udgifter til et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

MorDk

Anonym skriver:

oplevelser tænker jeg er noget vi i forvejen spare op til, så det skal nok ikke være ind under her

hvor meget bruger man ca. på legetøj og tøj ?

Det er forskelligt. Jeg har købt enormt megetlækkert brugt tøj til billige penge  Og det er primært Børnepengene der går til tøj og større ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

planen er at gøre alt for det jeg kan amme, men hvis det ikke kan lade sig gør, ved du hvad det så ca. løber op i?

Tror vi nåede op på omkring 500 kr om måneden bare til mme, og så kom bleer ved siden af som også hed 500 kr ca.

Anmeld

3. juli 2013

Fuglemor

Bleer kan du sikkert spare penge på hvis du feks køber remas som andre nævner. Vi bruger kun libero da vi synes de er de bedste

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det er rigeligt vi bruger 3000 ca på husholdning og bleer hvis man går en fin bue udenon pampers, libero og andre dyre blemærker, så er det altså slet ikk så dyrt med blebørn, som folk ellers altid siger vi er i hvertfald blevet positivt overrasket  

Den dyreste "faste post" vi har haft, var mme! Det er dælme dyrt og aldrig på tilbud.  vi brugte det heldigvis kun i den periode hvor skemaden også var på  banen, så det kunne gå. Men uha, hvis jeg ikk havde kunnet amme de første 6 måneder, så havde det nok været lidt stramt.

andre ting man måske skulle ligge til side til, kunne være fremtidige større autostole, klapvogn, cykeltrailer (hvis i cykler ) det er halvdyre poster, som man pludselig får brug for.  

tak for dit svar

hvor meget tænker du man ca. skulle ligge til side til de poster som du nævner?

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Det kommer an på hvad man går efter mærkevarer eller h&m jeg købte sommergaderobe for 800kr i sidste måned i h&m. 

men, det er jo ligesom med tøj og ting til sig selv. Man køber lidt når der er behov. og legetøj er et fremragende ønske til dåb,  jul og fødselsdag

vi køber ikke tøj og legetøj hver måned overhovedet

okay jamen tak for svar køber du ny gaderobe til alle årstiderne eller hvad tænker du jeg skal regne med?

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Vi køber en pakke mme om ugen ..

den koster 82 kr. 

82 *4 = 328 kr. om mdr. på mme ..

Pr. barn bruger vi ca. 200 kr. på bleer , hvis ikke mindre .. Vi bruger Remas eller Lidls .. De er rigtig fine .. 

Tøj og legetøj køber vi hver 3. mdr. hvor der kommer børnepenge ..

Så ja , 500 kr. om mdr. bruger vi på Noel .. 

På Oscar er det lidt mere , da han jo går i Dp. hvor vi betaler 1450 ca. og så 200 kr. i bleer og vådeservietter .. 

Så 1650 om mdr. på Oscar ..
Og når vi skal ud og opleve noget .. F.eks skal vi til fårup sommerland i sommerferien , der har vi valgt at lade noel bli hjemme ved sin farmor , så det koster jo også kun for Oscar .. 

Det er dyrt og ha børn , så snart de starter i instituion .. Jeg ville gerne lige ha været advaret

tak for dit svar  

vil det sige at i udover at betale til inst. så betaler I også til bleer osv der? (det troede jeg var med i prisen)

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Masig skriver:

modermælkserstatning bliver dyrere og dyrere for hver måned da de jo skal have mere og mere. Vi brugte ca 4-500kr til sidst lige inden vi gik over til grød... derefter sparer man jo på erstatningen, men skal såtil gengæld betale for den faste føde, så jeg ville regne med omkring 500kr pr måned bare i mad (hvis baby skal have modermælkserstatning)... Bleer ca. 100kr pr mdr (vi bruger de billige fra aldi)....

tøj kan man også hurtigt komme op på 500kr pr måned, da de jo vokser hurtigt i hvert fald det første års tid...

legetøj vil jeg nok sige et par hundred. Man får jo meget i barselsgave, dåbsgave m.m..... 

okay, så du tænker 600 istedet for 500 ved madposten, eller hvordan skal jeg forstå det ?

okay 500 kr er skrevet på budgettet til tøj nu

Anmeld

3. juli 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

tak for dit svar  

vil det sige at i udover at betale til inst. så betaler I også til bleer osv der? (det troede jeg var med i prisen)

Det er ikke med i prisen når de går i Dp ...
Der er det kun mad der er med

Bleer og vådservietter skal vi selv ha med derned

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

hvis man ikke er picky med at det skal være nyt tøj så tag i genbrugen og få 3 stk tøj for 20 kr

Bleer er også alt efter hvor dyrt et mærke du vilkøbe og vil da så anbefale dig at læse dette link med bletesten så du selv kan vurdere hvad du føler er bedst for dit barn

http://www.rema1000.dk/Files/Billeder/rema1000/2012/Ble/test%20af%20bleer.pdf

jeg tror både det bliver nyt og genbrugstøj, for går ikke så meget op i mærker, men det skal jo se pænt ud tøjet

den læser jeg lige, tak for din hjælp

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

hvis man ikke er picky med at det skal være nyt tøj så tag i genbrugen og få 3 stk tøj for 20 kr

Bleer er også alt efter hvor dyrt et mærke du vilkøbe og vil da så anbefale dig at læse dette link med bletesten så du selv kan vurdere hvad du føler er bedst for dit barn

http://www.rema1000.dk/Files/Billeder/rema1000/2012/Ble/test%20af%20bleer.pdf

hej

der står at linket ikke virker, så ved du hvordan jeg så kan finde den?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.