Så ked af mine brystvorter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2013

Hyacinth

Robin Hood. skriver:

Nej jeg prøver bare at fastslå at vi ikke alle er ens , at selvom vi er blevet mødre er det ok vi syntes vores krop ikke er så pæn mere . Det gør os ikke til dårligere mødre , det er ikke pga dårligt selvværd jeg vil bare gerne have min krop skal være pæn , man skal elske sig selv for at kunne elske andre , jeg er dobbelt så glad fordi min mave igen er flad og de sidste 10 kg er væk ��jeg fik ordnet mit lille navlebeskuendes efter sidste graviditet kun fordi det var grimt , men sådan er vi forskellige , hun skal bare ikke begynde at slå trådstarter oven i hovedet , det helt ok at tænke sådan !!

Jeg fik bare opfattelse af, at du mente, at når man havde strækmærker, mindre faste babser etc., ikke var attraktiv.

Derudover synes jeg, det er en lidt svær debat.
Jeg er af den opfattelse, at alle har ret til at føle som de gør, uden nogen skal mene, at det ikke er okay. Men jeg tror det er os(kvinderne) selv, der sætter disse uopnåelige standarder for, hvordan vi bør se ud hhv. før og efter børn.

Det er så ærgerligt at gå og have det skidt for (måske) at blive skuffet efter en lang og sej kamp i fitness m.m. og konkludere at man bare ikke når tilbage til "den man var" inden graviditet/fødsel/amning.
Det er også et spørgsmål om prioritering; personligt ville jeg enormt gerne træne fitness for at stramme op og bygge muskler op(ikke på pumper-måden ) men når klokken er 20 og børnene er puttet og jeg måske stadig mangler en opvask mv., er det altså sofaen der kalder mest. Måske en dag det kommer tilbage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2013

Faith

christina92 skriver:

Altså undskyld mit sure opstød, og det er slet ikke fordi jeg ikke respektere dine følelser omkring det her, men come on, det er dæleme da ikke dine brystvorter der afgør om du er lækker??

Og jeg får altså helt ondt i maven over kvinder som er blevet gravide og så åh nej, hvad nu med min krop! Får jeg hængepatter, får jeg hængevom, får jeg strækmærker over det hele..???!!!

Man skal IKKE regne med at være ligeså spændstig og "perfekt" efter en graviditet som man måske var før. Men hey, det var vel heller ikke derfor i ville være mor??

Ej come on! "Bare" fordi man bliver mor er det da ikke ensbetydende med at man ikke stadig kan have et ønske om at føle sig lækker. Det er der da absolut intet galt i.

Anmeld

12. juli 2013

AnnaK89

Pikku Myy skriver:

Så det du mener er at, ved en normal graviditet, er der ikke nogen sammenhæng mellem barnets fødselsvægt og hvor meget moderen tager på. Det er også min opfattelse

Præcis

Anmeld

12. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Altså undskyld mit sure opstød, og det er slet ikke fordi jeg ikke respektere dine følelser omkring det her, men come on, det er dæleme da ikke dine brystvorter der afgør om du er lækker??

Og jeg får altså helt ondt i maven over kvinder som er blevet gravide og så åh nej, hvad nu med min krop! Får jeg hængepatter, får jeg hængevom, får jeg strækmærker over det hele..???!!!

Man skal IKKE regne med at være ligeså spændstig og "perfekt" efter en graviditet som man måske var før. Men hey, det var vel heller ikke derfor i ville være mor??

Nej man vælger ikke at blive mor for at blive 'spændstig og perfekt' men derfor må man da godt håbe på at der ikke er alt for meget der forandres. Jeg får da heller ikke børn for at  få hængepatter

Uanset om man ved at en graviditet kan ændre kroppen eller ej, så kan det være svært at se sin krop ændre sig uden at kunne gøre noget. det er heller ikke en langsom forandring som fx hvis man spiste usundt og tog mere og mere på for hvert år. 

Under en graviditet sker forandringen relativt hurtigt og det kan være svært at vænne sig til. 

Og alle er berettiget til deres følelser, for selvom du skriver at du respektere ts følelser så fortæller resten af dit indlæg at du netop ikke gør det. Du får ligefrem ondt i maven af kvinder der har svært ved deres krops forandringer.

Anmeld

12. juli 2013

christina92

Faith skriver:

Ej come on! "Bare" fordi man bliver mor er det da ikke ensbetydende med at man ikke stadig kan have et ønske om at føle sig lækker. Det er der da absolut intet galt i.

Det var heller ikke det jeg sagde! Bestemt ikke!

men at man allerede under graviditeten går i panik over hvordan ens brystvorter måske kommer til at se ud efter graviditeten, det synes jeg bare virker voldsomt! slap nu af og se hvad tiden bringer. Og der er da værre ting end brystvorter der er store og mørke.

Selvfølgelig skal man stadig føle sig lækker bare fordi man er mor.

Anmeld

12. juli 2013

christina92

mor:) skriver:

Nej man vælger ikke at blive mor for at blive 'spændstig og perfekt' men derfor må man da godt håbe på at der ikke er alt for meget der forandres. Jeg får da heller ikke børn for at  få hængepatter

Uanset om man ved at en graviditet kan Sønder kroppen eller ej, så kan det være svært at se sin krop ændre sig uden at kunne gøre noget. det er heiler ikke en langsom forandrin som fx hvis man spiste usundt ig tog mere og mere på for hvert år. 

Undr en graviditet sker forandringern relativt hurtigt og ksiddefod være svære at vænne sig til. 

Og alle er berettiget til deres følelser, for selvom du skriver at du respektere ts følelser så fortæller resten af dit indlæg at du netop ikke gør det. Du får ligefrem ondt i maven af kvinder der har svært ved deres krops forandringehel

Jeg tror ikke jeg har forklaret mig helt tydelig nok.

Jeg respektere at det er svært for hende. Det er som du selv er inde på, svært med de forandringer der sker.

Der hvor min kæde hopper af er når ens verden jo bryder sammen, midt under graviditeten fordi man er angst for om ens brystvorter bliver normale igen efter graviditeten. Det er jo altså ikke det værste der kan ske. Og tænker også at siden det virker som det eneste problem er TS sikkert en smuk kvinde, og TS's kæreste er vel også glad for hende mørke vorter eller ej.

Anmeld

12. juli 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
christina92 skriver:

Jeg tror ikke jeg har forklaret mig helt tydelig nok.

Jeg respektere at det er svært for hende. Det er som du selv er inde på, svært med de forandringer der sker.

Der hvor min kæde hopper af er når ens verden jo bryder sammen, midt under graviditeten fordi man er angst for om ens brystvorter bliver normale igen efter graviditeten. Det er jo altså ikke det værste der kan ske. Og tænker også at siden det virker som det eneste problem er TS sikkert en smuk kvinde, og TS's kæreste er vel også glad for hende mørke vorter eller ej.

Jeg tror ikke man skal undervurdere hormonetnes indflydelse under en graviditet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.