Er jeg fattig nok til at få hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.710 visninger
47 svar
67 synes godt om
21. juni 2013

millesofie

Hvis ja hvor kan jeg så få noget hjælp 

jeg er 28 min datter er 3.5år 

vi bor alene endnu og jeg går udbetalt 9300kr har en husleje på 6800kr jeg går 1300kr i boligsikring og ca 2000kr om mdr i bp (delt ud)

jeg har så udgifter på ca 3000kr til vand varme tv telefon el skat og en advokat regning mm 

dette giver jo ikke meget hver mdetik sjov og fis når nu msn også skal have tøj sko og ting til sit barn plus ting jeg jo også behøver noget nyt engang imellem 

nogle der ved om jeg har nogen muligheder 

jeg vil ikke lyde grådig men synes bare det er hårdt 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

1990h

millesofie skriver:

vi bor alene endnu og jeg går udbetalt 9300kr har en husleje på 6800kr jeg går 1300kr i boligsikring og ca 2000kr om mdr i bp (delt ud)

jeg har så udgifter på ca 3000kr til vand varme tv telefon el skat og en advokat regning mm 

dette giver jo ikke meget hver mdetik sjov og fis når nu msn også skal have tøj sko og ting til sit barn plus ting jeg jo også behøver noget nyt engang imellem 

hvis du bor sammen med din kæreste(læste du havde en kæreste som du vil have barn med) ja så der nok ingen hjælp at hente i form af enlig tilskud og sådan

Anmeld

21. juni 2013

Laulund87

Prøv at henvende dig på kommunen. Der er mange former for hjælp man kan få, også som ikke-enlig.

Der er f.eks madkurve ved Frelsens Hær, men det ved kommunen alt om.

Anmeld

21. juni 2013

millesofie

Jeg bor ikke sammen med kæresten endnu og kommer heller ikke til det før om et ½ til et helt år så selv om vi ser hinanden hver dag så har vi hver vores husleje og regninger 

Anmeld

21. juni 2013

Carina:-)

Jeg vil anbefale dig at finde en billigere bolig.

Men ellers kan jeg se at du har omkring 3000 til dig og dit barn når alt er betalt,og det burde I kunne klare jer for med lidt omtanke.

Du har jo heller ikke advokatregninger hver måned ,så der må jo

være ekstra de andre måneder.

Og så med fare for at lyde hård,så er det altså ikke samfundets prob. at give penge til fis og ballade som du jo selv skriver.

Så kig på dine udgifter og spar hvor du kan-f-eks bolig 

Anmeld

21. juni 2013

**Ønskebabyen

Men ellers kan jeg se at du har omkring 3000 til dig og dit barn når alt er betalt,og det burde I kunne klare jer for med lidt omtanke.

Og så med fare for at lyde hård,så er det altså ikke samfundets prob. at give penge til fis og ballade som du jo selv skriver.

Tænker helt sikkert at den nævnte advokatregning er en stor regning som hun har fået liv at afdrage på.. Dvs at der betales på den hver månede.. Hvorfor skulle hun ellers nævne den??

til TS: jeg kender ikke så meget til hvilke tilskud man kan søge osv. Men synes da at du skal rette henvendelse til din kommune. De kan helt sikkert hjælpe dig..

Anmeld

21. juni 2013

LilleChelle

Kommunen vil med garanti sige at de ikke vil hjælpe når du bor så dyrt !! 

En voksen og 1 barn kan SAGTENS bo billigere end knapt 10000 kr. om måneden. 

Vi boede 2 voksne og 2 hunde i en 2 værelses, til 5000 kr. om måneden inkl. ALT. 

Så du skal nok ud og kigge efter en billigere bolig, hvis du vil have flere penge mellem fingrene  

Anmeld

21. juni 2013

Frk. Himmelblå

millesofie skriver:

Jeg tænker, det kommer 100% an på,  hvad dine muligheder er,- ikke nødvendigvis hvad din indkomst er. 

Kommunen vil vel se på, om ikke du kunne få et job/flytte/gøre et eller andet. Hvis man vurderer, at din situation er som den er af en god grund, så kigger man vel på dit rådighedsbeløs, - og så ved jeg ikke, hvor meget eller hvor lidt, man skal have, før man er berrettiget til eventuel ekstra hjælp...

Men måske man kan be om nogetøkonmisk rådgivning. - Det kan jo være, at en budgetekspert vil kunne se nogle muligheder, som du ikke selv kan få øje på..?

Anmeld

21. juni 2013

millesofie

Carina:-) skriver:

Der er desværre ikke billigere boliger her i byen 

og lige nu har jeg desuden også endelig en god udlejer  

og nej det er ik samfundets problem, men det er jo så heller ik min skyld at jeg er uarbejds dygtig 

jo har advokat afdrag hver mdr plus jeg lig kom i tanke om at jeg også afbetaler på mit inddkudslån og olie fra tidligere lejemål hvilket giver 750kr+ 1000kr 

Anmeld

21. juni 2013

Frk. Himmelblå

LilleChelle skriver:

Kommunen vil med garanti sige at de ikke vil hjælpe når du bor så dyrt !! 

En voksen og 1 barn kan SAGTENS bo billigere end knapt 10000 kr. om måneden. 

Vi boede 2 voksne og 2 hunde i en 2 værelses, til 5000 kr. om måneden inkl. ALT. 

Så du skal nok ud og kigge efter en billigere bolig, hvis du vil have flere penge mellem fingrene  

Det kommer vel meget an på, hvor i landet, man bor...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.