udgifter til et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2013

Holbæktrunten

Anonym skriver:

er ano da jeg ikke ønsker at kunne søges på dette, eftersom vi endnu ikke er gravide.

Vi har snakkede om hvad vi ca. skal regne med det koster at have et barn pr. måned og ville i den andledning lige hører om vi har glemt noget eller om noget af det lyder urealistisk? budgettet ser sådan ud:

dagpleje: 2600 

børneopsparing: 100

komfiamations opsparing: 100

danmark: gratis

ulykkesforsikring: 400 pr. år.

bleer + mad: 500 kr (vi har i forvejen 4000 kr til mad om måneden kun til to voksne)

Mit regnestykke til 1 spædbarn så ca således ud

Bleer og vådservietter: 400 kr
mme 6 pk/mdr : ca 500 kr

Da han begyndte på fast føde røg der knap så meget på mme, men til gengæld var glasmad uundværligt (for mig) på udflugter og ture i en periode.

Nu går han så i dagpleje, og der bruges vel ca 2 pk bleer om mdr ialt - ca 250 kr incl vådservietter.
Dagplejen koster 2630/mdr, undtaget i juli som er betalingsfri.

tøj osv bruger jeg børnepengene til - Jeg sætter dem gerne til side og køber løbende når de er på tilbud. Da hen var mindre købte jeg et par str frem, nu er han knap to, så nøjes med at købe en enkelt str frem.

man sagtens få fin gardarobe i fx H&M, samt hvis man køber brugt mærketøj (hvis man er til den slags).

Sko går jeg dog ikke på kompromis med, og det koster 6-800 når der skal nye til.

Legetøj ønskede vi i jule/fødselsdags/dåbsgaver. Der er jo mange gave-højtideligheder det første år, så ønskede legetøj han kunne bruge når han blev lidt ældre. Ellers har jeg fundet mange fine legesager på loppemarkeder til ingen penge.
Køber stort set kun legetøj fra nyt til jul og fødselsdag - undtagent at han fik en aquaplay bane her til sommer, og sidste år e lille badebasssin. Det har været guld værd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

er ano da jeg ikke ønsker at kunne søges på dette, eftersom vi endnu ikke er gravide.

Vi har snakkede om hvad vi ca. skal regne med det koster at have et barn pr. måned og ville i den andledning lige hører om vi har glemt noget eller om noget af det lyder urealistisk? budgettet ser sådan ud:

dagpleje: 2600 

børneopsparing: 100

komfiamations opsparing: 100

danmark: gratis

ulykkesforsikring: 400 pr. år.

bleer + mad: 500 kr (vi har i forvejen 4000 kr til mad om måneden kun til to voksne)

Det afhænger jo af stå mange ting  

vi køber grøn balance i bleer, man får flere bleer for pengene sammenlignet med liberis og så synes jeg bare at vælgerne passer meget bedre til vores datter - det er jo også individuelt fra barn til barn hvad der sidder godt og så skal man regne med 6-10 bleer om dagen. Vi bruger nok lidt mere end 1 på bleer om ugen oge grøn balance koster 65 kr ca - så måske 300-350 kr om måneden på bleer.

jeg kunne desværre ikke amme, så vi skulle købe mme. Nu hvor vores datter er 5 måneder så bruger hun 8-9 pk om måneden, dog er vi ved at trappe ned da hun får både grød og mos som skal overtage mme'en.  Men mme koster 60 kr, så det er omkring 500 kr om Måneden. 

Ja vi bruger nok 1000 kr om måneden bare på mad og bleer og så koster dagpleje omkring 1800 her. + at hver anden månede så bliver tøjet fok småt så man skal huske at gå og holde øje med tilbud, man kan ikke få det til at passe med børnepenge hvert 3 månede 

Men her synes jeg at man automatisk bare vælger andre ting fra til sig selv fordi man skal have til den bette istedet for - så det er ikke fordi at vi som sådan har skulle finde en masse ekstra penge 

Anmeld

4. juli 2013

M (:

modesty skriver:

Vi har både brugt Vibelle og Rema1000's og jeg synes helt klart bedst om Rema1000.

