Der er mange emner i denne debat og man kan naturligvis ikke se isoleret på en af dem uden at have andre med i sit perspektiv også.
Jeg lader mig provokere over at der bliver gjort forskel på mænd og kvinder i forbindelse med lønkompensation - hvorfor ikke gøre det uafhængigt af køn? For os ville det fx betyde at jeg (hvis jeg havde lyst) ville kunne tá mere end 6 mdr barsel for det er den økonomiske begrænsning vi har (på trods af opsparing osv) Jeg bliver, for at vi kan få vores familie og økonomi til at hænge sammen, nødt til at vende tilbage til mit arbejde efter 6 mdr. Så ja, det betyder jo at vores børn kommer tidligt i institution. Min mand kunne tá barsel, men det ønsker han ikke hvilket er ok med mig. Jeg vil til det gerne tilføje at jeg bestemt ikke mener at børn tager skade af at komme tidligt institution- men der bør være forældrenes eget valg! Og det skal IKKE være afhængigt af hvem der bærer den økonomiske ballast i familien. Jeg synes bare det burde være lige for alle.
Når det kommer til om der skal være plads til at vælge karriere og om hvorvidt barsel er accepteret for hhv mænd og kvinder så mener jeg nu engang at det er kvinden der er den mest naturlige til at gå hjemme af mange forskellige årsager (amning fx)
Det leder mig til at kommentere indlægget omkring hvorvidt regeringen skal bestemme hvordan barsel fordeles i familien- selvfølgelig skal de ikke det! Og jeg synes det er helt forkasteligt at man forsøger at tvinge barsel ned og hovedet opåmanende hvis de ikke ønsker det! Jeg ville hade hvis det var mig! Og det siger jeg endda selvom vores familie måske ville være oplagt til at manden tog barsel- det er bare SLET ikke ham selvom han er verdens bedste far.
Men det er interessant at høre jeres meninger så kom endelig frisk med jeres grunde!
mvh Sky
Anmeld