Hvordan ville du reagere ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2013

modesty

Anonym skriver:

Hvis et fremmed barn kom " løbende " efter dig i supermarked for at vise dig en ting ??? Hvis du kom gående med dit eget barn og et fremmed barn kom " løbende " efter jer for at vise en ting. Barnets alder er 3.

Det synes jeg da er helt fint. Et glad barn med mod på verden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hvis et fremmed barn kom " løbende " efter dig i supermarked for at vise dig en ting ??? Hvis du kom gående med dit eget barn og et fremmed barn kom " løbende " efter jer for at vise en ting. Barnets alder er 3.

Jeg ville snakke med barnet og svare hvis barnet spurgte om mig om noget. Hvis folk har et problem med det må de jo bare vende sig bort eller gå deres vej. Det er et barn. Et lille barn. De har jo slet ikke samme grænser som voksne og tænker ej heller som et - hvilket de  heller ikke skal.

/Fenja

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

Moma skriver:

Jeg ville da synes, det var sødt. For mig er det sødt at være tillidsfuld. Så jeg ville da spørge, hvad det var og sige det var rigtigt fint. 

Tak for svar. Kan se det fleste er positive, hvilket er dejligt at høre.

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Præcis sådan er min datter og jeg er glad for at hun er så tillidsfuld, men jeg tænkte over det så sent som i dag.. Hun går direkte hen til fremmede og skal vise noget og snakker om vind og vejr

Hun bliver nogle gange ignoreret eller afvist og det gør ondt i mit moderhjerte at se, men jeg har fuld forståelse for at nogle bare ikke orker/gider snakke med andres børn.

Hun bliver ked af det og så forklarer jeg at det ikke er alle der lige har lyst til at snakke. Men jeg er rigtig glad for at hun ikke er genert

Lyder meget som her. Har aldrig oplevet mine andre børn sådan. Men sidste skud på stammen er meget ligefrem og henvender sig til alle. Gerne for at vise en eller anden ting. Og må indrømme jeg har haft svært ved at vurdere om omverden finder det for anmassende. Men kan se langt de fleste herinde svare positiv, så vil prøve at tage det mere afslappet

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Jeg ville snakke med barnet og svare hvis barnet spurgte om mig om noget. Hvis folk har et problem med det må de jo bare vende sig bort eller gå deres vej. Det er et barn. Et lille barn. De har jo slet ikke samme grænser som voksne og tænker ej heller som et - hvilket de  heller ikke skal.

/Fenja

Tak for svar . Er helt enig men når det er ens egen syntes man jo ofte det de gør er sødt ( når det er positive ting ) men svært at vurdere om omgivelserne ser lige sådan på det

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Ville have det fint med det.. Børn er frembrusende og nysgerrige af natur, ihvertfald når de er ude over deres generet periode..

Idag havde jeg kærestens dreng med i rema for at handle, og der var en ung mand i en elkørestol, og Elias spurgte kig hvad han fejlede, jeg sagde at det nok var fordi der var noget galt med hans ben, men han forstod det ikke rigtigt, og istedet for at jeg fortæller ham en hel masse, så sagde jeg til ham at han kunne prøve at spørge den unge mand hvad der var galt, og den unge mand var meget flink og forklarede ham at det ar fordi hans ben ikke fungerede som andres gjorde og så hjalp stolen ham med at komme rundt.. Det forstod Elias og så var den prut slået..

Er helt enig, dog har vi aldrig oplevet en periode med generthed.

cool måde du håndterede det på og flot han spurgte og vedkommen tog sig tid til at svare. Børn er jo overvejende nysgerrig og gør det jo ikke for at genere.

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

Robin Hood. skriver:

Ha ha grin��de er altså skægge og hvor kan man grimme sig , ha ha prøver ind i mellem at overdøve min søn med høj snak så de ikke kan høre hvad han siger , han siger nemlig også til folk at de er gamle ��

Kan se ikke alle ordene kom med håber du fangede det ( en jeg kendte kom ind ) haha måske man skulle prøve det  Tror ikke jeg kunne have holdt masken i jeres situation 

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Det synes jeg da er helt fint. Et glad barn med mod på verden.

Tak for svar. Kan se de fleste ville takle det positivt

Anmeld

6. juni 2013

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar til alle sammen. Er så glad for at læse de fleste ville tage det med et smil. Jeg vil prøve at slappe mere af i lignende situationer. Også synd jeg bremser mit barn i kontakt med andre. Har bare tænkt andre ville finde det anmassende. Så igen tak 

Anmeld

6. juni 2013

An&Jo

Anonym skriver:

Er helt enig, dog har vi aldrig oplevet en periode med generthed.

cool måde du håndterede det på og flot han spurgte og vedkommen tog sig tid til at svare. Børn er jo overvejende nysgerrig og gør det jo ikke for at genere.

Jeg synes bare det er vigtigt at de får lov at spørge istedet for at jeg står og prakker dem nogen historier på.. erfaringer igennem mit job og omgangskreds siger også at folk hellere vil have at de spørger end at de digter en historie..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.