Er jeg fattig nok til at få hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

Xolia

Mor11 skriver:

Uuh, er der ikke noget med eneforsørgerbidrag og fast kæreste som er på adressen ofte? Måske du liiige skal undersøge det, for jeg mener st have hørt det går under "bedrageri" fordi, når i er sammen hver dag går man udfra at han bidrager til husholdning som fx aftensmad. 

Du må ikk hænge mig op på det, synes bare min alenemor-kollega snakkede om det en gang. 

jeg vil i øvrigt også mene at en billigere bolig ville være det mest optimale. Vores husleje er 1000kr billigere end din, og vi bor midt i en stor by. Det MÅ kunne lade sig gøre.

Helt korrekt - som jeg skrev i indlægget før dig, så havde jeg IKKE læst noget - skyndt mig bare at skrive det pga. fristen.

Nu har jeg læst lidt ned igennem - og vil IKKE anbefale at søge O/E (enlig børnetilskud). Jeg er personligt selv sagsbehandler i Udbetaling Danmark på børneydelser - så jeg kunne i teorien skulle behandle ansøgningen :-)

Jeg ved af erfaring at det er rigtig svært nogen gange at få tingene til at hænge sammen - herhjemme har vi en god indtægt men desværre også to boliger - den ene en 2.vær ejer-lejlighed (4, snart 5 personer duer ikke...) som ikke kan sælges uden tab på 4-500.000. Så nej, det er ikke fedt - men må så prioritere på andre ting.

Håber du finder en løsning som virker for dig...

-Xolia-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

Xolia

DianaRJS skriver:

det er også rigtig

du må have en kæreste der 3 gange i ugen, og 3 overnatninger som svare til en weekend

så simple er reglerne desværre ikke... gid det var sådan, så havde vi sagsbehandlere hos UDK det nemt

Anmeld

22. juni 2013

Carina:-)

millesofie skriver:

Der er desværre ikke billigere boliger her i byen 

og lige nu har jeg desuden også endelig en god udlejer  

og nej det er ik samfundets problem, men det er jo så heller ik min skyld at jeg er uarbejds dygtig 

jo har advokat afdrag hver mdr plus jeg lig kom i tanke om at jeg også afbetaler på mit inddkudslån og olie fra tidligere lejemål hvilket giver 750kr+ 1000kr 

Nej det er ikke din egen skyld at du ikke kan arbejde,men du får jo også penge.

Og at du sætter dig i en dyr bolig er der jo en konsekvens for -at der så er færre penge til andre ting.

Anmeld

22. juni 2013

**Ønskebabyen skriver:

Tænker helt sikkert at den nævnte advokatregning er en stor regning som hun har fået liv at afdrage på.. Dvs at der betales på den hver månede.. Hvorfor skulle hun ellers nævne den??

til TS: jeg kender ikke så meget til hvilke tilskud man kan søge osv. Men synes da at du skal rette henvendelse til din kommune. De kan helt sikkert hjælpe dig..

Men det ændrer jo ikke på at sådan er det for alle.

Hvis jeg laver noget der gør at jeg får en regning,er konsekvensen jo at jeg må betale den.

Jeg forventer ikke at kommunen skal betale den parkeringsbøde jg fik forleden,eller den regning jeg fik ved tandlægen i forrige uge.

Lige sådan med en advokatregning.-Der er en grund til at den er der,og så skal den betales (af en selv)

Og så må man skære andre steder hvis man ikke kan få tingene til at hænge sammen.

Hvis man forventer at man kan få ekstra fordi man har sat sig i en situation med f.eks gæld så vil det jo se skidt ud i DK

Så kan pengene i det off jo slet ikke række....

Jeg låner jo heller ikke en mill i banken ,og forventer at andre betaler afdragene bare fordi jeg måske alligevel ikke kan klare at betale

Handling-konsekvens ...

Anmeld

22. juni 2013

DianaRJS

Xolia skriver:

så simple er reglerne desværre ikke... gid det var sådan, så havde vi sagsbehandlere hos UDK det nemt

så simple er reglerne altså her i kommunen og det er fra vejledning af sagsbehandler.... de må være der 3 gange i ugen og sove der 3 gange, ikke have nogle faste genstande, tandbærster tøj osv...

Anmeld

22. juni 2013

LilleChelle

gokkelok skriver:

Har i kun 3000 kr til både mad, tøj og andet diverse?

Sådan er livet altså som studerende. 

- Vi har 2500 kr. til mad og div. om måneden, og det bliver ALDRIG brugt. Trods at vi er store kødelskere - vi er to voksne og et barn

Anmeld

22. juni 2013

SjeBets

er din lejlighed for stor siden du ikke kan få mere i boligsikring, eller lever den på anden vis ikke op  til kravene. 

Da jeg var alene med mine fik jeg noget mere, men vi boede også i en lejlighed der levede fuldt op til kravene for at få boligsikring, den var ikke for stor, og der var lavet forbedringer i den så det ikke var noget gammelt lort. Det har nemlig også noget at sige. 

Da jeg flyttede til noget der var alt alt for stort og alt for gammelt faldt det radikalt. Eller det vil sige manden og jeg skulle flytte i det, og han flyttede da også med ned til nabokonen i stedet for, så jeg sad alt alt for dyrt i et alt alt for stort hus. Så jeg ville helt klart finde noget andet. 

Anmeld

22. juni 2013

StudPsyk

Jeg tænker også du skal se på boligen. Hvordan kan det være du får så lidt i boligstøtte? Vi bor rimelig centralt i Århus og har to indkomster, og vi får 2300 i boligstøtte så vi kun betaler 3000 om måneden for en treværelses på nogen og 80 kvadratmeter...

Anmeld

22. juni 2013

**Ønskebabyen

Carina:-) skriver:

Men det ændrer jo ikke på at sådan er det for alle.

Hvis jeg laver noget der gør at jeg får en regning,er konsekvensen jo at jeg må betale den.

Jeg forventer ikke at kommunen skal betale den parkeringsbøde jg fik forleden,eller den regning jeg fik ved tandlægen i forrige uge.

Lige sådan med en advokatregning.-Der er en grund til at den er der,og så skal den betales (af en selv)

Og så må man skære andre steder hvis man ikke kan få tingene til at hænge sammen.

Hvis man forventer at man kan få ekstra fordi man har sat sig i en situation med f.eks gæld så vil det jo se skidt ud i DK

Så kan pengene i det off jo slet ikke række....

Jeg låner jo heller ikke en mill i banken ,og forventer at andre betaler afdragene bare fordi jeg måske alligevel ikke kan klare at betale

Handling-konsekvens ...

Du behøver slet ikke at køre den der svada overfor mig.. Du skriver bare til TS: Du har jo heller ikke advokatregninger hver måned ,så der må jo være ekstra de andre måneder. - og for mig lyder det som om du mener at advokatregningen er en engangsforestilling. DERFOR jeg skrev til dig som jeg gjorde.........

Anmeld

22. juni 2013

**Ønskebabyen skriver:

Du behøver slet ikke at køre den der svada overfor mig.. Du skriver bare til TS: Du har jo heller ikke advokatregninger hver måned ,så der må jo være ekstra de andre måneder. - og for mig lyder det som om du mener at advokatregningen er en engangsforestilling. DERFOR jeg skrev til dig som jeg gjorde.........

Og jeg svarer på dit indlæg-det er jo en debat ik

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.