 2013

AnneMaria skriver:

hvorfor siger din mand så ikke at det er meget sødt men at du altså har lavet aftensmad. 

Hvis hun fortæller hvor hun synes maleriet skal hænge kan I vel godt sige at I ikke er enige og heller vil hænge den et andet sted. jeg tænker bare at hun måske har set billedet og tænkt at det er perfekt til jeres stue og lige kunne se hvor henne. Det er da fint nok hun kommer med forslag og så an I tage det til jer eller lade være. 

Jeg tror egentlig bare at jeg synes det er bagateller der nemt kan løses ved hele tiden at være ærlig, dog med lidt hensyn, og måske et nyt syn på damen. Lad dig ikke blive irriteret og tænk hvor dejligt hun kommer med et fint maleri osv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.