Er en smule forarget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Muhmi skriver:

Ej men jeg kan sgu næsten ikke andet end at ryste på hovedet over hvordan 10 år kan gøre så meget forskel på hvordan en generation er.... Nu vil jeg jo selvfølgelig ikke skære alle over én kam... MEN jeg kan bare slet ikke forstå den mentallitet som de 18 årige har...

Jeg synes bestemt ikke det var sådan her, for bare ti år tilbage hvor jeg var 18..

Husk nu, at du dømmer ud fra ekstremerne - det er jo ikke hverdagskost, at 18-årige laver sådan en indsamling. Hvad du ser i reality-tv er også ekstremer, som er målrettet udvalgt netop for at forarge lige en tand mere end sidste og forrige år. Og det virker jo - at dømme efter de høje seertal. Ligesom Linse Kessler, som ikke er spor repræsentativ for sin aldersgruppe, tiltrækker flere seere end jeg ville gøre i et program om mit liv som folkeskolelærer i Jylland. 

Langt de fleste 18-årige er præcis lige så fornuftige eller ufornuftige som 18-årige for 10 og 20 år tilbage. Den eneste måde, vi kan protestere mod det fortegnede billede af de unge, er ved at lade være med at se tv, som kun er skabt til at forarge. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Mor og meget mere

-Sigrid- skriver:

Det var ikke ironisk - jeg er enig! Stort set alle jeg kender på min alder har jeg lyst til at skyde 

Du ville også have haft lyst til at skyde mig, da jeg var 18 for ca. 25 år siden. Du er mor - du er et helt andet sted end dine jævnaldrende. 

Anmeld

6. juni 2013

-Sigrid-

Mor og meget mere skriver:

Du ville også have haft lyst til at skyde mig, da jeg var 18 for ca. 25 år siden. Du er mor - du er et helt andet sted end dine jævnaldrende. 

Sikkert?

Hvor vil du hen? 

Anmeld

6. juni 2013

Muhmi

Husk nu, at du dømmer ud fra ekstremerne - det er jo ikke hverdagskost, at 18-årige laver sådan en indsamling. Hvad du ser i reality-tv er også ekstremer, som er målrettet udvalgt netop for at forarge lige en tand mere end sidste og forrige år. Og det virker jo - at dømme efter de høje seertal. Ligesom Linse Kessler, som ikke er spor repræsentativ for sin aldersgruppe, tiltrækker flere seere end jeg ville gøre i et program om mit liv som folkeskolelærer i Jylland. 

Langt de fleste 18-årige er præcis lige så fornuftige eller ufornuftige som 18-årige for 10 og 20 år tilbage. Den eneste måde, vi kan protestere mod det fortegnede billede af de unge, er ved at lade være med at se tv, som kun er skabt til at forarge. 

Det gør jeg, men hvad er det de unge ser? De ser ekstremerne og efterligner dem

Haha, årh jeg ville nu nok hellere se noget fra det virkelige liv end at jeg vil se på en masse knap så heldigt udstillede unge mennesker

Tjaa.. Altså jeg ser faktisk ikke paradise hotel.. Har set lidt af det en gang imellem og har prompte slået væk ligeså snart det blev fordummende at se på... Ser ikke særlig meget tv...

Anmeld

6. juni 2013

Mor og meget mere

-Sigrid- skriver:

Sikkert?

Hvor vil du hen? 

At 18-årige i dag hverken er værre eller bedre end for 25 år siden - og at du tydeligvis skiller dig ud, positivt ment. 

Anmeld

6. juni 2013

-Sigrid-

At 18-årige i dag hverken er værre eller bedre end for 25 år siden - og at du tydeligvis skiller dig ud, positivt ment. 

Det tror jeg heller ikke de gør, hormonerne og følelsen af til-helvede-med-det-hele er vel den samme

Anmeld

6. juni 2013

Mor og meget mere

Muhmi skriver:

Det gør jeg, men hvad er det de unge ser? De ser ekstremerne og efterligner dem

Haha, årh jeg ville nu nok hellere se noget fra det virkelige liv end at jeg vil se på en masse knap så heldigt udstillede unge mennesker

Tjaa.. Altså jeg ser faktisk ikke paradise hotel.. Har set lidt af det en gang imellem og har prompte slået væk ligeså snart det blev fordummende at se på... Ser ikke særlig meget tv...

Mine teenagere - både de tre, jeg selv har, og mine elever - korser sig over reality"stjernerne" og opfatter dem som karrikaturer. Selvfølgelig er der nogle få, der ser op til dem, men deres dømmekraft er nok i forvejen tvivlsom. 

Jeg har prøvet at se Paradise et par gange, men forstod aldrig konceptet... 

Anmeld

6. juni 2013

Laulund87

LilyMarleen skriver:

Åhhhh hold dog op.. Find på noget andet at forarge jer over, det giver bare et billede af at i render og keder jer og intet liv har, når i går op i sådanne bagateller..

Hop ud i solen med jer, lev jeres liv, og lad hende leve sit.

Hjalp det at komme af med det sure opstød? Det må ikke have føltes rart inden i hvert fald

Hilsen mig som ikke har noget liv

Anmeld

6. juni 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hun er da egentlig ret smart, hvis der virkelig er nogen der vil donere penge til hende.

Men det er jeg ikke forarget over. Ønsker om silikonebryster er så en anden debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.