Anonym skriver:
De ved jeg, men de gode mænd som jeg kender til er alligevel når deres kvinder fortæller ligesådan.
og alle har jo deres fejl, og intet forhold er perfekt, men det jeg prøver at finde ud af er om mit virkelig er værre om det virkelig kan passe at alle parforhold er så uendelig nederen. Ved jeg de ikke er, men om gder er flest mænd som min eller om der er flere som jeg troede folk var.
min mand mener jo at min familie og jeg selv er for blødsøden og pivet og at jeg skulle komme ud i virkeligheden. Og opdage at der er folk egoistiske og kalder hinanden for svin og damerne for so, luder, kælling osv.
Hmm, det kommer vist an på hvem man er, hvad man opfatter som virkeligheden! I min virkelighed taler man ikke sådan til hinanden!
Vi er jo alle forskellige og nogle oplever jo en masse grimme ting, mens andre skøjter igennem livet og ikke oplever noget slemt. Man kan jo ikke sige at noget er mere virkeligt end andet. Vores opfattelse af ting, hænger jo sammen med vores baggrund og hvem vi er som mennesker.
Din mand har nok en helt anden oplevelse og opfattelse af livet og ting generelt, end du og din familie har. Men det gør ikke hans virkelighed hverken mere eller mindre rigtig eller forkert end jeres.
Måske er I bare så vidt forskellige, eller er forskellige steder i jeres liv? Det er jo svært at sige.
Det eneste jeg ved, som jeg har lært gennem livet, det er, at for at have det godt, er jeg nødt til at være omgivet af mennesker, der forstår mig og respekterer, sådan som jeg er.
Du er jo nok nødt til at finde frem til om du kan leve med at han synes I er "forkerte" og hele tiden skal påpege det. Man kan jo desværre finde sig i meget, fordi sådan et menneske tit får én overbevist om at det ikke er bedre andre steder, tværtimod værre! Men det passer altså ikke!!! Det kan sagtens blive bedre. Men kun du kan afgøre det.
Held og lykke med det hele.