Er utroskab blevet hverdag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2013

Krussedulle

Chel1992 skriver:

Ja det tænker jeg også over selv engang imellem 

Har det ligesom dig mede at alt der ikke kan foregå foran mig er utroskab.. Jeg får det rigtig skidt og bliver rigtig sur hver gang jeg høre om at nu er der endnu en der har haft en utro partner.. 

Min eks var mig utro hvilket jeg fandt ud af på egen hånd og på trods af beviser nægtede han.. Jeg smed ham ud og har ikke haft kontakt med ham siden..

Desværre ødelagde det tillid generelt og ikke kun til min eks.. Der gik 1½ år og 9 måneders psykolog (min kæreste og jeg har snart været sammen i 2 år) før jeg turde lukke min forlovede ud af hjemmet til fester osv. uden jeg var græde færdig over at lade ham gå for var så bange for at han kom hjem og havde lavet noget.. Han har dog kun en gang brudt min tillid, en gang og det var ikke engang utroskab det var blot fordi jeg var så følsom dengang og tog lidt for let på ting.. SÅ teknisk set har min kæreste aldrig givet mig grund til at tro han ville være utro.. Men alligevel gik det ud over ham fordi jeg havde dårlige minder..

Utroskab er noget møg!  Og kan give alvorlige problemer i efterfølgende forhold..

Jeg er rigtig enig med dig!

Og kender de følelser alt for godt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
baby012 skriver:

Har en veninde der i en alder af 12 fandt ud af at hendes forældre havde sex med andre, og faktisk var "ligeglade" med at den anden havde andre.. Hun tjekkede hendes fars mobil, bum, der var det, sort på Hvidt.. 

Hun tilgav ikke sine forældre, og hun fortalte det til en veninde, som sagde det videre, og hun blev MOBBET! 

De måtte flytte... Hun stak a hjemmefra i en alder af 13 .. Den dag idag, er hun stadig mærket, hun finder sig i ALT.. For når "utroskab" var ok derhjemme, jamen så må man jo finde sig i hvad som helst..

DET, er grunden til at jeg frastøder forældre som har sex med andre.. Det fik KÆMPE konsekvenser for deres barn..

ja. Det lyder hårdt.. Og ja, jeg går nok over stregen, men jeg har bare set med egne øjne hvad det kan gøre ved det stakkels barn der står i det... 

Er ked a hvis/at det støder nogen.. Men hun er stadig en mær veninde, og det rammer bare hårdt når nogen er villig til at udsætte deres børn for den slags  

at disse forældre har håndteret det forkert er da ikke generelt billede af par der lever i et åbent forhold. 

Desuden er det højst besynderligt at en pige tjekker sin fars mobil. Det kan da tyde på at forældrene har håndteret det forkert og ikke havde nogle grundregler. Nu ved jeg jo ikke personligt noget om åbne forhold, men sådan som fx modesty beskriver det kan jeg ikke se noget problem i.

der er jo netop heller ikke tale om utroskab i et åbent forhold

Anmeld

21. juni 2013

modesty

AnnaKJ skriver:

Jeg må indrømme, at det også virkelig er svært for mig at blive ved med at være hos min mand.
Men det hænger nok sammen med at han INTET giver. Vi har nærmest ikke sex og det gør det "andet liv" virkelig fristende og nogen gange er jeg bange for at fejle og blive for fristet, men vil jo ikke såre min mand.

Men ved ikke om jeg skal tage snakken med ham igen? Om hvordan jeg har det?

Jeg er på ingen måder ekspert på området, så det skal jeg ikke kunne råde dig til.

Men har I prøvet en parterapeut? Det har vi selv gjort herhjemme (i en anden sammenhæng) og det var faktisk rigtig konstruktivt. Det bliver nemmere at snakke om ting som man ellers kan have svært ved at kommunikere om.

Men jeg vil da umiddelbart mene at du skal kunne snakke med ham om hvad du går og tænker på. Uden at det går hen og bliver bebrejdende, for så har mænd (ja, og kvinder vel også) en tendens til at lukke i og blive defensive. Så hvis du skal gøre det, prøv at holde tonen positiv.

Anmeld

21. juni 2013

modesty

baby012 skriver:

Har en veninde der i en alder af 12 fandt ud af at hendes forældre havde sex med andre, og faktisk var "ligeglade" med at den anden havde andre.. Hun tjekkede hendes fars mobil, bum, der var det, sort på Hvidt.. 

Hun tilgav ikke sine forældre, og hun fortalte det til en veninde, som sagde det videre, og hun blev MOBBET! 

De måtte flytte... Hun stak a hjemmefra i en alder af 13 .. Den dag idag, er hun stadig mærket, hun finder sig i ALT.. For når "utroskab" var ok derhjemme, jamen så må man jo finde sig i hvad som helst..

DET, er grunden til at jeg frastøder forældre som har sex med andre.. Det fik KÆMPE konsekvenser for deres barn..

ja. Det lyder hårdt.. Og ja, jeg går nok over stregen, men jeg har bare set med egne øjne hvad det kan gøre ved det stakkels barn der står i det... 

Er ked a hvis/at det støder nogen.. Men hun er stadig en mær veninde, og det rammer bare hårdt når nogen er villig til at udsætte deres børn for den slags  

Det kan da aldrig være et argument for at man skal proppe sit liv ned i nogle rammer hvor det ikke hører til, at nogle lede møgunger mobber en stakkels pige??? Det er sgu da de lede møgunger der er forkert på den, ikke pigens forældre.

Hvis alle tænkte som dig, ville det den dag i dag stadig blive betegnet som sygt og afvigende at være homoseksuel. Eller at blive skilt for den sags skyld. "Vi må hellere fortrænge og fornægte alt ved os selv og vores nære der kan betegnes som den mindste smule afvigende, for tænk engang hvis folk skulle tro at vi var unormale?!"

Anmeld

21. juni 2013

modesty

Jeg tænker bare, ville du ikke havd det træls med hvis det skete, at din mand gjorde en gravid og hun nægtede abort?

Jo. Du ville sikkert også have det træls med hvis du druknede, men sandsynligheden for det er jo heldigvis så ekstremt lille at det ikke forhindrer dig at svømme en tur i ny og næ.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.