Muhmi skriver:
Ej men jeg kan sgu næsten ikke andet end at ryste på hovedet over hvordan 10 år kan gøre så meget forskel på hvordan en generation er.... Nu vil jeg jo selvfølgelig ikke skære alle over én kam... MEN jeg kan bare slet ikke forstå den mentallitet som de 18 årige har...
Jeg synes bestemt ikke det var sådan her, for bare ti år tilbage hvor jeg var 18..
Husk nu, at du dømmer ud fra ekstremerne - det er jo ikke hverdagskost, at 18-årige laver sådan en indsamling. Hvad du ser i reality-tv er også ekstremer, som er målrettet udvalgt netop for at forarge lige en tand mere end sidste og forrige år. Og det virker jo - at dømme efter de høje seertal. Ligesom Linse Kessler, som ikke er spor repræsentativ for sin aldersgruppe, tiltrækker flere seere end jeg ville gøre i et program om mit liv som folkeskolelærer i Jylland.
Langt de fleste 18-årige er præcis lige så fornuftige eller ufornuftige som 18-årige for 10 og 20 år tilbage. Den eneste måde, vi kan protestere mod det fortegnede billede af de unge, er ved at lade være med at se tv, som kun er skabt til at forarge.
Anmeld