Anonym skriver:
Jeg har virkelig overvejet at skrive dette indlæg flere gange, men har ladet være, da jeg tror jeg er pænt flov! 
Vi har været sammen i 8 år efterhånden, og jeg synes det er blevet værre og værre i løbet af de sidste par år.. Hvis jeg forsøger at huske fx 4 år tilbage, mener jeg ikke det var et problem..
Men for at komme til sagen, så går han ikke ret ofte i bad. Der kan snildt gå i hvert fald 1 uge imellem, og sikkert også 1½ 
Jeg har prøvet at tage den fra forskellige vinkler med ham, men lige lidt hjælper det.
Jeg har prøvet at rose ham, efter han går i bad - sige "iiiih hvor dufter du dejligt o.lign."
Jeg har mange gange sagt og givet udtryk for, hvor ulækkert jeg synes det er, at der går så lang tid imellem hans bade, og om han ikke bare kunne prøve at gå i bad 2-3 gange om ugen.
Det er ikke fordi hans krop som sådan lugter af sved eller lign, men det er så tydeligt at hans hår bliver mere og mere fedtet
og jeg bliver så pinlig over, at hans kollegaer jo udemærket kan se det fedtede hår 
Jeg har fortalt ham at jeg fuldstændig mister lysten til BJ, da jeg synes det er så ulækkert, når der går 7-10 dage imellem den bliver vasket
(Han går gerne i bad, hvis jeg beder ham om det, med henblik på at han får et BJ)
Men NEJ, det virker som om at han forventer et BJ efter hvert bad, hvis han begynder at gå i bad oftere, som en ros for at han har været i bad!! 
Jeg har en enkelt gang fået ham til at "indrømme" at han ikke bryder sig om at gå i bad, og det har han aldrig gjort.. Heller ikke som lille..
Hvordan håndterer jeg lige dette her? Får jeg får mindre og mindre lyst til BJ. Ja det er faktisk ikke-eksisterende pt og jeg væmmes mere og mere over de manglende bade 

Her har det også været et problem at få manden til at opretholde en nogenlunde normal hygiejne i en periode. Her er undskyldningen bare at han glemmer det eller kommer fra det.
Jeg synes også at det er klamt, ikke fordi han lugter som sådan, men tanken er ulækker.
Han har alle dage vidst at der ikke vankede sex hvis ikke vi begge var nyvaskede... Havde også en periode hvor han lagde op til sex hver gang han så (endelig) fik taget et bad.
Jeg fortalte han at det var totalt turnoff for mig at jeg kunne regne ud at han ville sexe når han havde badet, og at det ikke var sådan klaveret spillede. Nu siger jeg til ham, fast hver anden dag, at det er badedag. Og han går i bad. Nogen gange kommer han mig sgu oven i købet i forkøbet.
Det har været en lang kamp, og jeg har været gal og frustreret over at han var så ligeglad og at jeg skulle smide ham i bad som et lille barn. Det er sgu noget der kan få gnisten til at forsvinde. Jeg er personligt fuldstændig ligeglad om han glemmer det eller ikke bryder sig om det, det SKAL bare være i orden.
Og helt ærligt, hvis ikke det var blevet bedre havde han fået at vide at vi måtte sove hver for sig. Gider ikke væmmes når jeg skal sove. Måske strengt, men jeg er ligeglad. Når man bir sammen må man altså vise noget hensyn.
Du får sikkert nogle svar der evt kan gå på om din mand er deprimeret eller lign. Og det kan også være en mulighed. Min erfaring er dog at der desværre er nogle der er dovne og ligeglade, og når man ikke længere har sex som et nyforelsket par, går hygiejnen fløjten...