hvordan ville du reagere ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2013

AnneMaria

Patriark skriver:

Hvis jeg havde det som dig, ville jeg passe mine børn selv.

jeg havde jo spurgt hende om børnepasning, ikke rengøring...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

2721

Jeg ville have det præcis som dig.

Anmeld

12. juli 2013

B&J

Patriark skriver:

Et spil? Det er jo også muligheden, at svigermor gjorde det for, at glæde ts, og derfor blev ked af det.

Tænk at man kan tænke sådan, sikke et menneskesyn.

jamen det er jo min mening, for at græde over at man siger fra over for sin mor ja det er nok min mening, og det andet er din sådan er verden bare

Anmeld

12. juli 2013

Fenja09

AnneMaria skriver:

Min svigermor skulle passe barnet herhjemme ved os idag. Da jeg kom hjem havde hun flyttet rundt på mine potteplaner på balkonen, taget mit vasketøj ind fra balkonen, gjort ovnen ren, smidt det mad ud jeg havde lavet som var i en gryde ovenpå ovnen, osv. Hmm! Hader når folk rører mine ting! og især svigermor. Jeg syntes mit hjem er renlig og ryddet op, men det gjorder hun åbenbart ikke. Hun trak mig til side og sagde at jeg har gjort det og det og det fordi det trængte altså, og det skulle jeg lige få lidt mere styr på. Hvad bilder hun sig ind? Hvordan ville du reagere?

Jeg fortalte til min mand hvor meget det irretrerede mig. Da han senere var alene med hende, fortalte han at hun ikke skulle gå og pille ved mine ting. Så begyndte hun at græde fordi hun blev så ked af det.... hmm....

De ting du nævner ville overhovedet ikke bringe mit pis i kog, derimod ville jeg elske hvis min svigermor havde ryddet lidt op eller ordnet nogle ting hun mente hun kunne hjælpe lidt med.

Nu har jeg også et super forhold til min svigermor, så der skal virkelig meget til før jeg ville blive sur på hende.

Ville tage det som en hjælp og ikke en måde at blande sig i mine ting eller måden jeg gør det på - og hvem ved måske ville min svigermor have et godt råd eller mere erfaring på nogle punkter, som jeg kunne lære lidt af.

/Fenja

Anmeld

12. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min svigermor er ligesom din. Jeg ved at hun blot gøre det for at glæde mig, derfor ville jeg aldrig blive sur over det.

vil dog give dig ret i at kommentaren var unødvendig.

jeg bliver mere forarget over at folk kan skrive at hun spiller et spil eller skaber splid. 

Men du kender hende. Tror du at hun gjorde det i god mening og oprigtig blev ked af at have overtrådt dine grænser? eller blev ked af reaktionen hvis hun havde glædet sig til din reaktion og den ikke faldt ud som forventet...kunne det være en mulighed?

Anmeld

12. juli 2013

AnneMaria

mor:) skriver:

min svigermor er ligesom din. Jeg ved at hun blot gøre det for at glæde mig, derfor ville jeg aldrig blive sur over det.

vil dog give dig ret i at kommentaren var unødvendig.

jeg bliver mere forarget over at folk kan skrive at hun spiller et spil eller skaber splid. 

Men du kender hende. Tror du at hun gjorde det i god mening og oprigtig blev ked af at have overtrådt dine grænser? eller blev ked af reaktionen hvis hun havde glædet sig til din reaktion og den ikke faldt ud som forventet...kunne det være en mulighed?

Hvis jeg skulle gætte på hvorfor hun gjorder de ting, ville jeg tro at hun ville vise mig hvordan et ordentlig hus skal se ud. Fordi jeg ikke gør det godt nok i hendes øjne (men ved det jo ikke 100 %, kan være at jeg tager fejl) Hvis jeg skulle gætte på hvorfor hun græd, ville jeg sige at det var pga hun simpelthen bare hader når hendes søn skælder hende ud.... for hun græder hver gang han siger et eller andet som han ikke bryder sig om.. men igen.. i dont know...

Anmeld

12. juli 2013

B&J skriver:

du vil ikke have hun piller ved dine ting, så måske skulle du selv sige det til hende når du siger dine ting er det ikke jeres ting???? når det er dig og din kæreste/mand???

og det med hun begynder at græde jamen det viser jo bare hun prøver at spille et spil med din kæreste/mand

for lige meget hvad det er jo ikke noget at græde over.

men næste gang hun skal passe jeres barn så må det jo være hjemme ved hende? fordi så piller hun jo ikke

hvordan kan du bedømme om det er noget at græde over. Det er det ikke i din verden men kan meget vel være i svigermors verden. 

Ligesom jeg ikke synes man bare kan konkludere hun spillr et spil fordi hun bliver ked af det. Der er også andre muligheder til hvorfor man kunne finde på at græde i sådan en situation.

min svigermor ville da også blive ked det hvis hun fik at vide at hun har ovtotrådt mine grænser eller direkte såret mig med hendes kommentar.

Anmeld

12. juli 2013

B&J

mor:) skriver:

hvordan kan du bedømme om det er noget at græde over. Det er det ikke i din verden men kan meget vel være i svigermors verden. 

Ligesom jeg ikke synes man bare kan konkludere hun spillr et spil fordi hun bliver ked af det. Der er også andre muligheder til hvorfor man kunne finde på at græde i sådan en situation.

min svigermor ville da også blive ked det hvis hun fik at vide at hun har ovtotrådt mine grænser eller direkte såret mig med hendes kommentar.

jamen som jeg skrev til den anden det er min mening, for ja forstår hvis personen vil blive såret eller ked af det men lige frem græde fordi man fik det fortalt, jeg kunne forstå hvis han havde råbt og skreget det af hende

Anmeld

12. juli 2013

AnneMaria skriver:

Hvis jeg skulle gætte på hvorfor hun gjorder de ting, ville jeg tro at hun ville vise mig hvordan et ordentlig hus skal se ud. Fordi jeg ikke gør det godt nok i hendes øjne (men ved det jo ikke 100 %, kan være at jeg tager fejl) Hvis jeg skulle gætte på hvorfor hun græd, ville jeg sige at det var pga hun simpelthen bare hader når hendes søn skælder hende ud.... for hun græder hver gang han siger et eller andet som han ikke bryder sig om.. men igen.. i dont know...

Okay. Det lyder ikke som at I har et særlig godt forhold. 

Tror du slet ikke hun ville glæde dig?

Anmeld

12. juli 2013

asff

Det gør min svigermor også nogle gange - og det kan irritere mig grænseløst! Så jeg forstår det godt. Hvis hun havde spurgt inden, havde det været okay for mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.