Alexis - i den virtuelle verden! skriver:
Det skal godt nok være noget af en kompensation, hvis det skulle kunne løbe rundt herhjemme. Men det jeg, som så mange andre, bliver provokeret af, er hele ideen om øremærkning. Kan ikke se hvorfor staten skal hive det ned over hovederne på familierne.
Så er der også konsekvenserne for de små, mht. amning osv. Men nu er min søn også et rigtig "I favn barn" og ville slet ikke kunne blive passet af farmand da han var så lille, da han aldrig har taget flaske. Så her ville det ikke kunne lade sig gøre uanset. Men det er jo en anden debat 
Tror de snakker fuld løn de sidste 14 uger, hvor man i dag oftest går på DP.
Man kan sige man giver en økonomisk gulerod til mændene for at gå på barsel, og familier råd til at dette kunne lade sig gøre.....jeg tror ikke de vil fjerne DP for de kvinder, som så stadig vælger at gå hjemme i stedet for manden. Så man forringer jo ikke noget, og tvinger vel heller ikke nogen til noget.
Men ja synes også det er problematisk man øremærker dem til mænd - det er diskriminerende. Man burde øremærke dem til dem som tjene mest i familien(hvilket som oftest er mændene).
Mht amning m.m så er der altså også mange undersøgelser, som viser at det at manden går hjemme nogle måneder(hvis han har lyst), har store gavnlige effekter for barnet.
Hmm i bund og grund synes jeg, det burde være op til de enkelte familier at bestemme, hvordan barslen skal fordeles. Man kan altså også godt se, at vi i dag ha en problematik, hvor det ikke er socialt accepteret at lade manden tage noget af de 14 uger. Det er det der skal ændres. For ligesom nogle mænd ville hade at tage barsel, så er der altså også kvinder som synes 6 mdr er rigeligt, og ville elske at manden kunne tage over derfra....
Anmeld