Anonym skriver:
er ano da jeg ikke ønsker at kunne søges på dette, eftersom vi endnu ikke er gravide.
Vi har snakkede om hvad vi ca. skal regne med det koster at have et barn pr. måned og ville i den andledning lige hører om vi har glemt noget eller om noget af det lyder urealistisk? budgettet ser sådan ud:
dagpleje: 2600
børneopsparing: 100
komfiamations opsparing: 100
danmark: gratis
ulykkesforsikring: 400 pr. år.
bleer + mad: 500 kr (vi har i forvejen 4000 kr til mad om måneden kun til to voksne)
Mit regnestykke til 1 spædbarn så ca således ud
Bleer og vådservietter: 400 kr
mme 6 pk/mdr : ca 500 kr
Da han begyndte på fast føde røg der knap så meget på mme, men til gengæld var glasmad uundværligt (for mig) på udflugter og ture i en periode.
Nu går han så i dagpleje, og der bruges vel ca 2 pk bleer om mdr ialt - ca 250 kr incl vådservietter.
Dagplejen koster 2630/mdr, undtaget i juli som er betalingsfri.
tøj osv bruger jeg børnepengene til - Jeg sætter dem gerne til side og køber løbende når de er på tilbud. Da hen var mindre købte jeg et par str frem, nu er han knap to, så nøjes med at købe en enkelt str frem.
man sagtens få fin gardarobe i fx H&M, samt hvis man køber brugt mærketøj (hvis man er til den slags).
Sko går jeg dog ikke på kompromis med, og det koster 6-800 når der skal nye til.
Legetøj ønskede vi i jule/fødselsdags/dåbsgaver. Der er jo mange gave-højtideligheder det første år, så ønskede legetøj han kunne bruge når han blev lidt ældre. Ellers har jeg fundet mange fine legesager på loppemarkeder til ingen penge.
Køber stort set kun legetøj fra nyt til jul og fødselsdag - undtagent at han fik en aquaplay bane her til sommer, og sidste år e lille badebasssin. Det har været guld værd