x-kærestes nye dame irriterer mig!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2013

SjeBets

jeg må tilstå at jeg aldrig har tænkt tanken at det ikke var ok at jeg lagde billeder op af mine bonus sønner, jeg har kendt den mindset siden han var 8 mdr og ligger ofte billeder op af dem når vi hygger os, moderen har så aldrig sagt noget til det anden end lige give det et like. 

Og ærligt jeg har heller aldrig tænkt dybere over at mine børns bonusmor ligger billleder op af dem i en hygge stund, ej heller deres bedsteforældre hverken på min eller faderens side. 

Jeg synes det er dejligt at se mine børn bliver indraget på lige fod med hendes andre børn, og tror da også at mine bonussønners mor har det på samme måde, hun kan se at vi hygger og de har en bonus mor der holder af dem og de er lige så vigtige som mine egne er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

Muhmi

Synes at man skal spørge om lov.. Men hun er jo tydeligvis glad for dit barn og stolt af at vise ham frem.. Det skal du vel egentlig være glad for? Så har du jo lavet et dejligt barn der smelter andres end dit eget hjerte  Dog er jeg enig med dig, jeg ville godt nok også blive fortvivlet hvis det var at min eks' nye kæreste lagde billeder op af mine børn på facebook.. Jeg er selv ikke synderligt fan af at smide mine unger derind  

Anmeld

21. juni 2013

Angelica

Det var da lige godt pokkers som folk kan fokusere på at du jo er heldig, fordi hun tydeligvis elsker dit barn lige så meget som du gør. 

Jeg ser derimod en problemstilling i at hun absolut ikke vil kende dig; hun har splittet et ellers godt forhold mellem dig og din x-kæreste og nu lægger hun billeder op af din søn på fb. 

Havde hun nu villet møde dig, og I havde haft det godt med hinanden, så havde sagen jo været en anden. Så havde det været fedt at din søn har en dejlig bonusmor. Men det der bitchfight? Det er da komplet latterligt at hun nægter at møde dig (hans MOR!) og så laver det der stunt med at lægge billeder op. 

Desuden ville jeg værge mig meget imod at kalde nogen som helst for bonus-mor eller -far efter kun 3 måneder! Hun er din x-kærestes nye kæreste. Ikke en døjt mere. Om et halvt år, et år, så måske nok noget bonus. Men 3 måneder? C'mon! 

Personligt ville jeg ikke introducere en kæreste for mit barn efter så kort tid, så at give titler og rettigheder? 

Jeg kan godt forstå, at du ikke har det godt med den situation. Andre situationer ser anderledes ud, men din specifikke situation, sådan som du beskriver den her, ville jeg også selv kræve et eller andet. Som minimum burde hun da være voksen nok til at kunne møde dig ansigt til ansigt; hun ved jo reelt set ikke engang om hun kan lide dig eller ej.

Anmeld

21. juni 2013

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Angelica skriver:

Det var da lige godt pokkers som folk kan fokusere på at du jo er heldig, fordi hun tydeligvis elsker dit barn lige så meget som du gør. 

Jeg ser derimod en problemstilling i at hun absolut ikke vil kende dig; hun har splittet et ellers godt forhold mellem dig og din x-kæreste og nu lægger hun billeder op af din søn på fb. 

Havde hun nu villet møde dig, og I havde haft det godt med hinanden, så havde sagen jo været en anden. Så havde det været fedt at din søn har en dejlig bonusmor. Men det der bitchfight? Det er da komplet latterligt at hun nægter at møde dig (hans MOR!) og så laver det der stunt med at lægge billeder op. 

Desuden ville jeg værge mig meget imod at kalde nogen som helst for bonus-mor eller -far efter kun 3 måneder! Hun er din x-kærestes nye kæreste. Ikke en døjt mere. Om et halvt år, et år, så måske nok noget bonus. Men 3 måneder? C'mon! 

Personligt ville jeg ikke introducere en kæreste for mit barn efter så kort tid, så at give titler og rettigheder? 

Jeg kan godt forstå, at du ikke har det godt med den situation. Andre situationer ser anderledes ud, men din specifikke situation, sådan som du beskriver den her, ville jeg også selv kræve et eller andet. Som minimum burde hun da være voksen nok til at kunne møde dig ansigt til ansigt; hun ved jo reelt set ikke engang om hun kan lide dig eller ej.

