udgifter til et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.317 visninger
73 svar
12 synes godt om
3. juli 2013

Anonym trådstarter

er ano da jeg ikke ønsker at kunne søges på dette, eftersom vi endnu ikke er gravide.

Vi har snakkede om hvad vi ca. skal regne med det koster at have et barn pr. måned og ville i den andledning lige hører om vi har glemt noget eller om noget af det lyder urealistisk? budgettet ser sådan ud:

dagpleje: 2600 

børneopsparing: 100

komfiamations opsparing: 100

danmark: gratis

ulykkesforsikring: 400 pr. år.

bleer + mad: 500 kr (vi har i forvejen 4000 kr til mad om måneden kun til to voksne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

2babygirls

Anonym skriver:

er ano da jeg ikke ønsker at kunne søges på dette, eftersom vi endnu ikke er gravide.

Vi har snakkede om hvad vi ca. skal regne med det koster at have et barn pr. måned og ville i den andledning lige hører om vi har glemt noget eller om noget af det lyder urealistisk? budgettet ser sådan ud:

bleer + mad: 500 kr (vi har i forvejen 4000 kr til mad om måneden kun til to voksne)

Tøj, legetøj, oplevelser ?? 

Anmeld

3. juli 2013

Fuglemor

Anonym skriver:

Hvis nu at barnet ikke bliver ammet så skal i have modermælkserstatning og det kan hurtigt løbe op.

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

2babygirls skriver:

Tøj, legetøj, oplevelser ?? 

oplevelser tænker jeg er noget vi i forvejen spare op til, så det skal nok ikke være ind under her

hvor meget bruger man ca. på legetøj og tøj ?

Anmeld

3. juli 2013

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Hvis nu at barnet ikke bliver ammet så skal i have modermælkserstatning og det kan hurtigt løbe op.

planen er at gøre alt for det jeg kan amme, men hvis det ikke kan lade sig gør, ved du hvad det så ca. løber op i?

Anmeld

3. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er rigeligt vi bruger 3000 ca på husholdning og bleer hvis man går en fin bue udenon pampers, libero og andre dyre blemærker, så er det altså slet ikk så dyrt med blebørn, som folk ellers altid siger vi er i hvertfald blevet positivt overrasket  

Den dyreste "faste post" vi har haft, var mme! Det er dælme dyrt og aldrig på tilbud.  vi brugte det heldigvis kun i den periode hvor skemaden også var på  banen, så det kunne gå. Men uha, hvis jeg ikk havde kunnet amme de første 6 måneder, så havde det nok været lidt stramt.

andre ting man måske skulle ligge til side til, kunne være fremtidige større autostole, klapvogn, cykeltrailer (hvis i cykler ) det er halvdyre poster, som man pludselig får brug for.  

Anmeld

3. juli 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

oplevelser tænker jeg er noget vi i forvejen spare op til, så det skal nok ikke være ind under her

hvor meget bruger man ca. på legetøj og tøj ?

Det kommer an på hvad man går efter mærkevarer eller h&m jeg købte sommergaderobe for 800kr i sidste måned i h&m. 

men, det er jo ligesom med tøj og ting til sig selv. Man køber lidt når der er behov. og legetøj er et fremragende ønske til dåb,  jul og fødselsdag

vi køber ikke tøj og legetøj hver måned overhovedet

Anmeld

3. juli 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

planen er at gøre alt for det jeg kan amme, men hvis det ikke kan lade sig gør, ved du hvad det så ca. løber op i?

Vi køber en pakke mme om ugen ..

den koster 82 kr. 

82 *4 = 328 kr. om mdr. på mme ..

Pr. barn bruger vi ca. 200 kr. på bleer , hvis ikke mindre .. Vi bruger Remas eller Lidls .. De er rigtig fine .. 

Tøj og legetøj køber vi hver 3. mdr. hvor der kommer børnepenge ..

Så ja , 500 kr. om mdr. bruger vi på Noel .. 

På Oscar er det lidt mere , da han jo går i Dp. hvor vi betaler 1450 ca. og så 200 kr. i bleer og vådeservietter .. 

Så 1650 om mdr. på Oscar ..
Og når vi skal ud og opleve noget .. F.eks skal vi til fårup sommerland i sommerferien , der har vi valgt at lade noel bli hjemme ved sin farmor , så det koster jo også kun for Oscar .. 

Det er dyrt og ha børn , så snart de starter i instituion .. Jeg ville gerne lige ha været advaret

Anmeld

3. juli 2013

Masig

Anonym skriver:

modermælkserstatning bliver dyrere og dyrere for hver måned da de jo skal have mere og mere. Vi brugte ca 4-500kr til sidst lige inden vi gik over til grød... derefter sparer man jo på erstatningen, men skal såtil gengæld betale for den faste føde, så jeg ville regne med omkring 500kr pr måned bare i mad (hvis baby skal have modermælkserstatning)... Bleer ca. 100kr pr mdr (vi bruger de billige fra aldi)....

tøj kan man også hurtigt komme op på 500kr pr måned, da de jo vokser hurtigt i hvert fald det første års tid...

legetøj vil jeg nok sige et par hundred. Man får jo meget i barselsgave, dåbsgave m.m..... 

Anmeld

3. juli 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hvis man ikke er picky med at det skal være nyt tøj så tag i genbrugen og få 3 stk tøj for 20 kr

Bleer er også alt efter hvor dyrt et mærke du vilkøbe og vil da så anbefale dig at læse dette link med bletesten så du selv kan vurdere hvad du føler er bedst for dit barn

http://www.rema1000.dk/Files/Billeder/rema1000/2012/Ble/test%20af%20bleer.pdf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.