udgifter til et barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2013

serinasmor

Jeg synes det lyder som rigeligt

Vi bruger 700 om ugen på mad (engang også incl bleer) vi er 2 voksne og en 3årig der samlet spiser som standardopskrift til 4 personer

Det hele kommer an på hvad man er vant til og hvor man handler - samt hvor meget man er villig til at planlægge og lave vaner om.

Vi har været vant til lidt lav løn og su nu noget højere løn og dagpenge. Disciplinen har vi stadig på rygraden, men køber da flere forsjovting nu

Jeg ville bare fortælle dig hvad der kan lade sig gøre

mme er dyrt. Den udgift kan ikke gøres mindre, hvis amning ikke fungerer. Om bleer er med i ugdgiften til vuggestue kommer helt an på institutionen, her skal man selv have dem med -også i vuggestuen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2013

Masig

Anonym skriver:

okay, så du tænker 600 istedet for 500 ved madposten, eller hvordan skal jeg forstå det ?

okay 500 kr er skrevet på budgettet til tøj nu

Nej 500 til mad tror jeg passer fint, og så 100 til bleer... Og så er der jo vådservietter, skumklude hvis man bruger det osv...

Anmeld

3. juli 2013

modesty

Anonym skriver:

er ano da jeg ikke ønsker at kunne søges på dette, eftersom vi endnu ikke er gravide.

Vi har snakkede om hvad vi ca. skal regne med det koster at have et barn pr. måned og ville i den andledning lige hører om vi har glemt noget eller om noget af det lyder urealistisk? budgettet ser sådan ud:

dagpleje: 2600 

børneopsparing: 100

komfiamations opsparing: 100

danmark: gratis

ulykkesforsikring: 400 pr. år.

bleer + mad: 500 kr (vi har i forvejen 4000 kr til mad om måneden kun til to voksne)

I skal huske et engangsbeløb inden baby kommer, til tøj, udstyr o.s.v. Derudover skal der købes en del tøj løbende specielt det første år hvor baby konstant vokser i nye størrelser. Man kan gøre det rigtig billigt ved at købe via loppemarkeder og genbrugser, men det er stadig en udgift.

Anmeld

3. juli 2013

LilleLene

Anonym skriver:

okay det var godt, tak for dit svar

vi bruger

2100 dp

3000 til mad, bleer, mme til mig, min mand og den bette

150 opsparing

og så 500 i forsikring (til bil, bolig, baby og mand)

Anmeld

3. juli 2013

Mother-love

Vi brugte ca 3-4 pakker mme om måneden til Isabella. Da hun kom til skemad lavede vi alt selv. Mos,grød osv det sparer man rigtig meget på.
Mht tøj, da Isabella blev født havde vi str. 50,56 og 62. Hun voksede virkelig hurtig ud af de str. Men jeg gjorde det at jeg kiggede efter nedsat tøj og købte så de næste str. Løbende så jeg hele tiden havde en str. Højere liggende.
Når barnet kommer op i str. 86 går detoneret langsommere. Isabella passede str 92 i et år ca.

Bleer der køber vi rema1000s bleer. Vi har prøvet snart alle slags og synes remas er detbedste og så er de også billigere end de fleste.

Anmeld

3. juli 2013

Svenne

Dette bruger vi ca. pr. mdr. på mindstemanden:

Bleer, skumklude mv.: 200 kr.

Børneopsparing: 250 kr.

Konfirmationsopsparing: 100 kr.

Tøj, udstyr mv.: 750 kr.

Han er kun 3 mdr. Senere kommer der udgifter til mad, dagpleje og forsikring.

Anmeld

3. juli 2013

M (:

Wampires skriver:

hvis man ikke er picky med at det skal være nyt tøj så tag i genbrugen og få 3 stk tøj for 20 kr

Bleer er også alt efter hvor dyrt et mærke du vilkøbe og vil da så anbefale dig at læse dette link med bletesten så du selv kan vurdere hvad du føler er bedst for dit barn

http://www.rema1000.dk/Files/Billeder/rema1000/2012/Ble/test%20af%20bleer.pdf

Vi bruger Vibelle, men vil da klart prøve Rema1000-bleer, når pakken er tom! 

Anmeld

4. juli 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

okay men bruger I så ikke ca. 200 kr mindre på vådservietter og bleer der hjemme nu? eller bruger i lige så mange penge til det hjemtil som inden han startede i dagpleje?

Hva mener du ? 

Vi køber alt i starten af mdr. så vi altid har bleer liggende . Og så siger dp mor bare når hun mangler så får hun en pakke ned

Og vi køber det ind for de 200 kr. ca ..

Men han bruger jo flere bleer i dp end han gør hjemme , da han jo er der fra 9 - 15. 30 næsten hver dag .. 

Anmeld

4. juli 2013

modesty

M (: skriver:

Vi har både brugt Vibelle og Rema1000's og jeg synes helt klart bedst om Rema1000.

Anmeld

4. juli 2013

morethanperfect

M (: skriver:

Vi har også prøvet begge to .. Syns remas er bedst    

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.