Godt skrevet
Og lige den der med at kalde mors eller fars mye kæreste for bonusfar eller bonusmor bryder jeg mig generelt ikke om. Børn har kun en mor og en far og det er kun dem der skal kaldes for mor eller far efter min mening.

Anmeld

21. juni 2013

2721

Yurie skriver:

så jeg skal også have tilladelse af begge forældre for at lægge billeder op mine nevøer og niecer, eller er det anderledes, fordi vi er blodrealteret?

Ja, det vil jeg da mene er en selvfølge.
Det er ikke dit barn, lige så med bedsteforældre osv.

Anmeld

21. juni 2013

TNBC

2721 skriver:

Ja, det vil jeg da mene er en selvfølge.
Det er ikke dit barn, lige så med bedsteforældre osv.

Jeg spurgte bare min svigerinde.

Anmeld

21. juni 2013

2721

Yurie skriver:

Jeg spurgte bare min svigerinde.

Jeg går ud fra de stadig er et par og de selvfølgelig har afstemt hinanden holdninger til de ting og så er det jo også fint. Men når det er en splittet familie, så er man i mine øjne nød til at tjekke op på begge parters holdning inden man gør det

Anmeld

22. juni 2013

FruK

Angelica skriver:

Du har ret!!!

Selvom jeg skrev noget lidt andet tidligere... Det gælder i min egen situation, hvor jeg har det godt med bonusmor/fars kæreste og har kendt hende i flere år.

Efter tre måneder ville jeg måske nok have haft det ligesom ts.

Og så synes jeg det er op til far, når han finder en ny kæreste, at gøre det klart for hende, hvordan tingene skal fungere. Han burde ikke tillade at ny kæreste ødelægger forholdet mellem forældrene eller nægter at hilse på hans børns mor. Det var der heldigvis ingen der var gået med til her - så var det ikke blevet til en kæreste!

Anmeld

22. juni 2013

Victoriasmor88

Hvis jeg var dig ville jeg vise den voksne side og invitere både dem begge til en kop kaffe Så kan i forhåbentlig danne et godt indtryk af hinanden. Jeg er selv både mor og bonusmor og ville synes det var barnligt hvis den nye kæreste ikke møder op. Men jeg vil samtidig sige at det kræver noget af alle parter og min mand har desværre ikke en kæreste der behandler mig godt på trods af at jeg aldrig har blandet mig i noget (joh, altså i mit eget liv og mit eget hjem, men det har jeg vel også ret til) Jeg har et dejligt forhold bonus. Jeg har aldrig ønsket at overtage en mor-rolle, jeg har nemlig en skøn datter med min mand og jeg har båret, født og tager mig af  Det har min bonusdatter sin egen mor til at tage sig af. Men hun er stadig en del af min familie og tager jeg et godt billede af min datter hvor bonus er med på, så kommer det på facebook. 

Jeg synes faktisk at man som mor må bide i det sure æble indimellem ligesom man ønsker at bonusmor skal indimellem... og når alt kommer til stykket, så er det vel kun et godt tegn at bonus er glad for barnet..

MEN min pointe i alt dette er nok at begge parter må give sig lidt.. Man kan ikke som biomor bare tro, at forbi man har et barn med en mand så har man råderet over dem begge til evig tid, det giver kun anledning til et dårligt samarbejde. Måske man skal åbne døren og starte et godt samarbejde med begge, det opnår man da meeget mere ved.  

Anmeld

22. juni 2013

gokkelok

Omsorgsgiver skriver:

Men generelt så spørger man jo pænt folk om man må oploade et billede op af dem. Børn som voksne. Jeg har f.eks en veninde og hun vil ikke have at man oploader billeder op af hende før hun er blevet spurgt.

Nemlig! Det er ikke pænt, at lægge billeder ind af folk, uden at have fået tilladelse. 

Jeg ville heller ikke bryde mig om, hvis en anden lagde en masse billeder ind af min datter, når jeg ikke engang selv gør det. Så jeg kan godt forstå at TS synes det er lidt underligt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.