Her tjener vi stort set ligemeget, men jeg er længere fremme i min karriere end min mand, da jeg er en del yngre end ham. Da det er to forskellige brancher kan det ikke sammenlignes helt objektivt. Desværre er fakta nok det at det slider på begges karriere at have barsel, det har i hvert fald været vores oplevelse. Dog har vi oplevet at det er mere accepteret at jeg tager barsel end han. Hans overenskomst tillader fx. kun 3 måneder. Samtidig er det tit sådan at vores omgivelser roser ham for hans deltagelse i pasningen af vores barn, hvilket vi er meget lige om, selvom der jo faktisk i dag er strukturelle begrænsninger, der ligger den største arbejdsopgave hos mig. Fra et overordnet perspektiv går jeg ind for regeringens nye forslag, da det vil være med til at ændre nogle af de strukturer som udstikkes af arbejdspladsen formelt og uformelt. Og måske med tiden være med til at ændre på den 18 % ulige fordeling af løn i vores samfund. Det vil blive sværere at diskvalificere en kvinde i den fødedygtige alder, hvis hendes mandlige kollega lige har taget et par måneder på barsel også.
jammen det handler jo ikke om din og din mands behov for kariere og at i begge lider under at der er barsel..
men det handler om at de fratager familien ret til selv at vudere hvad der er bedst for FAMILIEN
jeg er udemærket kompetet til at vudere hvordan vores familie fungere bedst. men med dette forslag kan jeg ikke gøre det.
den tilgode ser kun en måde at drive familie på, nemlig mor og far som udearbejdene og og tjæner ca lige meget..at barnet stopper eller delvist stopper amningen tidligere end nogle børn er klar til.
Anmeld