Min mands manglende hygiejne :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

For mit vedkommende behøver han heller ikke bade hver dag, men bare hver anden til tredje, for så vil jeg have meget mere lyst til BJ og generelt finde ham mere atraktiv..

Han har haft en depression for 2 års tid siden, grundet arbejdet, og det tog virkelig hårdt på ham. Derudover har vi haft nogle meget uheldige oplevelser vedr. aborter, som også har taget hårdt på ham... Så du siger faktisk noget.. Han er generelt ret trist og tvær, og kan ikke rigtig overskue at lave for meget i løbet af en dag. 

Det kunne altså godt lyde som depression. Hygijene er ofte ikke en prioritet i disse situationer. Jeg havde selv personligt svært ved noget så simpel som at børste tænder.. eller gå i bad. Du nævner selv det ikke altid har været et problem. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

hvad med at nægte alt hanky panky og kærtegn indtil han har lært at gå i bad mindst hver anden dag??

Det kunne være en mulighed 

Men tror bare at han vil sige at "det er jeg jo vant til" fordi vi efterhånden kun gør det en gang ugentligt..

Og neeej jeg har ikke lyst til mere, og det skyldes meget vel den konstante manglende hygiejne som jeg skal pointere overfor ham

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Det kunne altså godt lyde som depression. Hygijene er ofte ikke en prioritet i disse situationer. Jeg havde selv personligt svært ved noget så simpel som at børste tænder.. eller gå i bad. Du nævner selv det ikke altid har været et problem. 

Er der evt nogle andre tegn på depression jeg kan kigge efter?

Anmeld

25. juni 2013

1990h

Anonym skriver:

Det kunne være en mulighed 

Men tror bare at han vil sige at "det er jeg jo vant til" fordi vi efterhånden kun gør det en gang ugentligt..

Og neeej jeg har ikke lyst til mere, og det skyldes meget vel den konstante manglende hygiejne som jeg skal pointere overfor ham

så må du nægte den ene gang om ugen også...hehe

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

gædde/gitte skriver:

så tror jeg du skal prøve at sætte ind der

vi reagere jo forskelligt... jeg æder og manden sover når vi får det svært....så manden kan sove hele weekenden væk og jeg har taget 10 kilo på. men det hjælper jo at snakke om det

Tak, vil prøve at se om jeg kan observere lidt mere og evt. få fat i hans læge eller snakke med ham om det 

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror ikke a jeg sagde så meget andet end det jeg har beskrevet....

Og så har jeg holdt meget stejlt på at der ikke var nogen sex uden et bad. Og i den periode hvor han forventede sex efter hvert bad, sagde jeg direkte til ham at det var et turnoff og at det ikke kom til at ske.

Jeg forklarede ham at sex ikke skulle foregå på hans præmisser, men på mine. Ganske enkelt fordi at jeg generelt har en mindre sexlyst end ham. For mig er det fint med sex 1 gang i ugen. Men jeg vil ikke dikteres at jeg skal have lyst mandag, bare fordi at han tilfældigvis gider at tage et bad den dag.

På daværende tidspunkt havde vi sex sjældnere end 1 gang i ugen - og han fik at vide at hvis han skulle kunne gøre sig nogen som helst forhåbninger om at det blev oftere, skulle han være tilgængelig (=REN) når JEG havde lyst...

Tilsyneladende har det virket...

Tilgengæld har jeg lidt samme problem som en anden beskriver mht tandbørstningen. Han gør det hvis jeg siger det til ham, men det er et irritationsmoment(igen, jeg giftede mig sgu med en voksen mand), og jeg går oftest i seng før ham, og så får han det jo ikke gjort.

Så jeg er begyndt selv at børste tænder inden sex. Kan ikke have tanken om oralsex med en mund der har bakteriebelægninger på tænder osv... Nogen gange fatter han hintet, andre gange må jeg bede ham om det...

Fatter ikke at man kan være så blind overfor vink med vognstænger, men det er åbentbart muligt. Håber bare at det bliver bedre over tid...

Jeg vil i hvert fald tage dit svar til efterretning, og sætte lidt hårdere ind. Kunne jo sagtens være 0 bad = 0 sex 

Men må hellere lige undersøge om der kan ligge en depression bag først, som andre hentyder til at det muligvis kan være 

Anmeld

25. juni 2013

Anonym

Anonym skriver:

Han har i hvert fald, for nogle år siden sagt, at der ikke var grund til at gå mere i bad, når han alligevel ikke fik noget ud af det (henvist til BJ)..  Men i min verden er almen hygiejne da et must..

