Anonym skriver:
jeg er anonym af hensyn til min mand og selvfølgelig mig selv da jeg føler dette er privat emne, men som jeg alligevel ønsker andres syn af.
jeg har bare længe spekuleret på om mænd (sådan generelt har sværere end kvinder har ved at føle impati overfor sine medmennesker) Hvad er din erfaring?
min mand har ihvertfald ikke ret meget for mig hvis jeg F.eks er syg, træt, ked eller lign. Der er ingen kære mor. han forventer F.eks. Idag hvor jeg er syg og samtidigt har mens og mange smerter og han er på arbejde i 5 timer og børnene er afsted at jeg rydder op efter en weekend hvor alle har været hjemme og rodet. Plus jeg har sovet virkelig dårligt i nat.
Kender ham godt nok til at vide han bliver meget negativ hvis ikke alt er cleanet. Han kan jo (som mange mænd sikkert) ikke se hvis jeg kun har lavet halvdelen F.eks.
Men når han så er syg, så kan han intet og ikke engang hjælpe med at putte den ene af børnen i tøjet eller noget selvom han kan se jeg har lynene travlt.
han har også svært ved at sætte egne behov for eks tvavis slik eller dovenskab selvom børnene er der. (Ønsker ikke de ser tv avis og spiser en masse slik) og han bliver sur hvis jeg beder ham slukke tv'et.
altså nu det bare eksempler på hvilke ting hvor jeg føler han tager sig selv først. Altså han kan da godt trøste børnene hvis de er ked, tror mere det er mig som går for lud og kold vand når jeg har brug for lidt omsorg eller hjælp.
men synes jeg hører det ofte at mænd ikke forstår at være tilstrækkelige og tænker lidt mere på deres egen ego end på andres ve og vel.
ved godt det lyder meget angribene mod mænd genneralt. Men det er jo det jeg vil vide, ved at ikke alle er sådan, min bror er ikke, tværtimod, men han er også noget for sig selv.
men... Er mænd sådan (genneralt!!) eller har jeg bare altid været uheldig?
Hejsa
,
Tja.. det er nemt at generalisere.. men mener bestemt ikke at mænd generelt mangler empati..
Vi (altså mænd og kvinder) er bare forskellige og opfatter ting forskelligt.. og gudskelov for det!! 
Nu har vi ingen børn (men til september har vi en lille dreng..), men jeg har da nogle forventninger til min kæreste.. Jeg skal have planlagt kejsersnit og vil sikkert have brug for noget hjælp lige i starten..
Så jeg forventer da han hjælper til hjemme.. men jeg forventer ikke han er der hele tiden, da han har et mellemstort firma han skal styre samtidig..
Normalt ordner jeg alt herhjemme, køber ind, gør rent, laver mad osv.
Jeg arbejder 32 timer om ugen (er dog gået på barsel nu..) og han arbejder nok 40-50 timer om ugen.
Jeg tror tit vi stiller en masse forventninger op.. og når partneren ikke indfrier dem.. så er det partneren der er noget galt med.. aldrig os selv.. Og her siger jeg bestemt ikke at det er dig der noget galt med
. Måske i bare har forskellige forventninger til hinanden.
Jeg må sige min kæreste er meget modsat din mand. og vi har aldrig konflikter omkring hvem der gør hvad..
Men...han kan godt være lidt distræt.. hans hoved er fyldt med hans arbejde meget tit.. og beder jeg ham om hjælp, kan der godt gå lidt tid inden det fiser ind...
men jeg ved han har brug for at tænke/arbejde også når han er hjemme.. det er trods alt hans løn der betaler gildet..
og så har jeg lært at acceptere det.. og ved det ikke er fordi han ikke gider hjælpe eller er egoistisk.
Om du har været uheldig med din mand.. eller i ikke har afstemt jeres forventninger.. det ved jeg ikke.. men sæt jer ned og tal det stille og roligt igennem.. uden at nogen anklager nogen for noget og uden at det bliver til skænderi...
Generelt synes jeg mænd er nogle dejlige væsner..

Fortsat god dag 
D.