Rema ligger også tættere på, men har bare brugt vibelle, fordi de var billigere i de helt små størrelser.. Vi er først i dag skiftet til str. 3 (Hjalte er 17 uger i dag), så måske aldis også bliver lidt billigere nu? 

Anmeld

4. juli 2013

M (:

morethanperfect skriver:

Vi har også prøvet begge to .. Syns remas er bedst    

Uha, så var de nok værd at prøve. Vi brugte dem i starten (gratis pakker), men Vibelle var lige så gode (og en smule billigere) i de mindste størrelser. Vi er først i dag skiftet til str. 3 (Hjalte er 17 uger), så måske prisen udlignes mere nu?  Desuden ligger Rema tættere på, så det ville da være meget nemmere at bruge dem

Anmeld

4. juli 2013

Frk. Himmelblå

Det er virkelig individuelt. Men i forhold til tøj, så ER det dyrt, hvad angår sko, støvler, jakker og flyverdragter. Selv hvis du køber i de billigere mærker, så skal det jo være af ordentlig kvalitet og det løber op ved de der sæsonskift.

Mht mad kommer det virkelig meget an på, om det er flaskebarn.. Og hvad angår bleer, så kan man altid finde også Pampers og Libero på tilbud til knap 100 kr (eller endnu mindre). De er ALTID på tilbud et sted. Men man bruger LET 10 bleer i døgnet, og så kan du jo selv begynde at regne på det.. Jeg ville MINDST afsætte 500 til mad og bleer pr. barn..

Her vokser børnene hurtigt, og vi køber kun nyt mærketøj, så vi har et meget højt tøjforbrug, kan jeg forstå.. Det er noget, man selv vælger.. 

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg synes det lyder som rigeligt

Vi bruger 700 om ugen på mad (engang også incl bleer) vi er 2 voksne og en 3årig der samlet spiser som standardopskrift til 4 personer

Det hele kommer an på hvad man er vant til og hvor man handler - samt hvor meget man er villig til at planlægge og lave vaner om.

Vi har været vant til lidt lav løn og su nu noget højere løn og dagpenge. Disciplinen har vi stadig på rygraden, men køber da flere forsjovting nu

Jeg ville bare fortælle dig hvad der kan lade sig gøre

mme er dyrt. Den udgift kan ikke gøres mindre, hvis amning ikke fungerer. Om bleer er med i ugdgiften til vuggestue kommer helt an på institutionen, her skal man selv have dem med -også i vuggestuen

okay jamen tak fordi du delte jeres erfaring, så tror jeg at det er fornuftigt nok det vi har sat af til

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

I skal huske et engangsbeløb inden baby kommer, til tøj, udstyr o.s.v. Derudover skal der købes en del tøj løbende specielt det første år hvor baby konstant vokser i nye størrelser. Man kan gøre det rigtig billigt ved at købe via loppemarkeder og genbrugser, men det er stadig en udgift.

vi har styr på startbeløbet

men hvor meget tror du så man bruger på tøj det første år?

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Nej 500 til mad tror jeg passer fint, og så 100 til bleer... Og så er der jo vådservietter, skumklude hvis man bruger det osv...

okay på den måde

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

vi bruger

2100 dp

3000 til mad, bleer, mme til mig, min mand og den bette

150 opsparing

og så 500 i forsikring (til bil, bolig, baby og mand)

okay mange tak for dit svar  

Anmeld

5. juli 2013

Anonym trådstarter

Havanagila skriver:

Vi brugte ca 3-4 pakker mme om måneden til Isabella. Da hun kom til skemad lavede vi alt selv. Mos,grød osv det sparer man rigtig meget på.
Mht tøj, da Isabella blev født havde vi str. 50,56 og 62. Hun voksede virkelig hurtig ud af de str. Men jeg gjorde det at jeg kiggede efter nedsat tøj og købte så de næste str. Løbende så jeg hele tiden havde en str. Højere liggende.
Når barnet kommer op i str. 86 går detoneret langsommere. Isabella passede str 92 i et år ca.

Bleer der køber vi rema1000s bleer. Vi har prøvet snart alle slags og synes remas er detbedste og så er de også billigere end de fleste.

tak for dit svar, ved du ca. hvad i brugte på tøj da i skiftede så tit?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.