Jeg vil forsøge at tage en alvorlig snak med ham, men problemet med det, er at jeg virkelig skal fange ham på den rigtige dag og det rigtige tidspunkt, ellers opfatter han ALT som kritik af ham, og foreslår jeg bare går fra ham.. (Han er desværre ret pessimistisk sådan generelt).

Hold kæft hvor sidder jeg bare og får sindsygt ondt af dig

Håber virkelig I finder ud af det, og han åbner øjnene lidt op for at det er ham der er noget galt med og ikke dig!

Anmeld

25. juni 2013

Anonym trådstarter

1990h skriver:

så må du nægte den ene gang om ugen også...hehe

Haha ja, så bliver han da den frustrerede 

Anmeld

25. juni 2013

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Er der evt nogle andre tegn på depression jeg kan kigge efter?

Hmm... er absolut ikke ekspert. Men dette (fra http://www.psykinfo.regionsyddanmark.dk/wm207511) beskriver det meget godt: 

Alle kan have tunge dage. Men depression stikker dybere. Du kan føle dig irritabel, ude af stand til at sove, magter ikke at spise, føler dig tappet for energi og er ude af stand til at tage beslutninger. Du kan også føle dig mislykket, skyldig, håbløs og hjælpeløs, og kan have lyst til at græde hele tiden. Men værst af alt, du kan ikke komme ud af det.

Sådanne følelser kan mange af os opleve fra tid til anden. Men ved depression hober de sig op og forsvinder ikke. De kan vare i uger eller måneder, påvirke dine personlige forhold, arbejdet eller uddannelsen, fritidsinteresser, sex, søvn og appetit. En depression kan være livstruende: Ubehandlet depression kan føre til selvmord.

Nedtryktheden ved depression adskiller sig fra almindelig tristhed ved at være konstant, vedvarende og upåvirkelig af ydre forhold.

Nogle mennesker med depression kan have symptomer, som ikke er så typiske. Hvis du er mand eller et barn, kan du f.eks. være ængstelig eller irritabel. Hvis du er et ældre menneske, kan hukommelsen eller koncentrationsevnen pludselig forsvinde. Depression kan komme sammen med andre sygdomme som sukkersyge, kræft, blodprop i hjertet eller slagtilfælde. Den kan også komme som følge af medicin- eller alkoholmisbrug. Måske er en af de alvorligste følger af depression, at man ikke søger eller får hjælp. Man regner med, at halvdelen af alle med depression får mangelfuld behandling.

Depression er ikke kun en sindstilstand. Det er ikke noget, du kan "tænke" væk. Vigtigst ved depression er at være klar over, at du kan lide af depression, og at du søger professionel hjælp. Til trøst skal man vide, at den udmattelse og håbløshed man føler, er en del af sygdommen, og egentlig ikke er sand. Det forsvinder med behandlingen.

Det kan hjælpe at betro sig til mennesker, man stoler på, og at deltage i aktiviteter snarere end at trække sig tilbage. Især mænd er i risiko for at gå med ubehandlet depression. De føler ikke, at uroen og mistrøstigheden er depression. De vil derfor sjældnere end kvinder fortælle andre, at de er deprimerede. Også lægerne er mindre opmærksomme på, at en mand kan have en depression. Mænds depression er oftere maskeret af alkohol eller rusmidler - eller af voldsomt overarbejde på jobbet."

Der findes en masse information på nettet generelt. Det er ikke sikkert det er en depression, men ville nok udelukke, at han ikke har det dårligt. Det kan jo være. 

Anmeld

25. juni 2013

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil i hvert fald tage dit svar til efterretning, og sætte lidt hårdere ind. Kunne jo sagtens være 0 bad = 0 sex 

Men må hellere lige undersøge om der kan ligge en depression bag først, som andre hentyder til at det muligvis kan være 

Det var også hvad jeg skrev du sikkert ville få at vide i mit første indlæg

Bare pas på med at bruge det som evt "undskyldning" - her hjemme har manden også haft en depression tidligere, men hygiejneproblemet har iflg ham selv ingen relation hertil.

Hvis du vil vide mere om depression, så google evt symptomer og depression. Der er også flere test på nettet du kan få ham til at tage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.