Er jeg fattig nok til at få hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2013

Holbæktrunten

millesofie skriver:

Hvis ja hvor kan jeg så få noget hjælp 

jeg er 28 min datter er 3.5år 

vi bor alene endnu og jeg går udbetalt 9300kr har en husleje på 6800kr jeg går 1300kr i boligsikring og ca 2000kr om mdr i bp (delt ud)

jeg har så udgifter på ca 3000kr til vand varme tv telefon el skat og en advokat regning mm 

dette giver jo ikke meget hver mdetik sjov og fis når nu msn også skal have tøj sko og ting til sit barn plus ting jeg jo også behøver noget nyt engang imellem 

nogle der ved om jeg har nogen muligheder 

jeg vil ikke lyde grådig men synes bare det er hårdt 

Synes at jeg kan erindrer at du boede i Odsherred... Vistnok asnæs? Måske jeg tager fejl, men hvis det er rigtigt vil jeg nævne at jeg ofte ser boliger i den by og omegn der er væsentlig billigere. Dog er det jo også et vurderingsspørgsmål om det kan betale sig at flytte hvis planen er at bo med kæresten inden for overskuelig fremtid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2013

jydeinden

jeg tvivler meget stærkt på at du kan få anden hjælp end den du allerede får :-) kommunen vil med ret stor sandsynlighed for det første kigge på hvor meget alene mor de vil skønne du er når du er i fast forhold, derudover vil de formenligt også bede dig om at flytte i noget billigere, det er surt ikke at have råd til ting, men dels er det ikke kommunens problem og dels er der mange som heller ikke har det :-) 

Anmeld

22. juni 2013

gokkelok

Line - med 2 boblinger skriver:

Nu så jeg at en anden skrev at du havde ca 3000 kr til dig selv når alt er betalt.. Og det forstår jeg simpelthen ikke at man ikke kan leve for...

Det er hvad vi har haft i LANG tid.. Og her er vi altså 2 voksne og 2 SMÅ børn (den ældste er 2) og vi har en hund... 
Og vi lever for 3000 kr månedligt når alt er betalt..  

Og vi kommer da også ud og oplever lidt engang imellem.. Det sker dog ikke så tit, men det sker da.. 

Har i kun 3000 kr til både mad, tøj og andet diverse?

Anmeld

22. juni 2013

DianaRJS

millesofie skriver:

vi bor alene endnu og jeg går udbetalt 9300kr har en husleje på 6800kr jeg går 1300kr i boligsikring og ca 2000kr om mdr i bp (delt ud)

jeg har så udgifter på ca 3000kr til vand varme tv telefon el skat og en advokat regning mm 

dette giver jo ikke meget hver mdetik sjov og fis når nu msn også skal have tøj sko og ting til sit barn plus ting jeg jo også behøver noget nyt engang imellem 

din husleje er jo også EKSTREMT høj i forhold til at i "kun" bor 2 der?

jeg har været enlig med mine 2 drenge, dog har jeg også haft bp fra deres far at gøre med hver månede, men jeg havde 8600 udbetalt + 2300 + ca. 3500 fra bp sprædt ud på månederne....

så kan godt se jeg har haft lidt mere at gøre med... men jeg boede i 4 værelses til 5200 og det var inkl alt -strøm som lagde på 1300 pr kvatal....

men når alt var betalt og der var lagt penge til side til mad (3500) havde vi ca 2500 til sjov og ballade....

tror du skal prøve at sætte dig ned og se hvor du kan spare

et sted jeg ville prøve at kigge var self på lejlighed... hvis ikke du regner med dig og kæresten skal flytte sammen i den lejlighed?

og beklager hvis spørgsmålene er blevet besvaret må erkende jeg er en anelse for træt i dag til at læse hele dabatten

men i hvert fald udover de ekstra bp og boligstøtte er der desværre nok ikke så meget andet at hente :/ jo friplads self. ved jeg self. ikke om du har?

Anmeld

22. juni 2013

DianaRJS

millesofie skriver:

okay komemr lgie et ekstra spørgsmål....

tænker bare din boligstøtte er ekstremt lav i forhold til at du er enlig?

der er jo en "grænse" for hvad kommunen vil betale til jo

men kan self også varriere fra kommune til kommune for da jeg var enlig fik jeg 2600 i boligstøtte.... så har jo fået det doble af hvad du får?

Anmeld

22. juni 2013

DianaRJS

Mor11 skriver:

Uuh, er der ikke noget med eneforsørgerbidrag og fast kæreste som er på adressen ofte? Måske du liiige skal undersøge det, for jeg mener st have hørt det går under "bedrageri" fordi, når i er sammen hver dag går man udfra at han bidrager til husholdning som fx aftensmad. 

Du må ikk hænge mig op på det, synes bare min alenemor-kollega snakkede om det en gang. 

jeg vil i øvrigt også mene at en billigere bolig ville være det mest optimale. Vores husleje er 1000kr billigere end din, og vi bor midt i en stor by. Det MÅ kunne lade sig gøre.

det er også rigtig

du må have en kæreste der 3 gange i ugen, og 3 overnatninger som svare til en weekend

Anmeld

22. juni 2013

LineSchack

millesofie skriver:

Jeg er også enlig mor og for ca. Det samme udbetalt plus De. Faderen skal betale. Jeg har regninger for omkring 7500 alt incl. Så jeg har også kun lige 3000 at leve for men jeg sparer og spinker ( Vi mangler absolut ikke noget og har været på mange oplevelses ture). og efter at have gjort det  I godt et år nu har jeg altid minimum noglr tusinde  i overskud hver mdr. Så tror på at man kan hvad man vil med de penge man for udbetalt. 

Håber det løser sig for dig. 

Anmeld

22. juni 2013

Aabye

gokkelok skriver:

Har i kun 3000 kr til både mad, tøj og andet diverse?

Ja det har vi.. Vi har ikke særlig meget.. Og priotere ALTID ungerne først.. 
Jeg har så en meget hjælpsom mor som ALTID hjælper hvis det bliver nødvendigt.. 

Nu er min mand så steget et løntrin (han er under uddannelse) hvilket så gør at vores økonimi bliver noget bedre.. Men det kan lade sig gøre, og vi har aldrig minus på kontoen.. 

Anmeld

22. juni 2013

gokkelok

Line - med 2 boblinger skriver:

Ja det har vi.. Vi har ikke særlig meget.. Og priotere ALTID ungerne først.. 
Jeg har så en meget hjælpsom mor som ALTID hjælper hvis det bliver nødvendigt.. 

Nu er min mand så steget et løntrin (han er under uddannelse) hvilket så gør at vores økonimi bliver noget bedre.. Men det kan lade sig gøre, og vi har aldrig minus på kontoen.. 

Fandme flot!!  (undskyld jeg bander) Tror det er de færreste, som kan med 4 personer i husstanden  

Anmeld

22. juni 2013

Xolia

1990h skriver:

hvis du bor sammen med din kæreste(læste du havde en kæreste som du vil have barn med) ja så der nok ingen hjælp at hente i form af enlig tilskud og sådan

Man behøves ikke at bo sammen med en kæreste for IKKE at være enlig... hvis man tænker på at få børn sammen så er man i et "ægteskabslignende forhold" = IKKE berettiget til tilskud som enlig :-) Jeg ville i hvert fald som sagsbehandler i UDK have meget svært ved det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.