Er jeg fattig nok til at få hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2013

millesofie

Frk. Himmelblå skriver:

Det kommer vel meget an på, hvor i landet, man bor...?

Jeg bor i en lille/mellem by 

jeg har for første gang i mit liv venner og et netværk som kan hjælpe mig

jeg har sværd adhd og rat flytte væk fra denne by ville gøre at mig og datteren aldrig ville komme ud og se nogen og jeg ville gå i stå i mit liv ( er sket før) 

lige nu er jeg godt igang med mit liv og jeg er forhåbenlig klar til udd til jan (glæder mig altså lidt) jeg får dejligt meget hjælp af kommunen 

både økonomisk (ekstra børnepenge halløj er regnet ind i det og støtte til at komme videre mm) 

men pga min tossede hjerne har jeg jo ik truffet de bedste valg her i livet og dem betaler jeg jo så for nu men derfor ville det jo være rart at ku få bare lidt hjælp mens jeg prøver at få mig selv op og leve normalt ligesom alle andre 

synes også min datter fortjener det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

Flødebollen

millesofie skriver:

Jeg bor i en lille/mellem by 

jeg har for første gang i mit liv venner og et netværk som kan hjælpe mig

jeg har sværd adhd og rat flytte væk fra denne by ville gøre at mig og datteren aldrig ville komme ud og se nogen og jeg ville gå i stå i mit liv ( er sket før) 

lige nu er jeg godt igang med mit liv og jeg er forhåbenlig klar til udd til jan (glæder mig altså lidt) jeg får dejligt meget hjælp af kommunen 

både økonomisk (ekstra børnepenge halløj er regnet ind i det og støtte til at komme videre mm) 

men pga min tossede hjerne har jeg jo ik truffet de bedste valg her i livet og dem betaler jeg jo så for nu men derfor ville det jo være rart at ku få bare lidt hjælp mens jeg prøver at få mig selv op og leve normalt ligesom alle andre 

synes også min datter fortjener det 

Måske der er nogle af de daglige udgifter, du kan skære lidt i, så I får flere penge mellem hænderne?

Kan du sætte afdragene, som du betaler lige nu ned - ofte er de villige til det, sålænge, du betaler et eller andet.

Kunne det være en idé for dig at tage en snak med banken om, hvordan og hvorledes med din økonomi. Måske du kan få gode råd der.

Har i bil? En cykel ville måske være bedre.

Og så videre....

Anmeld

22. juni 2013

Xolia

millesofie skriver:

Hvis ja hvor kan jeg så få noget hjælp 

jeg er 28 min datter er 3.5år 

vi bor alene endnu og jeg går udbetalt 9300kr har en husleje på 6800kr jeg går 1300kr i boligsikring og ca 2000kr om mdr i bp (delt ud)

jeg har så udgifter på ca 3000kr til vand varme tv telefon el skat og en advokat regning mm 

dette giver jo ikke meget hver mdetik sjov og fis når nu msn også skal have tøj sko og ting til sit barn plus ting jeg jo også behøver noget nyt engang imellem 

nogle der ved om jeg har nogen muligheder 

jeg vil ikke lyde grådig men synes bare det er hårdt 

Er du alenemor? Så kig her... frist 30.06.2013 digitalt, papir 28.06.2013 kl. 15.

https://www.borger.dk/Sider/Boernetilskud-enlige.aspx

Der er evt. også friplads i daginstitutionen?

Må indrømme at jeg ikke har læst alle svar igennem, men dette var min første tanke...

-Xolia-

Anmeld

22. juni 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Uuh, er der ikke noget med eneforsørgerbidrag og fast kæreste som er på adressen ofte? Måske du liiige skal undersøge det, for jeg mener st have hørt det går under "bedrageri" fordi, når i er sammen hver dag går man udfra at han bidrager til husholdning som fx aftensmad. 

Du må ikk hænge mig op på det, synes bare min alenemor-kollega snakkede om det en gang. 

jeg vil i øvrigt også mene at en billigere bolig ville være det mest optimale. Vores husleje er 1000kr billigere end din, og vi bor midt i en stor by. Det MÅ kunne lade sig gøre.

Anmeld

22. juni 2013

skønneunger

millesofie skriver:

vi bor alene endnu og jeg går udbetalt 9300kr har en husleje på 6800kr jeg går 1300kr i boligsikring og ca 2000kr om mdr i bp (delt ud)

jeg har så udgifter på ca 3000kr til vand varme tv telefon el skat og en advokat regning mm 

dette giver jo ikke meget hver mdetik sjov og fis når nu msn også skal have tøj sko og ting til sit barn plus ting jeg jo også behøver noget nyt engang imellem 

Får du ikke også børnepenge hver måned altså dem fra faren? det er omkring 1300 ekstra

Dit rådighedsbeløb er ikke ret stort nej men ikke destro mindre virkeligheden for mange familer inkl min egen med 2 børn og 2 voksne.

Hvilken slags økonomisk hjælp tænker du på?

Anmeld

22. juni 2013

Swerg

Hvad med lidt arbejde ?

Anmeld

22. juni 2013

LilleChelle

Frk. Himmelblå skriver:

Det kommer vel meget an på, hvor i landet, man bor...?

Selvfølgelig  

Men jeg vil næsten våge at påstå at enhver kommune vil sige at man må finde noget billigere at bo i. 

Det her var Odense - og bor man i københavn må man jo flytte uden for København for at finde de priser  man kan ikke få alt  

Og man kan da slet ikke få ekstra hjælp når man selv har valgt at sætte sig så dyrt. 

Anmeld

22. juni 2013

Aabye

Nu så jeg at en anden skrev at du havde ca 3000 kr til dig selv når alt er betalt.. Og det forstår jeg simpelthen ikke at man ikke kan leve for...

Det er hvad vi har haft i LANG tid.. Og her er vi altså 2 voksne og 2 SMÅ børn (den ældste er 2) og vi har en hund... 
Og vi lever for 3000 kr månedligt når alt er betalt..  

Og vi kommer da også ud og oplever lidt engang imellem.. Det sker dog ikke så tit, men det sker da.. 

Anmeld

22. juni 2013

banana3

millesofie skriver:

Det er godt nok en dyr bolig, den sluger godt nok alt for meget.. Du må ud og finde anden bolig :-)

Anmeld

22. juni 2013

emsaroto

Jeg er alene med mit søn nu og snart kommer nummer to. 
Jeg får det samme udbetalt, men bor nu nok meget billegere end dig. Betaler lige omkring 5.000 med det hele. 

Jeg ville, hvis jeg var dig ...

1. søge ekstra ordinære børnepenge, som tildeles til alle alene forældre. 
2. finde billigere bolig
3. huske at søge boligstøtte

Jeg ved ikke om det er noget du har kigget på allerede, og om du får de her tilskud allerede, men det er nok den eneste hjælp man kan hente. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.